Ny virus???
Fra : Bodil Madsen

Dato : 16-01-03 22:03

Jeg har netop fået en mail retur med vedhæftet fil. Jeg har ikke sendt denne
denne mail og kender heller ikke dem, der skulle have den. I emnelinien står
"for wrapper".

mvh
Bodil Madsen

Fra : Otto Jorgensen

Dato : 16-01-03 22:14

Thu, 16 Jan 2003 22:03:24 +0100, in dk.videnskab.historie.genealogi,
"Bodil Madsen" <annabodil@nyraad.net> wrote:

>Jeg har netop fået en mail retur med vedhæftet fil. Jeg har ikke sendt denne
>denne mail og kender heller ikke dem, der skulle have den. I emnelinien står
>"for wrapper".

hva sier virusprogrammet ?

--
Otto Jørgensen
http://home.online.no/~otjoerge/

Fra : Bodil Madsen

Dato : 16-01-03 22:28

Jeg har ikke åbnet den og den er slettet, så det siger ikke noget. Jeg skal
ikke have hjælp. Den er måske som mange af de andre, jeg tidligere har
modtaget, men her eksisterer adressen måske bare ikke længere. Jeg har blot
ikke prøvet dette før at en mail som jeg ikke har sendt, kom tilbage til
mig.
mvh
Bodil Madsen

Fra : Otto Jorgensen

Dato : 16-01-03 22:35

Thu, 16 Jan 2003 22:28:16 +0100, in dk.videnskab.historie.genealogi,
> [...]

>ikke prøvet dette før at en mail som jeg ikke har sendt, kom tilbage til

Jeg tolker det derfor slik at du ikke har noe antivirusprogram ?

Fra : Anne Lise Hovdal

Dato : 16-01-03 23:20

"Bodil Madsen" <annabodil@nyraad.net> skrev i melding
> [...]
blot
> ikke prøvet dette før at en mail som jeg ikke har sendt, kom tilbage til

Hvis du ikke har antivirusprogram, så ville jeg scanne på
www.datavirus.com hvis jeg var deg. Der er det gratis
å scanne. Den hjalp meg en gang i tiden.

Anne Lise Hovdal

Fra : erik

Dato : 16-01-03 22:31

Der kan have noget at gøre med W32/Klez.h @ MM - virusen
Update og scan !
Erik R.N.

Fra : Chris Gade Oxholm Sø~

Dato : 16-01-03 23:15

Alle vira er farlige og alt for gange har ikke installeret et
antivirusprogram og efterfølgende piver når det er gået galt.
Flere har skrevet og ønsket support efter et virus angreb, bl.a. når alle
ens billeder er blevet slettet - synd - men også dumt ikke at have et
opdateret antivirus program installeret.

Muligvis skal der stå "FUT: dk.edb.sikkerhed.virus" men da rigtig mange
slægtsforsker mangler et sådan program, er det efter min opfattelse ok at
tage emnet op her - for at miste en masse scannede slægtsfotos er der ikke
meget ved - bare fordi man siger pyt - jeg får nok ikke nogen virus
tilsendt - men tro mig - et er sikkert der kommer et mail med en virus og
hvorfor så ikke installere et antivirusprogram NU.

--
Chris Gade Oxholm Sørensen
support@brotherskeeper.dk

BK - software - opdatering - manual - www.brotherskeeper.dk

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 16-01-03 22:55

Bodil Madsen wrote:
> Jeg har netop fået en mail retur med vedhæftet fil.

Den slags får jeg masser af, lige som de fleste der er aktive på Usenet
eller med hjemmesider. Det er nok oprindelig resultat af en virus, men som
med de fleste vira ganske ufarlige så længe de ikke bliver aktiverede.

Blot ignorer den vedhæfterde fil og slet mailen.

Der kommer sikkert meget ofte nye eller mutanter af ellers kende vira,
hvilket vel kan være årsagen til at der ikke er reaktion fra
virusprogrammet.

Men, dette er hverken forum til virusalarm eller -diskussion, der for de
interesserede i udviklingen omkring vira, eller som ønsker at blive
alarmeret herom, foregår i dk.edb.sikkerhed.virus
FUT: dk.edb.sikkerhed.virus
--
Med venlig hilsen Poul Erik Jensen
http://www.genealog.dk

Fra : Arne Feldborg

Dato : 17-01-03 00:05

"Bodil Madsen" <annabodil@nyraad.net> skrev Thu, 16 Jan 2003 22:03:24
+0100

>Jeg har netop fået en mail retur med vedhæftet fil. Jeg har ikke sendt denne
>denne mail og kender heller ikke dem, der skulle have den. I emnelinien står
>"for wrapper".

Det er også muligt at du er blevet vært for en spammer, der benytter din
adresse som afsender. I så fald vil du få en del mails 'retur' i de
kommende dage.

--
mvh, A:\Feldborg

Fra : Bodil Madsen

Dato : 17-01-03 00:38

Spar forargelsen.
Jeg har skam antivirusprogram installeret og opdateret med nyeste version
for 4 dage siden. Jeg har ikke fået virus, og desuden kan jeg ikke se at
der står noget som helst om nogen ny virus i dk. edb.sikkerhed.virus, selv
om jeg af andre kanaler for 2 dage siden er blevet advaret om 2 nye virus.
Men jeg forstår måske ikke at kigge i denne gruppe?
mvh
Bodil Madsen

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 17-01-03 06:10

Bodil Madsen wrote:
> Spar forargelsen.

Du bliver jo selv tydeligt vrissen over at blive henvist til den rette
gruppe, men hvis man skal følge det regelsæt der nu engang er om Usenet
trafikken, så SKAL man sætte henvisning til den relevante gruppe når man
besvarer noget der er OT.

Det er hverken myntet på dig eller for at forarges over det du skriver, men
alene for selv at overholde netiketten at der blir sat FUT. Derfor fik du
også først min vurdering i dette forum.

Noget andet er, at spørgsmålet om vira er evendelige, ofle umulige at svare
på og lige så svære at advare imod - nyheden om en ny vira er jo helt
ligegyldig information, uden den specifik forklaring om dens funktion
og bekæmpelse. Ja, og så skaber det lange tråde af helt ligegyldig
diskussion om emnet, som ingen rigtig kan sige noget fornuftigt om.
Der stort set kun er eet svar: Anti-virus og opdatering - og det tror
jeg efterhånden alle er sevet ind på lystavlen.
(Jo, jeg har også AntiVir, så nu blir' jeg også bippet
Ikke fordi /jeg/ tror det er nødvendigt, men for dog at tilfredsstille de
panikslagne - det er meget nemmere at bruge hovedet og Del )
Kan undre hvorfor jeg, der bliver bombarderet med spam og vira,
bl.a. bounced mail som postuleres at jeg selv har sendt - jeg har aldrig
fået min maskine inficeret - men det er alså også ganske OT.