Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
WWW.Foto-basen.Dk
Fra : Thomas Christensen

Dato : 17-01-03 09:20

Hej venner

Tak for jeres enorme tilslutning til WWW.Foto-basen.Dk.
Kig ind og se eller upload dit billede og giv en god/sober og konstrutiv
kritik for kun på denne måde kan vi få en af Danmarks bedste fotosider.

Med fotografisk hilsen

WWW.Foto-basen.Dk

Fra : U. Pedersen

Dato : 17-01-03 09:38

Thomas Christensen skrev:

Hej

>Tak for jeres enorme tilslutning til WWW.Foto-basen.Dk.
>Kig ind og se eller upload dit billede og giv en god/sober og konstrutiv
>kritik for kun på denne måde kan vi få en af Danmarks bedste fotosider.

Så skal der vist ske ufattelig meget, magen til rodet skal jeg lede
længe efter.

Klik på billdet, ingen mulighed for at se næste billede medmindre jeg
hopper tilbage, ingen mulighed for at søge på en enkelt fotograf.

Jeg kan heller ikke finde hvor jeg kan slette mig selv.

Næ fotobasen når kun fotokritik til sokkeholderen.

U.P.

http://www.digifoto-nord.dk (min legeplads)

Fra : Thomas Christensen

Dato : 17-01-03 09:56

Hej U.P

Jeg skrev ikke at det var, men at vi kan få og jeg sagde heller ikke, at det
var den eneste, men en af Danmarks bedste.
Det sprog du bruger, havde jeg nu ikke forventet af en ålborggenser, men vi
skal jo alle lære, både det at bruge et pænt sprog på nettet og det at få
lavet den perfekte Foto-side, ikke Ulf !
Hvis du gerne vil slettes skal jeg nok gøre det for dig og så vil jeg håbe,
at andre der læser din mail måske springer over din fotoside pga. din
seriøse måde at behandle andre på.

Med venlig hilsen

WWW.Foto-Basen.dk
v/Thomas Christensen
en rigtig Aalborggenser

Fra : U. Pedersen

Dato : 17-01-03 11:24

Thomas Christensen skrev:

>Det sprog du bruger, havde jeg nu ikke forventet af en ålborggenser

Det sprog jeg bruger er min ærlige mening, og jeg pakker ikke noget
ind.

Fra : René

Dato : 17-01-03 13:41

Hej med dig !

Jeg synes det er en ok side, og den skal med tiden da bare opdateres og
gøres mere brugervenlig som f.eks www.photosig.com , Til Ulf : "jeg har set
din side, magen til rod skal man da vist også lede MEGET længe efter" både
fotografisk men også webdesign mæssigt. Hvad er det for en moral, det ene
øjeblik sidder du og prædiker hvordan vi har trådt på dig og det andet
sekund sidder du herinde og hakker ned på et fornuftigt tiltag fra en gut
som kun vil åbne sin forbindelse samt server plads for vores alles billeder.
Jeg synes helt klart at ULF her skriver under på hvad han er for et
menneske, debat søgende og pisse provokerende ikke andet !! Gå ud og lav
nogle billeder istedet Ulf , Min klare holdning til dig og din lille
omgangskreds!

Rene

Fra : U. Pedersen

Dato : 17-01-03 14:16

René skrev:

davs med dig.

Du har jo bevist hvad du er for en fyr, dine metoder er der vist ingen
der brydder sig om.

Fra : René

Dato : 17-01-03 14:23

Hej igen UlF!

Jeg har sgu nok mange flere venner end du nogensinde kunne tænke dig til !!
Så jeg er ikke så bekymret må jeg nok ærligt tilstå!!

- René

Fra : U. Pedersen

Dato : 17-01-03 14:50

René skrev:

Ja, Rene, det har du sikket, men jeg er gald for, at jeg ikke har
_dig_ som ven.

Det kunne egentlig være sjovt at høre det fra dig selv.
- Hvorfor er du udelukket fra at deltage på www.foto.no og hvorfor
deltager du ikke på www.fotokritik.dk og hvofor er du udelukket fra
SDF osv. listen er vist lang, du kan jo selv fortsætte.

Den dag du offentlig giver en undskyldning for det du nu vil fortælle,
så er jeg overbevist om at du har respekten igen.

Fra : René

Dato : 17-01-03 15:09

Jamen i lige måde Ulf, og her tror jeg at jeg taler for mange

- René

Fra : U. Pedersen

Dato : 17-01-03 15:17

Fra : René

Dato : 17-01-03 16:12

He he ... du kan ikke køre i andet end en sag du ikke kender en skid tid.
Det er korrekt at Søren og jeg blev bedt om at forlade Esbjerg Fotoklub
fordi vi ikke delte den samme mening som den ældre del af klubben gjorde.
Det ville vi ikke da vi mente at klubben blev drevet alt for gammeldags. Det
var der nogle af de ældre medlemmer der tog ilde op, da de jo for mange år
tilbage havde startet denne klub og var stolte af den. Og der kan vi da godt
se i bakspejlet at vi ikke skulle have udtalt så hårdt som vi gjorde, da de
åbenbart ikke forstod at hvis man bla. i dagens DK. skal skaffe nye og unge
medlemmer som bla. SDF også gerne vil have, skal man kunne tilbyde dem mere
end en klub hvor man kan komme og drikke kaffe og se billeder fra medlemmer
som havde deres "Storhedstid" tilbage i 70´erne. De unge idag, hvis de skal
fanges af fotointerenssen i kampen imod alle de andre offentlige tilbud der
efterhånden forefindes. Skal inspireres til at synes det er sjovt at lave
billeder, at selve processen kan tage tid før et egentligt fornuftigt
resultat opnåes. De skal se billeder fra den nye og let for dem tilgængelige
teknik såsom det digitale fotografi og de dertil indrettede software
produkter. Og ikke trækkes igennem et fotokursus i mørkekammeret som for mig
da stadig er en fed ting, men for mange unge er noget der tager for lang tid
at lære.

DERFOR kære ULF, skildtes vore veje i Esbjerg Fotoklub og banede vejen for
det nu nyanlagte Vision. Kigger du under Esbjerg Fotoklubshjemmeside vil du
se at aldersgennemsnittet er tilbage der hvor det kom fra inden vi : "den
yngre generation" kom til. Vi er nu det nye alternativ i Esbjerg og vi har
mange henvendelser på vores fotogruppe i Esbjerg både på privat siden, men
så sandelig også det offentliges. Og vi tror da på at hvis Esbjerg fortsat
skal være repræsenteret på danmarkskortet i amatørfotosammenhænge om 10 år,
jamen så kommer man ikke udenom www.visionfoto.dk

Vi har altså ikke været hverken mordere eller tyve, som du gerne vil slå det
op kære Ulf, men blot en flok unge mennesker, hvor Søren & jeg har været
"Talerør" og kæmpet for at ændre måden hvorpå man drev fotoklub på i
Esbjerg. Det blev ikke støttet dengang, og derfor forlod 6 af de nu 12
medlemmer i Vision, Esbjerg Fotoklub og altså ikke kun Søren og jeg, som du
siger. Og der er så siden kommet en masse sjove historier til hvorfor og
hvad der egentlig skete, men sanheden er nu kort og godt intet andet end en
gruppe menneskers uenighed om hvordan en fotogklub skal køres, og
naturligvis ikke uvæsentligt : Hvem der skulle køre den. Vi har nu vores og
de har deres, og der er totalt ro på i fotolivet i Esbjerg igen. Vi snakker
da med mange af de gamle medlemmer dernede fra endnu. Og de med os!! Sååå
hvorfor blive ved med at grave i noget du åbenbart ikke kender en klap til
Hr. Ulf Pedersen !!

Desuden har vi under vores side på Vision lagt et punkt der hedder
landsdækkende foto, og det er en opfordring til de mange unge mennesker som
gerne vil lave noget nyt og alternativt, blandt andet www.foto-basen.dk !!
Jeg synes man skal støtte sådanne tiltag, og ikke jogge på dem og overhøre
dem som vi også følte vi blev i tidernes morgen. For hvad hjælper det med et
ønske om at udbrede fotografiet når man tramper det ned så snart et nyt
tiltag optsår ???

Men som du ser klarer vi os jo nok heri Esbjerg, med eller uden støtte fra
andre ) Så det er vi nu ikke så bange for !!! Jeg er blandt andet blevet
underviser i Esbjerg, i foto, og kan den vej igennem værge mange nye og
spændende medlemmer til vores nye fotogruppe. Hvilket vi glæder os til. Vi
har fået vores egne dejlige lokaler så vi klager ikke !!! Og billeder kan du
jo se kære Ulf laver vi jo masser af ... kig da ind på www.visionfoto.dk jeg
tror du kan lære en del af det !!!

Den venligste hilsner

René & Vision

message news:q14g2v85np9c2drjohii0e9r64mmrle6il@4ax.com...

Fra : Klaus Madsen

Dato : 18-01-03 02:51

> [...]
> har fået vores egne dejlige lokaler så vi klager ikke !!! Og billeder kan

Hej René

Fed fed hjemmeside og nogle meget flotte billeder.

Og så vil jeg da godt lige tilføje, at jeg syntes du takler det utroligt
flot
i din besvarelse til Ulf, når man tænker på hvordan han forsøger at "hænge"
jer ud på nettet.
Jeg syntes det er flot du kan bevare roen. Jeg er ikke sikker på at jeg
kunne.

Mvh. Klaus

Fra : N/A

Dato : 18-01-03 02:57

Fra : U. Pedersen

Dato : 18-01-03 02:57

U. Pedersen skrev:

> [...]
Ja salige er de enfoldige, men måske du skulle se denne tråd

Fra : René

Dato : 18-01-03 05:06

Hej Klaus !

Det glæder mig da meget at du har valgt at se objektivt på det. Mange tak
for det. Og tak for du gider ofre lidt tid på at kigge på vores hjemmeside,
samt billeder.

MVH

René

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 18-01-03 10:37

Klaus Madsen wrote:

> Og så vil jeg da godt lige tilføje, at jeg syntes du takler
> det utroligt flot i din besvarelse til Ulf, når man tænker
> på hvordan han forsøger at "hænge" jer ud på nettet.

Iflg. Google's arkiv over indlæg på UseNet, så er "Klaus Madsen"
<info@grafreaks.dx> en absolut nybegynder i dette fora, ja det
er faktisk dit aller første indlæg overhovedet, så jeg skal vel
egenlig starte med at byde dig velkommen.

Når nu den formalitet er klaret, så kan jeg oplyse dig, at det
ikke handler om Rene Asmussen's evner som fotograf, men om at
han har generet en hel del mennesker på det groveste, og at han
derfor selv har skabt sig en masse fjender.

Problemet er, at Rene Asmussen er kendt for at oprette en masse
brugere/aliaser, som klapper ham på skulderen, og som går hårdt
i rette med hans kritikere.

Så det du oplever som forsøg på at "hænge" ud, er jo blot nogle
helt naturlige reaktioner, fra nogle mennesker der har nogle
meget dårlige erfaringer med Rene Asmussen.

Og det er meget naivt af Rene Asmussen, at han tilsyneladne
tror, at blot fordi han har holdt et års pause fra dette fora,
så er alle hans eskapader og kontraverser glemt.

Så det handler ikke om at Rene Asmussen er et offer for Jante-
loven, det handler derimod om, at han har store problemer med
tyngdeloven - hans fortid vender den tunge ende nedad...

Personligt er jeg temmelig ligeglad med Rene Asmussen, han tror
man kan leve af medaljer og placeringer i div. fotokonkurrencer,
når man som jeg har ernæret sig som selvstændig fotograf og
grafiker i over 30 år, så har man lært at se anderledes objek-
tivt på hvad der kan betegnes som en succes.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : René

Dato : 18-01-03 14:24

Jamen igen, understreger Hr. Ebbesen at han ikke har sat sig en klap ind i
hvad der er foregået og taler om ting han mener at have hørt fra andre.

- René

Fra : Lars

Dato : 18-01-03 15:30

René wrote:
> [...]
sig en klap
> ind i hvad der er foregået og taler om ting han mener at

Det er alle vist klar over! Hvem vil dog benægte fakta.

Men hvrdan fan' slipper man for Ebbesen?- Mit Kill-filter er
effektivt men det fjerner ikke re'er - så man får ham
alligevel? Hvad gør man?

--
Med venlig hilsen / Gruß

Lars

e-mail: lars9999@NOSPAMexcite.com Remove the obvious.
Besuchen Sie meine Foto-links / Visit my Photo-links /
Besøg min Foto-links:
http://home19.inet.tele.dk/ne/foto.htm

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 18-01-03 19:04

Lars hill-billy wrote:

> Hvad gør man?

Du melder dig ind i Rene's nye fotoklub Vision, og bliver
en af hans supportere, og du klapper begejstret i dine små
fedtede hænderne, hver gang han offentliggør et billede..

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Lotte M

Dato : 18-01-03 14:41

"Niels Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> skrev

> ikke handler om Rene Asmussen's evner som fotograf, men om at
> han har generet en hel del mennesker på det groveste, og at han
> derfor selv har skabt sig en masse fjender.

Fjender er nok at overdrive - men at Rene bedrev særdeles grov
chikane er et faktum, ligesom det er et faktum, at han blev smidt
ud fra fotokritik.dk og foto.no. Desuden at han blev smidt ud fra
Esbejrg Fotoklub og Selskabet for Dansk Fotografi (SDF).
--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk

Fra : Klaus Madsen

Dato : 18-01-03 17:05

> [...]
> er faktisk dit aller første indlæg overhovedet, så jeg skal vel
> egenlig starte med at byde dig velkommen.

Hej Niels

Jeg ved ikke hvad der sker med mine indlæg i Googles arkiv,
men nu har jeg da været mere eller mindre aktiv i dette fora,
igennem de sidste 5 år. Jeg har enddog skrevet til dig selv,
at jeg har problemer med at se din hjemmeside, men det kan du jo
nok ikke huske. Men helt nybegynder er man vel ikke.
Jeg har da også skrevet et par indlæg om hvor trættende det er,
med al den mudderkastning i denne gruppe, det har jeg sku´ stort
set aldrig oplevet andre steder.
Det kan være være fedt med diskussioner, men denne gruppe handler
eller skulle jo handle om foto, så kunne vi ikke holde os til det?
Det kan da godt være at René har gjort nogle ting som ikke er så
velset, men når jeg nu ikke kender ham og han skriver om en ny
fotoklub og deres nye hjemmeside, med nogle ret flotte billeder,
ja, så gider jeg da ikke dømme manden på grund af andres udtalelser.
Giv ham dog en chance, sålænge han holder sig til emnet/emnerne her
i gruppen er det vel ok.

Mvh. Klaus

Fra : René

Dato : 18-01-03 21:02

Hej Klaus !

- Spoken as a true gentleman ..... !! Tak for det ....... men det mestrer
Ebbesen ikke .... desværre !

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 18-01-03 22:21

Klaus Madsen wrote:

> Jeg ved ikke hvad der sker med mine indlæg i Googles arkiv,
> men nu har jeg da været mere eller mindre aktiv i dette fora,
> igennem de sidste 5 år.

Hvis man vrider Google meget hårdt, så kan man godt
finde nogle indlæg fra dit tastatur, men du har vist
skiftet e-mail adresse, og Klaus Madsen er du nok ikke
ene om at hede.

> ..........cut...............Jeg har enddog skrevet til dig selv,
> at jeg har problemer med at se din hjemmeside, men det kan du jo
> nok ikke huske.

Jo nu når du siger det, men du fulgte vist aldrig op på
mit svar.

> Jeg har da også skrevet et par indlæg om hvor trættende det er,
> med al den mudderkastning i denne gruppe, det har jeg sku´ stort
> set aldrig oplevet andre steder.

Den hårde tone er vist en stil blandt fotografer, det er
nok sådan, at fotografer ser alle andre med et kamera som
konkurrenter. Jeg har ihvertfald oplevet den samme rå tone
blandt proff. fotografer ude i det virkelige liv.

> Det kan være være fedt med diskussioner, men denne gruppe handler
> eller skulle jo handle om foto, så kunne vi ikke holde os til det?

Hvis vi ser objektivt på indholdet af denne gruppe, så er
de tråde der reelt handler om gruppens emne "fotografering"
da til overse, det skyldes at alle går og holder på deres
små hemmelighedder, der er egenlig slet ikke nogen som ønsker
erfa udveksling, og derfor ender det op i noget snik-snak
om isenkram og priser.

> [...]
> fotoklub og deres nye hjemmeside, med nogle ret flotte billeder,
> ja, så gider jeg da ikke dømme manden på grund af andres udtalelser.

Hvis du som du selv oplyser, har været aktiv i dette fora,
igennem de sidste 5 år, så burde du også ha' bemærket Rene's
sidste optræden her i gruppen.

> Giv ham dog en chance, sålænge han holder sig til emnet/emnerne her
> i gruppen er det vel ok.

Rene har fået masser af chancher, og jeg gider altså ikke
bruge min tid på hans selvhævdende udgydelser, han er jo
blot en ud af mange udmærkede og dygtige fotografer.

Problemet er bare, at Rene selv tror at han er verdensmester,
og hvis nogen anfægter det synspunkt, så opfatter han det
som en krigserklæring, og når Rene fører krig, så er der
ingen smållig skelen til hvilke metoder der tages i brug.
Og det er jo netop derfor han er blevet excluderet af Esbjerg
fotoklub og Selskabet for Dansk Fotografi (SDF).

PS: Jeg har i mere end 30 år kunnet leve af at nogen ville
betale mig for mine billeder, men jeg har aldrig deltaget i
en fotokonkurrence....

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen