RTF på web-side
Fra : Jens Vestergaard

Dato : 17-01-03 08:39

Folks,

Hvordan får jeg en RichTextBox til at fungere på en webside?
Fra FrontPage kan jeg indsætte boxen som object, men den vises ikke, når
siden kører.

Jeg går ud fra, at det er et spørgsmål om, hvor RICHTX32.OCX ligger....?
Oder?

Giiii'er nogen forklare mig det? Thanks

Jens Vestergaard
www.railsoft.dk
Døgnets jernbanenyheder: www.railsoft.dk/medier.asp

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 17-01-03 15:07

Det kan du godt glemme.

Fra : Jens Vestergaard

Dato : 17-01-03 16:44

> Det kan du godt glemme.

Lige på og hårdt...! Ok, men er der så en anden god måde at få vist
RTF-tekst på på en webside?

Jeg har en lang række tekster i RTF-format liggende i en Access-database -
og fremfor at skulle konvertere dem alle til ren tekst, ville det jo være en
fordel at kunne bruge dem, som de er.

Glem det også?

Fra : Krabsen

Dato : 17-01-03 20:44

Har du ikke mulighed for at konvertere dem on-the-fly til .PDF-filer?

Jeg har en gang haft et Visual Basic system kørende, der automatisk
konverterede indkomne word-dokumenter til .PDF og smed dem på web-serveren.
Det samme må kunne gøres med .RTF.

mvh

Krabsen

og nej, jeg har desværre ikke sourcekoden Det blev lavet i en
virksomhed, hvor jeg ikke længere er ansat, og der var grænser for, hvad jeg
fik taget med hjem..

Fra : Jens Vestergaard

Dato : 17-01-03 21:19

"Krabsen" <news@krabsen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har en gang haft et Visual Basic system kørende, der automatisk
> konverterede indkomne word-dokumenter til .PDF og smed dem på

Det er desværre ikke dér, der mit problem ligger. Det er ikke dokumenter,
der skal publiceres, men felter i databasen, som skal vises. Forestil dig,
at du har telefonbogen med RTF-kode i alle felterne - og skal vise dem efter
opslag i basen...

Der er ikke *helt* så mange records, men alligevel

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 17-01-03 22:18

Jens Vestergaard skrev:

> ... men felter i databasen, som skal vises. Forestil dig,
> at du har telefonbogen med RTF-kode i alle felterne
> - og skal vise dem efter opslag i basen...

Er det til en INTRAnet web-side eller en INTERnet web-side?
Med andre ord: Har du kontrol over hvad, som er installeret på
klient-computerne?

-------
Tomas

Fra : Jens Vestergaard

Dato : 18-01-03 00:12

"Tomas Christiansen" <toc-nospam-01@blikroer.dk> skrev i en meddelelse

> Er det til en INTRAnet web-side eller en INTERnet web-side?

Intra... ja. Kontrol.... sår'n cirka...
And then?

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 18-01-03 00:36

Jens Vestergaard skrev:
> Intra... ja. Kontrol.... sår'n cirka...
> And then?

Hvis du ønsker at bruge en eller anden form for activex-kontrol, så må
den jo findes på brugerens computer før at du kan bruge den.

Hvis du absolut vil bruge RichTextBox'en, burde det være mulig at lave
en web-side som aktiverer denne kontrol på klienten computer.

Mere specifikt om hvordan man gør det, ved de sikkert i en
web-relateret nyhedsgruppe!

Alternativt laver du en lille VB-komponent, som du lægger på siden, og
denne bruger RichTextBox'en (kræver så at din komponent OG RichTextBox
installeres på klient-computerne - men det kan også løses).

-------
Tomas

Fra : Jens Vestergaard

Dato : 18-01-03 18:18

> Hvis du absolut vil bruge RichTextBox'en, burde det være mulig at lave
> en web-side som aktiverer denne kontrol på klienten computer.

Ja, men det var jo også udgangspunktet. Jeg lavede en side med
RTF-.kontrollen på fra min egen maskine, som (naturligvis) har rtf'en, men
alligevel kunne den ikke ses.

> Mere specifikt om hvordan man gør det, ved de sikkert i en
> web-relateret nyhedsgruppe!

Præcis derfor er denne tråd også cross-postet til .webdesign.frontpage...

> Alternativt laver du en lille VB-komponent, som du lægger på siden, og
> denne bruger RichTextBox'en (kræver så at din komponent OG RichTextBox
> installeres på klient-computerne - men det kan også løses).

Joeee..., men når som udgangspunkt, jeg ikke kan få RTF-kontrollen til at
virke, selv på udviklermaskinen, så er der vel ikke meget håb om bedring,
hvis den bliber pakket ind i endnu en UserControl, mon?

Men tak for medspil, alligevel.

Spørgsmålet er stadig åbent.... anyone?

Fra : Krabsen

Dato : 18-01-03 18:40

Har du overvejet at konvertere indholdet i databasen fra .RTF-format til
ASCII? Eller mister du for meget formattering ved det.

Alternativt kunne indholdet 'løftes' ud fra databasen og ind i enkelte
..rtf-filer, hvor filnavnet så ligger i basen. Og så virker min metode )

mvh

Krabsen

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 18-01-03 23:06

Jens Vestergaard skrev:
> Ja, men det var jo også udgangspunktet. Jeg lavede en side med
> RTF-.kontrollen på fra min egen maskine, som (naturligvis) har
rtf'en, men
> alligevel kunne den ikke ses.

Åh, undskyld.
Jeg havde i tankerne at du forsøgte at aktivere kontrollen på
web-SERVEREN, hvilket naturligvis ikke går.

Har forgæves søgt efter noget info omkring RTE og web (/problemer ang.
dette), men kun fundet et MS-eksempel på hvordan det burde skulle
kunne bringes til at virke.

Jeg har dog ikke selv meget tiltro til siden, men her er linket:
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/dnwsv
bs/html/richtextcontrols.asp

Der findes formentlig 3. parts kontroller som vil virke, men så koster
det lige pludselig penge.
Eksempelvis:
http://www.editworkspro.com/
http://www.richtextbox.com/

-------
Tomas

Fra : Jens Vestergaard

Dato : 19-01-03 12:22

> [...]
> kunne bringes til at virke.
>
> Jeg har dog ikke selv meget tiltro til siden, men her er linket:

Søgte selv - dog uden at finde ovenstående, som (ganske rigtigt) ikke ser ud
til at virke.

> Der findes formentlig 3. parts kontroller som vil virke, men så koster
> det lige pludselig penge.

Penge er - i dette tilfælde! - ikke nødvendigvis et problem

> Eksempelvis:
> http://www.editworkspro.com/
> http://www.richtextbox.com/

Jeg kigger. Tak!

Fra : Carsten Suurland

Dato : 20-01-03 12:01

Hej Jens

Kig i din HTML hjælp og led efter CODEBASE egenskaben på <OBJECT taget...

/Carsten Suurland

Fra : Jens Vestergaard

Dato : 20-01-03 12:32

"Carsten Suurland" <removethiscarsten@suurland.dk> skrev i en meddelelse
> Kig i din HTML hjælp og led efter CODEBASE egenskaben på <OBJECT taget...

Jep - jeg HAR været der:

<PRE>
<object codebase="http://test.railsoft.dk/fremf/Project1.CAB"
classid="clsid:3B7C8860-D78F-101B-B9B5-04021C009402" id="RichTextBox1"
width="321" height="273"><param name="_ExtentX" value="8493"><param
name="_ExtentY" value="7223"><param name="_Version" value="393217"><param
name="BackColor" value="-2147483643"><param name="BorderStyle"
value="1"><param name="Enabled" value="1"><param name="HideSelection"
value="-1"><param name="MultiLine" value="-1"><param name="ReadOnly"
value="0"><param name="ScrollBars" value="0"><param name="MousePointer"
value="0"><param name="DisableNoScroll" value="0"><param name="MaxLength"
value="0"><param name="BulletIndent" value="0"><param name="Appearance"
value="1"><param name="RightMargin" value="0"><param name="AutoVerbMenu"
value="0"><param name="OLEDragMode" value="1"><param name="OLEDropMode"
value="2"><param name="TextRTF"
value="{\rtf1\ansi\deff0{\fonttbl{\f0\fnil\fcharset0 Courier New;}}
\viewkind4\uc1\pard\lang1030\f0\fs20 RichTextBox1
\par }
"></object>
</PRE>

..... men det funker ikke...