Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Portaflash studio kit 3 hos Japan photo
Fra : HNM

Dato : 17-01-03 08:04

Hej

Er der nogen med personlig erfaring, mening eller andet - som har prøvet,
set på eller gjort sig nogle tanker om ovennævnte sæt til 4500 kr.
Er godt klar over at kvaliteten ikke er i elinchrom klasse, men et
tilsvarende sæt fra dem havde vel også kostet 15000 - 20000 kr.
Men er det katten i sækken ??

På forhånd tak for svar

Fra : Alex W

Dato : 17-01-03 10:26

> tilsvarende sæt fra dem havde vel også kostet 15000 - 20000 kr.
> Men er det katten i sækken ??
> På forhånd tak for svar

Hej HNM

Jeg kiggede på producentens hjemmeside. Man måler lysudbyttet i ws
wattsekunder
og portaflash er pinlige ca. 60 ws. Flashen er ikke kraftigere end en lille
blitz til 6-700 kr.

Goecker www.goecker.dk har et rigtigt flashsæt til 7.995 + moms med 2 fakler
stativer og paraplyer
mv. Komplet Bowens kit med 2 Esprit 500 lamper og tilbehør i lækker taske.

/Alex

Fra : \(4690\) Claus Smith~

Dato : 17-01-03 13:36

Måske var det bedre at kigge efter et brugt flashanlæg fra Multiblitz eller
Elinchrom, jeg tror nok du kan få mere og bedre flashanlæg for dine penge
end det som Japan Photo tilbyder dig.

Claus Smith - Pigefotografen

www.pigefotografen.dk
www.modellerne.dk

Fra : \(4690\) Claus Smith~

Dato : 17-01-03 13:40

www.dba.dk har jeg netop set følgende:

1. stk. Multiblitz Ministudio 400 flash

Jeg har tidligere selv haft et flashanlæg bestående af to af denne slags og
de var fremragende til de fleste formål.

Fra : KNL DtP

Dato : 17-01-03 15:04

"HNM" <desvetudo@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Er godt klar over at kvaliteten ikke er i elinchrom klasse, men et
> tilsvarende sæt fra dem havde vel også kostet 15000 - 20000 kr.

Jeg har lige købt 2 stk. Elinchrom Compact 500 watt + paraplyer + stativer + netstik
+ sync kabel + snoot + taske og kuffert hos www.scandinavianphoto.se til 10.000 kr.
og en lysmåler (Sekonic L-308 B II Flashmate) hos www.technikdirect.de til 1800 kr.

.... så det behøver ikke at koste 15-20k for et sæt

--
MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk