Re: mac OS X på en AmigaOne
Fra : Jørn Bruun

Dato : 16-01-03 22:15

Hej

Hvis man stadig interesserer sig for Amiga, så bør man besøge en af de
sidste Amigaforhandlere i DK www.kiwimultimedia.dk, de forhandler også
Macintosh. På min standard 1200 står der Escom, og den er fremstillet af
det tyske firma der tidligere fremstillede Amiga på Licens og købte både
Commodore og Amiga.

http://www.ggsdata.se/ er adressen på en temmelig stor Amigaforhandler i
Göteborg, hvor man også kan se lidt om Pegasos computeren, som nok kan
være interessant hvis man virkelig vil noget.

Så vidt jeg forstår, kan både Amiga One og Pegasos køre med AmigaOS 4.0
samt Linux, og for Pegasos' vedkommende UNIX og Windows. På PPC Linux
som f.eks SuSe 7.3 som jeg selv anvender på min Mac, kan man så
installere emulatoren Mac on Linux, og så skulle Amiga og Pegasos kunne
køre MacOS X.

Jeg har selv tre Amigaer, og den ene er i tårnkabinet og har et 240 MHz
PPC kort i og AmigaOS 3.5, jeg har aldrig rigtig udnyttet maskinen, men
hurtig er den ihvertfald.

www.amiga.dk er pudsig nok en udmærket dansk hjemmeside hvori man kan
følge med i hvad der sker, og som gammel Amigabruger håber jeg sandelig
der atter kommer liv i Amigaen. Ligesom MacOS X vil de gamle
Amigaprogrammer køre i en slags emulator, men jeg kan godt antyde at med
PPC kortet i, er der fart på De Luxe Paint, der efter min mening er det
mest fantastiske tegneprogram nogensinde.

Hilsen

Jørn Bruun