Efterlysning: PC spil "Grav & Kør"
Fra : Lars Jakobsen

Dato : 22-12-02 18:40

For 1½ år siden købte vi PC spillet "Grav & Kør" (Dig'nRigs - Tonka), med
tilhørende rat og diverse håndtags adapter til. Vores 3 årige søn elsker
spillet, men er desværre kommet til at lave så dybe haker i cd skiven at den
ikke virker mere. En henvendelse til distrubutøren har desværre ikke
hjulpet.

Så derfor: er der nogle der ligger inde med omtalte spil, vil jeg (og
specielt min søn) være meget - meget taknemmelige hvis vi kan tigge en
kopi - så kan vi finde ud af noget med et par flasker rødvin eller lignende?

Mvh Lars Jakobsen
46732019/20876155

xpost: dk.marked.privat.boerneudstyr, dk.marked.privat.spil.computer,
dk.spil.computer

Fra : /Ole

Dato : 23-12-02 09:08

Prøv at spørg i news:alt.da.warez Det kan være, der er nogen der, hvis du
ikke har heldet med dig her.

/Ole

Fra : [4130] Co@ch

Dato : 23-12-02 16:13

Hvad ligner det at opfordre til ulovligheder?
APG holder et vågent øje med netop disse sider iøjeblikket.
OG hammeren falder tungt hvis downloadknappen har været aktiveret.

Denne NG er et sted for legal handel, og skal ikke ødelægges af sådanne
hovedløse indlæg.

Lars: jeg må anbefale dig at holde væk fra dette sted, og istedet købe varen
hos en forhandler. Den findes stadig på hylderne derude et sted.

mvh
Bri@n

Fra : Niels Rasmussen

Dato : 23-12-02 17:33

Hejsa

Da manden rent faktisk har en licens til spillet - så er det dælme ikke
ulovligt !

Har har jo også forsøgt at få en ny kopi fra dist.

MVH Niels

Fra : GINGE

Dato : 23-12-02 23:40

> Da manden rent faktisk har en licens til spillet - så er det dælme ikke
> ulovligt !
>
> Har har jo også forsøgt at få en ny kopi fra dist.

Det er svært at svare på et indlæg fra dig da du åbentbart ikke har lært
det, men hvordan laver man en lovlig kopi?

Jeg spørger bare, en henvisning til en paragraf vil være på sin plads!

GINGE

Fra : DWM

Dato : 24-12-02 00:43

"Niels Rasmussen" <the.hunter@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> Da manden rent faktisk har en licens til spillet - så er det dælme ikke
> ulovligt !

Det er ulovligt. Hvis han derimod lånte cd´en et sted og selv lavede en kopi
så er der vel ikke noget at sige til det.

/Kenneth Iversen

Fra : Thomas

Dato : 23-12-02 11:41

køb det her

http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/B00002SUW6/103-7802541-5170214
?vi=customer-reviews

i stedet for at opfordre til ulovligheder, FY !!!!!

/Thomas

Fra : KH

Dato : 28-12-02 09:29

FY?? Det er ikke en hund du taler til, tag dig dog sammen og puds din
glorie. Hvem her i DK kan sige sig 100% fri fra at have gjort noget som var
"ulovligt"??? Og det er sgu lige meget om man så har gået over for rødt
eller lavet en kopi af et spil som man faktisk retmæssigt har købt.

Iøvrigt kan du købe spillet i Føtex.

Klaus

Fra : Thomas

Dato : 28-12-02 14:24

Lars Jakobsen skrev :
meget taknemmelige hvis vi kan tigge en
kopi - så kan vi finde ud af noget med et par flasker rødvin eller
lignende?

Han tigger jo ligefrem, er det ikke kun hunde der gør det ?

Og jo, jeg kan roligt pudse min glorie, da jeg har licenser til ALLE mine
programmer og de få spil jeg har, da jeg ellers ikke kan tillade mig at
stille krav til de programmer jeg bruger. Det er den eneste måde vi alle kan
få nye programmer og spil på er ved at betale for det man bruger.

Thomas

Fra : KH

Dato : 28-12-02 14:41

> Han tigger jo ligefrem, er det ikke kun hunde der gør det ?
Lad være med at omtale folk som hunde, det er sgu da for nedladende, og nej
det er ikke kun hunde som tigger. Faktisk overlever en stor del af verdens
befolkningen af tiggeri, så du i den vestelige kultur kan nyde godt af
billige produkter fra 3. verdenslande.

> [...]
kan
> få nye programmer og spil på er ved at betale for det man bruger.

Nu talte jeg ikke kun om programmer og spil men også andre former for
"ulovligheder". Det kunne være sort arbejde, snyde i skat, osv. Hvis du 100%
kan påstå at du aldrig har laver noget "ulovligt", skal du sgu da flytte i
kloster. Og nej det er ikke måden som vi alle kan få de nyeste programmer
på. Faktisk er man i østen begyndt at sælge fuldt lovlige programmer og spil
for 70-100 kr. for at bekæmpe kopi marked, og hvis de kan tjene penge på det
der kan de sgu også herhjemme.

Klaus

Fra : Thomas

Dato : 28-12-02 17:03

>Faktisk er man i østen begyndt at sælge fuldt lovlige programmer og spil
>for 70-100 kr. for at bekæmpe kopi marked, og hvis de kan tjene penge på
det
>der kan de sgu også herhjemme.

Du er da naiv !!!
Jeg har selv boet i Thailand og Kina i en årerække for dan danske stat og
tro mig de programmer du omtaler til de priser er IKKE lovlige.
Lovlige programmer i Østen koster næsten det samme som her i DK.

Ja, det er sørgeligt at nogle mennesker tigger for at overleve, men Lars
Jakobsen tigger altså ikke for at overleve, han tigger af nærighed, ligesom
mange andre der tigger gratis programmer og spil, det er endnu mere
sørgeligt og NEDLADENDE at "rige" danskere tigger om programmer og spil, når
de har råd til at købe !!!

Men de penge mange sparer ved ulovligt software, indbetaler de måske til
"Red barnet", "Røde Kors", "Læger uden grænser" - hvad tror du selv ?

EOD

Fra : KH

Dato : 28-12-02 17:58

Hvis du fulgte udviklingen ville du opdage at man pt. faktisk sælger lovlige
og ikke kopier i østen til disse lave priser, det er rigtigt at man ikke
gjorde det for en årrække siden. Og det jeg opponere imod er at du skal vise
dig som pisse hellig og fortælle folk hvad de må og hvad de ikke må. Sådanne
udtalelser om egen hellighed er til at brække sig over. Så lad den uskyldige
kaste den første sten.

Fra : Lars Jakobsen

Dato : 29-12-02 13:51

"KH" <Klaus@nospamHoengaard.dk> skrev i en meddelelse

klip> Iøvrigt kan du købe spillet i Føtex.

Jeg er målløs over alt det postyr min efterlysning afstedkommer. Det havde
jeg ikke forventet. Mit ønske gik mere på at få en vare, som jeg en gang har
købt og betalt, til at virke igen, efter at dele af den er gået i stykker.
Da hverken producenten (Hasbro-Interactive) eller distributøren (InfoGrames)
ønskede / kunne supportere produktet mere (lidt underligt hvis det stadig er
i handlen), så jeg denne efterlysning som en mulighed, men det er der
åbenbart delte meninger om. But never mind.

Klaus, Tak for tippet om Føtex. Har du set det i Føtex eller i en
tilbudsavis?

Mvh Lars Jakobsen

Fra : KH

Dato : 29-12-02 14:06

Jeg har her op til jul set det i føtex. Både den til drenge med byggekran
osv. og den til piger.

Klaus

Fra : Lars Jakobsen

Dato : 27-12-02 11:58

"Lars Jakobsen" <l.jakobsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> For 1½ år siden købte vi PC spillet "Grav & Kør" (Dig'nRigs - Tonka), med
<--- klip

Tak for de _gode_ svar.
(Og til alle jer med de dårlige/forkerte svar: få dog et liv).

Mvh Lars Jakobsen

Fra : Thomas

Dato : 28-12-02 01:30

mister man sin originale cd, lovliggør det altså ikke at kopiere en andens
cd, selvom den er magen til.
Folketinget vedtog en lovændring i dec 2001 omkring sikkerhedskopiering af
cd-audio og cd-data ikke længere er lovligt.

Få dig selv et liv,
FJOLS!!

Thomas

Fra : SoftMan Brian

Dato : 28-12-02 22:52

"Thomas" <no@mail.dk> wrote in message
> [...]
> Folketinget vedtog en lovændring i dec 2001 omkring sikkerhedskopiering af
> cd-audio og cd-data ikke længere er lovligt.

1. Fjols selv.

2. Hvis du taler Infosec implementeringen, så er det 2002 i år, og den
forbyder ikke sikkerhedskopiering af cd'er, kun af CopyControl disk.

3. Den med den gamle lov, er kopien tilladt i det øjeblik originaler er
ubrugelig (man må kopiere i et omfang der er nødvendigt for at bruge
programmet til det som det er lavet til). Og det er jeg ret sikker på at du
stadig må, sålænge cd'en ikke er kopibeskyttet.

4. Hvor fedt tror du selv det er med et spil der styres med et plastik
konsol overlay til tasteturet, hvis man ikke har denne overlay ?

5. Hvis du er så dygtig, hvorfor kan du så ikke finde ud af at svare under,
og klippe det væk du ikke svarer på?

Det er ok at svine folk der der vil ha warez, men når folk mangler en
backup, og det er åbenlyst at det ikke er for at få programmet gratis
(jævnfør pkt. 4), Så er det for dumt at spille smart. Hvis du SKAL brokke
dig, så brok over at der ikke er sat FUT til en af de 3 grupper den er
postet til (men husk at der er mange brugere der ikke ved hvordan man
FUTter.

Og for at følge linien fra dig:
FUT: dk.snak.mudderkastning

Fra : Dennis Krisrensen

Dato : 29-12-02 02:36

HEJ VORES HJEMMESIDE ER: http://operations.webbyen.dk/ PRØV AY KIKKE OG SIG
HVAD U SYNES DU OM END TIL VIDRE

Fra : Bjarne Krog

Dato : 30-12-02 13:10

On Sun, 29 Dec 2002 02:35:51 +0100, "Dennis Krisrensen"
<denniskristensen@tdcadsl.dk> wrote:

>HEJ VORES HJEMMESIDE ER: http://operations.webbyen.dk/ PRØV AY KIKKE OG SIG
>HVAD U SYNES DU OM END TIL VIDRE

Ved du der er noget der hedder "Caps Lock" den sidder ude til venstre,
du skal bare trykke en gang på den og så er du fri for at råbe så højt

Et ønske om alt godt til din nye klan..... hvorfor er der ingen
medlemmer når der er en stab?

Lidt langsom side efter som det kun er tekst der kommer frem.

Hilsen
[TFdk.MH] AcuDoc
De bedste nyhedder er her http://www.tfdenmark.dk/
For intereserede i MoH:aa og BF1942 er der nyhedder her:
www.tfdenmark.dk

Fra : Andrew

Dato : 29-12-02 12:33

> PRØV AY KIKKE OG SIG