Porte til MSN
Fra : Thomas

Dato : 17-01-03 00:33

Hej NG

Jeg vil gerne kunne sende filer gennem til min veninde i USA gennem MSN, men
kan ikke pga min router. Er det så simpelt som at åbne et par porte eller
skal der mere til?

--
Med Venlig Hilsen
Thomas Jansson

Fra : Jens

Dato : 17-01-03 00:56

"Thomas" <tjansson80@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
men
> kan ikke pga min router. Er det så simpelt som at åbne et par porte eller

Der skal åbnes en del porte.........
http://www.practicallynetworked.com/sharing/app_port_list.htm#Messaging

mvh Jens

Fra : Lyn og Torden

Dato : 17-01-03 01:04

> [...]
men
> kan ikke pga min router. Er det så simpelt som at åbne et par porte eller

Så kører vi igen...

Bill skulle tvinges til at lave en vejledning på alle sprog og alle
routerfabrikanter skulle tvinges til at følge en standard - tænk hvis vores
telefoner ikke var kompatible, kablerne gravede vi selv rundt med dørene til
telefoncentralerne stod åbne, hvor vi selv installerede bilka-hardware -
ville vi finde os i det?

Jeg har lige købt et fjernsyn, det viste sig at være en beta - det er ikke
helt kompatibelt med udsendelserne... måske kan jeg opgradere ?

Fra : Jens

Dato : 17-01-03 01:32

"Lyn og Torden" <anders@andeby.org> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har lige købt et fjernsyn, det viste sig at være en beta - det er ikke
> helt kompatibelt med udsendelserne... måske kan jeg opgradere ?

Du har ikke købt en b&o vel ?

mvh Jens

Fra : Thomas Strøm Larsen

Dato : 17-01-03 02:03

der er en standart som hedder upnp til netværk. Din router skal bare lige
understøtte den standart.

mvh
Thomas

Fra : Jens

Dato : 17-01-03 07:39

"Thomas Strøm Larsen" <tholar30@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> der er en standart som hedder upnp til netværk. Din router skal bare lige
> understøtte den standart.

Det er ikke altid nok

Mvh Jens

Fra : Robert Jensen

Dato : 17-01-03 08:40

"Thomas Strøm Larsen" <tholar30@hotmail.com> wrote in message
> der er en standart som hedder upnp til netværk. Din router skal bare lige
> understøtte den standart.

faktisk så vil jeg godt sætte spørgsmåls tegn ved om upnp er nødvendigt.
jeg har købt en router (dl-604) der understøtter upnp, men jeg har ikke
slået det til, og jeg kan sagtens sende filer, og lave voice. kan dog endnu
ikke modtage voice.
det eneste upnp gør er at tillade at noget software selv åbner de porte det
skal bruge.

jeg tror nu snarere at det der skal understøttes er stateful firewall, for
at få det til at virke.

men det kan vi jo altid diskutere.

--
Med Venlig Hilsen

Robert Jensen
www.robert-jensen.dk

Fra : Jens

Dato : 17-01-03 10:04

"Robert Jensen" <fjerndette_svend_dellepude@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:3e27b35a$0$11051$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> [...]
> jeg har købt en router (dl-604) der understøtter upnp, men jeg har ikke
> slået det til, og jeg kan sagtens sende filer, og lave voice. kan dog

Hvilken firmware har den DI604 ?

mvh Jens

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 17-01-03 12:07

"Robert Jensen" <fjerndette_svend_dellepude@hotmail.com> crashed Echelon
writing news:3e27b35a$0$11051$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> det eneste upnp gør er at tillade at noget software selv åbner de
> porte det skal bruge.

Hmm, har fået opfattelsen af UPNP gør at den fører yderside IP-adressen med
igennem NAT oversætningen, så programmer som NetMeeting og MSN som netop
har problemer med NAT, kan fungere.

--
Bjarke Andersen

Fra : Jens

Dato : 17-01-03 12:25

> [...]
med
> igennem NAT oversætningen, så programmer som NetMeeting og MSN som netop

Næppe

mvh Jens

Fra : Thomas Strøm Larsen

Dato : 17-01-03 14:22

>Hmm, har fået opfattelsen af UPNP gør at den fører >yderside IP-adressen
med

niks den åbner for porte til softwaren.

mvh
thomas

Fra : Robert Jensen

Dato : 17-01-03 22:45

> med
>
> niks den åbner for porte til softwaren.
>
> mvh
> thomas

ja men bare automatisk, uden brugerens accept.

læste et sted at upnp gør ingen ting som en almindelig router ikke kan, den
gør det bare automatisk

--
Med Venlig Hilsen

Robert Jensen
www.robert-jensen.dk

Fra : Jens

Dato : 17-01-03 23:41

"Robert Jensen" <fjerndette_svend_dellepude@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:3e287969$0$247$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> [...]
> >
> ja men bare automatisk, uden brugerens accept.
>
> læste et sted at upnp gør ingen ting som en almindelig router ikke kan,

Men hvis man kigger i den er der ikke noget åbent at se, hvad skyldes det så
?

mvh Jens