ECS P4S5A/DX+
Fra : Søren Skovgaard

Dato : 16-01-03 23:14

Hej alle !

Jeg har det problem, at jeg lige har købt en "samlet" PC, bestående af P4
2.533 GHz på et ECS P4S5A/DX+ kort, samt kabinet. Problemet er, at
bundkortet ikke vil godtage mit GF4 MX440 SE kort i AGP-porten (det virker
fint, idet jeg fik det testet på mit arbejde). Derimod kører mit gamle
PCI-grafikkort fint (Diamond Viper 550) i PC'en. Jeg tænkte, at det kun kan
være bundkort, CPU eller RAM, som skyldes mine problemer (forhandleren
påstår, at han testede bundkortet, inden han sendte det !). Så jeg fik købt
mig noget DDR Ram PC2700 256 MB, men ligemeget hjalp det !. Er der nogen,
som har erfaringer med lignende problemer med AGP-porten - for så vil jeg da
meget gerne høre fra jer ?

På forhånd tak !

mvh
Søren

Fra : Benito

Dato : 17-01-03 02:36

"Søren Skovgaard" <sskovgaard@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fint, idet jeg fik det testet på mit arbejde). Derimod kører mit gamle
> PCI-grafikkort fint (Diamond Viper 550) i PC'en. Jeg tænkte, at det kun

Hej Søren.
Jeg har lige haft næsten samme problem med et Asus P4B og et Asus AGP-V9180
Magic Retail 64mb kort. Her ville mb-et kun køre grafikkortet i
Pci-tilstand og ikke som Agp 4X. Og det er der jo ikke særlig hurtigt. Så
jeg prøvede at kigge i bios om det var der det haltede. Så prøvede jeg at
presse det ved hjælp at Geforce Tweak Utility - det hjalp heller ik'. Så
tjekkede jeg ind på Asus hjemmeside for at se om der var nogle specielle AGP
drivere til chipsættet på motherboardet. Og min sandten om der ikke var en
der hed:
>The SiS AGP driver is installed for AGP bus used by VGA Card.It offer
efficient functions for VGA driver.
>With installation of AGP driver,it provide high performance and good
compatibility for different hardware.
Efter et par genstart så kører "svinet" der ud af.

I forhold til dit bundkort, så står der forsk. steder noget om :
"Bundkortet kan kun køre med AGPx4 grafikkort (1.5 volt), AGPx1 og AGPx2
(3.3 volt) kan IKKE køre på dette bundkort."

Hvis dit kort er ok så gå ind og hent din driver her:
http://www.ecs.com.tw/download/driver_vga_m.htm#sisagp_110
Der er måske også andre drivere du har brug for. Så kig her:
http://www.ecs.com.tw/download/index_driver_p4s.htm
Håber dette ka' hjælpe dig! Pøj Pøj.

Hilsen
§ ?
(*-*) Benito \(*.*)/
/O~ O
_/\_ _/\_

Fra : Benito

Dato : 17-01-03 02:49

"Benito" <beni2@orangenet.dk> skrev i en meddelelse

> "Søren Skovgaard" <sskovgaard@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

Jeg glemte lige at fortælle om et Tweakprogram som er godt. Det ka' hentes
her: http://www.guru3d.com/rivatuner/
Her er der ogå en masse ting om drivere og problemer/løsninger vedr. nvidia.

§ ?
/O~ O
_/\_ _/\_