Peder Thygesen
Fra : Per lillie Pedersen

Dato : 16-01-03 22:31

Hej !
jeg er ny her.

Er der måske nogle som ved hvor jeg kan finde noget om min Oldefar & Oldemor
Peder Thygesen & Caroline Marie Mikkelsen ?
Det eneste jeg ved at han var bagersvend da min morfar Ejner Karl Thygesen
blev født i 1907 i Segalt by Skødstrup sogn. Og at han er begravet i
Skødstrup.

Jeg ved heller ikke meget om min mormor`s familie. Juliane Karoline
Christiansen 3-7-1908 døbt i Hornslet kirke, hendes Far hed Martinus
Christiansen og hans kone Ane Sophie Christensen

Se evt. her http://hjem.get2net.dk/ma-ry/ANETILWE/INDEX00.HTM Her er hele
min slægt.

Mvh. Per

Ved mail husk at fjerndether_ma-ry@get2net.dk

Fra : Lars Jørgen Helbo

Dato : 17-01-03 08:37

On Thu, 16 Jan 2003 22:30:36 +0100, "Per lillie Pedersen"
<fjerndether_ma-ry@get2net.dk> wrote:

> [...]
>Christiansen 3-7-1908 døbt i Hornslet kirke, hendes Far hed Martinus
>Christiansen og hans kone Ane Sophie Christensen

En stor del af min slægt stammer fra Skødstrup, så hvis han virkelig
stammer fra sognet eller nærmeste omegn, så kan jeg sikkert finde en
del til dig - vi skal bare lige have fundet forbindelsen, og det
kniber med så få oplysninger. Det nyeste jeg har er folketællingen
1880, og deri kan jeg ikke finde noget, der ligner; men din oldefar
kan jo fint være født efter den tid.

Men send evt. en mail, når du kommer tilbage før 1880, så kan vi
sikkert finde en del mere.
--
Lars Jørgen Helbo <lars@helbo.org>
http://www.helbo.org

Fra : Per lillie Pedersen

Dato : 18-01-03 11:47

"Lars Jørgen Helbo" <lars@helbo.org> skrev
> [...]
> kan jo fint være født efter den tid.
>
> Men send evt. en mail, når du kommer tilbage før 1880, så kan vi

Ok ! Jeg takker.
Prøver og se om jeg kan finde ud af noget mere. Problemet er at der ikke er
nogle nulevende som kan huske eller ved noget om mine oldeforældre.
Men jeg kan jo nok finde noget på kirkekontoret i Skødstrup.

Mvh. Per

Fra : Lars Jørgen Helbo

Dato : 18-01-03 11:54

On Sat, 18 Jan 2003 11:47:23 +0100, "Per lillie Pedersen"
> [...]

>nogle nulevende som kan huske eller ved noget om mine oldeforældre.
>Men jeg kan jo nok finde noget på kirkekontoret i Skødstrup.

Ellers kunne du prøve:

Skødstrup Lokalhistoriske Arkiv 751-09
Skødstrup Bibliotek
Grenaavej 707
8541 Skødstrup
Telefon: 86 99 24 66
Fax: 86 99 00 62
Åbent: Åben med betjening: Første mandag i måneden 16-18.30
Leder: Conny Dehnits
Område: Skødstrup Sogn i Århus Kommune
Startet: 1976
Arkivet rummer bl.a.:
Kirkebøger: Skødstrup 1620-1810, 1813-1882
Folketællinger: 1787, 1801, 1834, 1840, 1845, 1850, 1880, 1890

Fra : Per lillie Pedersen

Dato : 19-01-03 14:07

"Lars Jørgen Helbo" <lars@helbo.org> skrev i en meddelelse > Ellers kunne du
> [...]
> Arkivet rummer bl.a.:
> Kirkebøger: Skødstrup 1620-1810, 1813-1882
> Folketællinger: 1787, 1801, 1834, 1840, 1845, 1850, 1880, 1890
Hej !

Tak for det.

Jeg har liget fundet ud af at Peder Thygesen boede på Møllegården til Segalt
Mølle hvor han også var Bagersvend/Bager.

Mvh. Per