beskytte et link med et password ?
Fra : erik

Dato : 17-01-03 01:09

Hej
Indrømmet jeg er ret grøn i dette. Jeg har lige fået webhotel og lavet en yderst
simpel hjemmeside.
Hvis jeg nu vil lave en mappe med feriebilleder som familien kan se, uden alle andre
kan se den, kan man
beskytte linket med et password? (alle behøver vel ikke at se hvordan "NN" så ud
efter han havde brækket sig i campingvognen)
Jeg forestiller mig at der popper en rude op, der beder om password.
Kan det lade sig gøre?
Erik R.N.

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 17-01-03 01:15

"erik" <fox44REMOVETHIS@mail.dk> writes:

> Jeg forestiller mig at der popper en rude op, der beder om password.
> Kan det lade sig gøre?

Det kan det, måske. Det afhænger af serveren hvilke muligheder du har.

Jeg tror dog at det er langt nemmere og lige så sikkert at gemme
billederne i et directory der hedder noget i stil med "FnulleBulleBumGoj"
og så ikke linke til det eller fortælle det til andre end dem der må se
billederne.

/L

Fra : erik

Dato : 17-01-03 01:28

Tak, det var en god ide

Fra : N/A

Dato : 17-01-03 10:03

Fra : Per Christoffersen

Dato : 17-01-03 10:03

"Titanium" <titanium@titanium.dk> wrote in message

> I headeren puttes javascriptet:
>
> <script language="JavaScript"><!--
> function getThePage(thePW)
> {
> top.location.href = thePW + "/index.html"
> }
> // -->
> </script>
>
> og i bodyen puttes:
>
> <form name="theForm">
> Password <input name="txtPassword" type="password" size="12"
maxlength="10">
> <input name="bOK" type="button" value="OK"
> onclick="getThePage(theForm.txtPassword.value)">
> [...]

Og så skal den side man skal ind til (første side i hver mappe) hedde
index.html i alle mapperne...

/Per