Vedr. telefonselskaber !!
Fra : Tine Andersen

Dato : 09-03-01 22:11

Jeg ved ikke om det er mig der er dum eller ?

Vi sidder og griner af sonofon reklamerne hihhi de er da også sjove men !!

Hvem betaler Dem !!!

Hvad med de andre selskabers stooooooore annonce kampagner !!!

Husk der er kun en til at betale og der er forbrugerne.. !!

Vi må altså være for dumme !!!

Hvad koster en Tv reklame ikke og diverse andre reklamer....

Jeg er ved at vågne op, !!!!!!

Tine

Fra : Thomas Jari

Dato : 09-03-01 22:55

> Jeg ved ikke om det er mig der er dum eller ?

Måske!!

> Vi sidder og griner af sonofon reklamerne hihhi de er da også sjove men !!

Skal du ha' en morgensheriffstjerne...........!!

> Hvem betaler Dem !!!

Det gør SONOFON vel!!

> Hvad med de andre selskabers stooooooore annonce kampagner !!!
>
> Husk der er kun en til at betale og der er forbrugerne.. !!
>
> Vi må altså være for dumme !!!

Måske!

> Hvad koster en Tv reklame ikke og diverse andre reklamer....

Spørg SONOFON!!

> Jeg er ved at vågne op, !!!!!!

Godmorgen!!

> Tine

Kunne man forestille sig at firmaerne regner med at få flere kunder og
derved tjene flere penge!!! Eller tror du at de laver reklamerne for at vi
kan sidde og grine??

Flere kunder = størrere indtjening = lavere takster.

Du skal huske på at der kommer flere og flere teleoperatører og derved
størrere konkurrence. Det burde medføre lavere takster.

Eller er vi dumme??

Thomas

Fra : Jimmi/tronik.dk

Dato : 09-03-01 23:11

Så prøv www.telmore.dk de bruger ikke tonsvis af penge på reklamer(overhoved
ingen så vidt jeg ved) jeg har kun gode erfaringer med dem.
netop telereklamer er MEGET dyre, jeg kan ikke forestille mig at sådan en
kampagne Sonofon kører koster under et par millioner kroner, som vi
forbrugere betaler i sidste ende!!

mvh
Jimmi
tronik.dk

Fra : Mickey

Dato : 09-03-01 23:22

"Jimmi/tronik.dk" <tronik@tronik.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
sådan en
> kampagne Sonofon kører koster under et par millioner kroner, som vi

Telmore laver da reklamer! - de har pt. reklamer på HT busserne, og
for ikke så længe siden havde de reklamer på The Voice, så helt
reklamefri er de ikke!

--
Mickey

Fra : jan steen sørensen

Dato : 10-03-01 15:39

>Hvem betaler Dem !!!
>Hvad koster en Tv reklame ikke og diverse andre reklamer....

Se på hvilken effekt - (og i særdelshed værdiforøgelse for operatøren!) -
det har på markedet, idag har 2/3 del af danmarks befolkning mobil, tror det
er en velovervejet investering de gør - det er kampen om kunderne - image
profilering - branding, etc.

Det gælder i høj grad om vækst og derigennem at tjene penge til aktionærerne
(jeg mener at de norske ejere har "betalt" (aktieværdi) svarende til ca.
30.000kr pr. abon.) så i lyset af det er det jo ikke noget særligt at
"brænde nogle reklamekroner af".

- og så skal du og jeg i øvrigt føle at vi får noget (?) for pengene -
TeleDanmark og Sonofon kan jo ikke sælge på prisen, trods det at vi har lave
priser og høj kvalitet her i Danmark.

>Jeg er ved at vågne op, !!!!!!

Hvis du mener at du kan se fidusen i at vælge et selskab, der sælger over
internet (Telmore) vil jeg ikke give dig helt ret her, da disse selskaber jo
ikke er med til at sænke basis/grundpriserne eller udvikler
nettet/produkterne, men fastholder kunderne og sælger på prisen - lidt
billigere, det de sælger er jo bare de andres vare lidt billigere. De skal
jo stadig betale for "råvaren".

Nej lad os få MEGET lavere priser, det minder for mig mere om prisaftaler,
og lige så snart der er nogle der går deres egne veje kommer de andre og
siger "fy - nix, det må du ikke"

Provider-salg vil ikke give dig "andet" end måske nogle ekstra services
inkluderet - lidt rabat, osv. - men på bundlinien skal du stadig betale tæt
på hvad du gør / gjorde i forvejen -

Når først den reelle regning falder med 75% eller mere (og det ER
muligt!)... så synes jeg det begynder at ligne noget - (f.eks. kan man i
Thayland snakke mobil - lokalt til ca. 10 ører i minuttet!)

Det behøver jo ikke at være dyrere at snakke i mobil end i alm. telefon,
betinget af at den nødvendige kapacitet i mobilnettet ellers er til stede! -
det er den i GSM1800-nettet, når og hvis det bliver udbygget optimalt -
dette er jo oprindeligt det som både Mobilix og Telia har visioner om at
kunne og stadig kan udmærke sig ved at give deres kunder fordel her.

Visse selskaber tilbyder jo mobil-telefoni for ca. 30øre/min. for samtaler
mellem firmaets mobiler - nogle endda helt gratis.!

slut nu, inden jeg får skrivekrampe..
Jan

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 10-03-01 15:50

"jan steen sørensen" <jss@private.dk> skrev i en meddelelse
> Når først den reelle regning falder med 75% eller mere (og det ER
> muligt!)...

Hvordan?

> Det behøver jo ikke at være dyrere at snakke i mobil end i alm. telefon,
> betinget af at den nødvendige kapacitet i mobilnettet ellers er til
stede! -

Har du læst specs på GSM-nettet? Bare det at skulle uddanne folk til det.
Fastnet er simpelt i forhold, så længe du allerede har kobberet i jorden.

> Visse selskaber tilbyder jo mobil-telefoni for ca. 30øre/min. for samtaler
> mellem firmaets mobiler - nogle endda helt gratis.!

Til gengæld betaler de en høj abonnementspris eller også er det en del af
større aftale med xxx ISDN PRI'er til mange tusinde kroner

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : jan steen sørensen

Dato : 10-03-01 16:19

Martin Højriis Kristensen skrev i meddelelsen
<98deum$19fa$1@tnews.inet.tele.dk>...
>"jan steen sørensen" <jss@private.dk> skrev i en meddelelse
>
>Hvordan?

Det kræver blot VILJE og EVNE, hvis det ikke er dyrere at bruge mobil end
fastnet - vil mange minutter flyttes over på mobil i stedet for at blive
fortaget fra fastnet, det beløb den enkelte operatør kan fakturere kunden
vil/kan blive det samme som hvis de har et lille forbrug - dækningsbidraget
er som bekendt stort nok på samtalerne - det der er dyrt, er at kunne
tilbyde samtaler, om der er trafik eller ej er mindre væsentligt - det
optimale er at have "kunder nok i butikken" hele tiden, samtidig med at
kunne "levere varen"

>stede! -
>
>Har du læst specs på GSM-nettet? Bare det at skulle uddanne folk til det.
>Fastnet er simpelt i forhold, så længe du allerede har kobberet i jorden.

man behøver ikke at have læst specs på GSM-net - men noget kendskab har jeg
til det - ja, såh..
Fastnet (digital telefoni) er i princip identiskt med mobilnet, fastnet har
selvfølgelig været tilgængeligt længer - mobilnettet er først ved at blive
udbygget nu - G2 (G2½)

>Til gengæld betaler de en høj abonnementspris eller også er det en del af
>større aftale med xxx ISDN PRI'er til mange tusinde kroner

ikke altid en større aftale, men det kan være for at "handle" med kunden -
nej ikke altid betinget af højere abon. udelukkende - men det kan jo godt
betegnes som et højere abon. når abon. stiger (Telia's MG til erhverv) til
ca. 200kr/md. med lokal / intern trafik til kr. 0,- opkaldsafgifter til kr.
0,-.
Kunden betaler for de ekstra faciliteter han får med i løsningen: kan
erstatte PABC løsninger, mobil omstillingsanlæg bygget på Centrex platform,
gratis stille samtaler om mellem mobiler, lokalnummer-plan, etc.

Men du er da velkommen til at betragte det som et fast beløb for alle
interne foretagne samtaler.

>--
>Med Venlig Hilsen
>
>Martin Højriis Kristensen
>Svar bedes baseret på RFC1855
>Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet

med venlig hilsen
Jan
(helt privat)

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 10-03-01 16:52

> det der er dyrt, er at kunne
> tilbyde samtaler, om der er trafik eller ej er mindre væsentligt

Der er også en del variable omkostninger

> Fastnet (digital telefoni) er i princip identiskt med mobilnet

Det er da vidt forskellige acces-teknikker (klart at transmissionen er stort
set identisk)

Kort sagt: Jeg vil se det før jeg tror det, og hvis det kommer er det nok
nærmere af produktmæssige frem for tekniske grunde. Ligesom flatrate er det
på ADSL

Fra : jan steen sørensen

Dato : 11-03-01 19:32

>Der er også en del variable omkostninger

Så som? Lidt mere præsis...

Når mobil-nettet ER etableret og der ER sat strøm på teknikken, er der MEGET
lille forskel på om der er samtaler eller ej i nettet, priserne er
"kunstige" på den måde at forstå, at hvis priserne er for lave stiger
trafikken, hvis kapaciteten så ikke er høj nok, og der er for mange "kunder
i butikken", vil dette resultere i f.eks. "Net optaget".
Jeg har et stort forbrug via mobil og husker kun alt for tydeligt, da jeg
havde TeleDK-mobil for ca. 3 år siden, skiftede til Telia (og Sonofon) har
meget sjældent oplevet "net optaget", OK, så fulgte nogle andre små ulemper
med i starten - er idag meget tilfreds.

Sonofon har også haft mere held med at give rabat/tilbyde lave priser uden
at dette overbelastede deres net. (der kan opnåes meget lave priser fra eks.
"hjemmezone" om aftenen, hvor der er stor kapacitet til rådighed. Det
vigtigste er at kunderne kan bruge mobilen når de har lyst, i stedet for at
skulle vente indtil at der er ledige kanaler/celler.

Er godt klar over at en stor del er politisk og lovmæssigt styret, og at der
alle steder skal tjenes penge til udvidelse, udvikling, løn, afkast til
aktionærerne, osv.

>Det er da vidt forskellige acces-teknikker (klart at transmissionen er
stort
>set identisk)

ja, og desuden så behøver/optager mobil-samtaler mindre båndbredde i
transmissionen, så her er der plads til flere samtidige samtaler - dette er
dog uden særlig praktisk betydning for os kunder.

>Kort sagt: Jeg vil se det før jeg tror det, og hvis det kommer er det nok
>nærmere af produktmæssige frem for tekniske grunde. Ligesom flatrate er det
>på ADSL

Tænk lidt utraditionelt og på nye måder. De nye mobil-operatører forsøger
med deres visioner, hvilke fordele og muligheder de kan tilbyde os kunder i
deres net. Selvfølgelig stadig til en "høj pris", der ligger bare "lidt"
lavere end det vi gav i forvejen. Det må være rart at kunne styre sin
succes, og først lukke op når man har lyst (læs: er klar med rigelig
kapaciptet)
Der er forskel om operatørene har 1800 net som det primære net, eller om som
sekundær net, og blot skal udvide kapaciteten der hvor det er mest kritisk.

med venlig hilsen
Jan

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 11-03-01 21:45

> Så som? Lidt mere præsis...

Transmissionsomkostninger (som ikke er at kimse af)
Logning og styring.
Strøm

> Når mobil-nettet ER etableret og der ER sat strøm på teknikken, er der
MEGET
> lille forskel på om der er samtaler eller ej i nettet

Dokumentation?

> [...]
"kunder
> i butikken", vil dette resultere i f.eks. "Net optaget".

Det er så ganske rigtigt også en af faktorerne i prisudregningen?

> ja,

Du siger at de to ting er identiske, men siger ja til mit udsagn om at de er
vidt forskellige?

> og desuden så behøver/optager mobil-samtaler mindre båndbredde i
> transmissionen, så her er der plads til flere samtidige samtaler

Jeg er 70% sikker på at mobilsamtaler fremføres i en standard 64 kbps kanal
når de først er kommet i det kredsløbskoblede net.

Fra : jan steen sørensen

Dato : 14-03-01 07:29

Martin Højriis Kristensen skrev i meddelelsen
<98dija$1gg4$1@tnews.inet.tele.dk>...
> [...]
>nærmere af produktmæssige frem for tekniske grunde. Ligesom flatrate er det

Og du har læst om TDC "VicTalk"?
Hvad mener du om priserne her, (95øre/min hele døgnet til TMC-mobil og alle
fastnettelefoner) jeg ringede til TDC-mobil og fik en rigtig god snak med en
medarbejder - han gav mig fuldstændig ret i at TDC-mobil egne Standard og
Erhvers abon. ikke kunne konkurrere med disse priser ( det kunne i værste
tilfælde blive dobbelt så dyrt at ringe fra disse). De var ligesom blevet
overflødige.....

Mange større virksomheder får rabat idag (eks. "SKI" og branche-aftaler op
til 50 % på abon., og op til (i meget sjældne tilfælde) 50% på samtaler.) i
stedet for at give rabat, så sænk (standard) grundprisen og lave et mere
gennemskueligt prissystem - ens lave priser hvor dette er MULIGT.

Jan

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 11-03-01 00:31

Hej..

"jan steen sørensen" <jss@private.dk> wrote:

Klippet ud af en større sammenhæng:

>Provider-salg vil ikke give dig "andet" end måske nogle ekstra services
>inkluderet - lidt rabat, osv. - men på bundlinien skal du stadig betale tæt
>på hvad du gør / gjorde i forvejen -

Nja, det er jeg nu ikke helt enig i...

Tidligere: Teledanmark, Abb.kr. 250,-/Kvt. + 1,95/minut.

Nu: Telmore, Abb. kr. 0,-/Kvt. + 1,25/minut.

Det er da vist en besparelse der er til at få øje på ?

--
M.v.h. Ole®