MS Windows
briani 27239
computeradministrator XP
Fra : kim

Dato : 17-01-03 06:51

Hvordan logger man ind som computer-administrator XP ?

På forhånd tak

Mvh Kim

Fra : Rasmus

Dato : 17-01-03 07:04

Skriver "Administrator" i login user feldet og så administratorpasswordet
som du skrev ind da du instsallerede systemet.

Så enkelt ;)

/Rasmus

Fra : Jens

Dato : 17-01-03 07:43

"kim" <kim@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvordan logger man ind som computer-administrator XP ?

Logger af xp, dvs ikke lukk pcèn, kun logge af.
Hvis du bruger velkomstskærm trykker du "ctrl+alt+del" 2 gange indenfor 5
sekunder, så kommer en boks frem hvor du skriver "administrator" og
password.

mvh Jens

Fra : H3nrik V!

Dato : 17-01-03 08:48

"kim" <kim@hotmail.com> wrote in message
> Hvordan logger man ind som computer-administrator XP ?

Jeg har lavet en lille .reg fil, der enabler Admin på velkomstskærmen, hvis
det er interessant?

--
/H3nrik!

If it ain't broken - break it... Then - fix it...

Fra : Jens

Dato : 17-01-03 09:46

"H3nrik V!" <vernerbo@DO_NOT_SPAM_MY_hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "kim" <kim@hotmail.com> wrote in message
> >

> Jeg har lavet en lille .reg fil, der enabler Admin på velkomstskærmen,
hvis
> det er interessant?

Det er da interessant, men unødvendigt.
Administrator kontoèn er til at rette "fejl" i XP med, ikke til at bruge til
hverdag.

mvh Jens

Fra : kim

Dato : 17-01-03 09:53

"Jens" <mkg2@jellingnet.dk> skrev i en meddelelse
> Det er da interessant, men unødvendigt.
> Administrator kontoèn er til at rette "fejl" i XP med, ikke til at bruge
til
> hverdag.

Det er netop fordi jeg lige har lagt XP ind og har nogle småfejl
samt jeg ikke er så "du's" med XP endnu...

For når jeg bruger et bestemt program på nettet der går ned og
læser på mit D drev hvor der ligger omkring 65 Gb, fryser
maskinen, den kan simpelthen ikke læse fra mit D drev, med
det resultat at maskinen fryser og bliver ekstremt langsom.

Lige så snart jeg har fået lukket dette program er der ingen
problemer alt virker fint jeg syntes bestemt at min maskine
er blevet hurtigere samt de 2 spil jeg har lagt ind indtil nu
virker også fint og uden problemer mht. hastigheden.

Samt hvis jeg højre-klikker på drev D:\ og så egenskaber, tæller
den fint hvor mange GB der ligger på drevet.

I Win 98 kunne man enable DMA via enhedshåndtering
på sine HD, kan/skal man også det i XP ?

Har I et godt råd så mit XP ikke fryser ?

Mvh Kim

Fra : Jens

Dato : 17-01-03 11:51

> [...]
>
> For når jeg bruger et bestemt program på nettet der går ned og
> læser på mit D drev hvor der ligger omkring 65 Gb, fryser

Hviket program er det ?

mvh Jens

Fra : kim

Dato : 17-01-03 15:58

> Hviket program er det ?
>
> mvh Jens

Ja, nu skulle jeg jo nødigt reklamere for upopulære programmer
her i gruppen, men siden du spørger, er det programmet Direct
Connect hvor man sharer nogle Gb på sin HD som programmet
så tæller igennem, for at man selv skulle kunne downloade...

Mvh Kim

Fra : Jens

Dato : 17-01-03 17:14

> [...]
> Connect hvor man sharer nogle Gb på sin HD som programmet
> så tæller igennem, for at man selv skulle kunne downloade...

Så er det måske din firewall eller virusscanner der arbejder på overtid for
at følge med.
Prøv at se hvilke processer det er der tager resourcer.

Den slags er ikke billige i drift.

mvh Jens

Fra : kim

Dato : 17-01-03 18:39

> Så er det måske din firewall eller virusscanner der arbejder på overtid
for
> at følge med.

No way Jens...jeg har ikke nogle virusprogrammer, firewalls eller andre
programmer kørende...

> Prøv at se hvilke processer det er der tager resourcer.

Ctrl + Alt + Delete, fanebladet Processer, er det korrekt ?

Mvh Kim

Fra : Jens

Dato : 17-01-03 20:44

> [...]
> programmer kørende...

> Ctrl + Alt + Delete, fanebladet Processer, er det korrekt ?

Ja
Hvad siger den ?

mvh Jens

Fra : kim

Dato : 17-01-03 22:10

> Ja
> Hvad siger den ?

Hvad præcist er det du går efter ?

At procesnavn = Aktiv Systemproces
med Brugernavn = System
bruger CPU = 95-99
og Hukommelseforbrug = 20Kb.

Den står den hele tiden og kører mellem 95 og 99

Mvh Kim

Fra : Jens

Dato : 17-01-03 22:13

> [...]
> bruger CPU = 95-99
> og Hukommelseforbrug = 20Kb.
>
> Den står den hele tiden og kører mellem 95 og 99

Der må være noget andet der tager de 95% når du kører det program der får
den til at dø ud ?
(hvis det ikke ses der ville jeg holde op med at bruge det program)

mvh Jens

Fra : kim

Dato : 17-01-03 22:18

> Der må være noget andet der tager de 95% når du kører det program der får
> den til at dø ud ?
> (hvis det ikke ses der ville jeg holde op med at bruge det program)

Helt enig, jeg dropper det program. Ved du hvad Aktiv Systemproces
er, samt at det bruger CPU = 95-99 af hvad ?

Er det 95-99 % at CPU'ens resourser ?

Mvh Kim

Fra : Jens

Dato : 18-01-03 10:00

> "Jens" <mkg2@jellingnet.dk> skrev i en meddelelse

> Helt enig, jeg dropper det program. Ved du hvad Aktiv Systemproces
> er, samt at det bruger CPU = 95-99 af hvad ?
>
> Er det 95-99 % at CPU'ens resourser ?

Jeg mener at have fået forklaret engang at det tal skal være så højt som
muligt, da det er den process der holder samling på alt det som ikke bruges
til noget, altså hvis den aktive sytem process er 99%, så er der noget der
bruger 1% til noget fornuftigt.

Så egentligt er det et tal for hvor mange % der er til rådighed, eller
ubrugt i pcèn

mvh Jens