Overvåg din kæreste's aktiviteter på PC'en~
Fra : Peter

Dato : 16-01-03 21:39

Hej, efter de tv programmer såsom "utroskab" & "cheaters", tænkte jeg at nogen af jer måske
kunne være interesseret i at overvåge kærestens brug af PC'en i det skjulte.

Se:
http://www.spectorsoft.com

Ret smart ikke?

Hvad syntes I om metoden?

mvh Peter

Fra : Tomas O.

Dato : 16-01-03 23:55

Peter <bab@a_ol.com> wrote in

> Hej, efter de tv programmer såsom "utroskab" & "cheaters", tænkte jeg
> at nogen af jer måske kunne være interesseret i at overvåge kærestens
> [...]

Hvis min kæreste (jeg er single) var så paranoid over mit internet forbrug
var hun ikke min kæreste ret længe.

Tomas

Fra : høstblomsten

Dato : 17-01-03 00:42

"Peter" <bab@a_ol.com> skrev i en meddelelse
> [...]
tænkte jeg at nogen af jer måske
> kunne være interesseret i at overvåge kærestens brug af

Hej Peter!

....metoden?? Aldeles usmagelig!!

"Tillid er godt, men kontrol er bedre"??????

*uurrragghh*! :o\

/ Høstblomsten

Fra : Nette

Dato : 17-01-03 00:59

"Peter" wrote in message
> [...]
nogen af jer måske
> kunne være interesseret i at overvåge kærestens brug af PC'en i det

Direkte usmagelig!
Hvis man er i et forhold, hvor man føler, man hele tiden er nød til at
tjekke hinanden, så er der nok nogle ting man skulle overveje samt nogle
ting man burde snakke om i forholdet.
Hvis jeg nogensinde tog min kæreste i at belure mig på den måde, så var han
min eks hurtigere end han overhovedet kunne få lukket programet ned!

Nette

Fra : Steen Johansen

Dato : 18-01-03 13:52

"Nette" <nettesnetpost@hotmail.com> skrev i en meddelelse

"Peter" wrote in message
> [...]

Hvis jeg nogensinde tog min kæreste i at belure mig på den måde, så var han
min eks hurtigere end han overhovedet kunne få lukket programet ned!

Gensidig tillid er godt, men kontrol er langt bedre, det viser historien
MvH Steen

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 18-01-03 17:33

Steen Johansen <steen.belle@post.tele.dk> skrev:

> Gensidig tillid er godt, men kontrol er langt bedre, det viser
> historien

Kontrol er udmærket og det er bestemt ikke et negativt ladet ord i mit
ordforråd.

Til gengæld er det min erfaring at tillid i et *forhold* er alfaomega. Er
den der ikke, så er det kun et spørgsmål om tid før forholdet går i
opløsning.

--
Mark
Har du en mening om sex og samliv? Vi kan altid bruge en ny skribent.

Fra : Thunderbird @ 7100

Dato : 17-01-03 09:43

On Thu, 16 Jan 2003 21:39:24 +0100, Peter <bab@a_ol.com> wrote:

> [...]
>kunne være interesseret i at overvåge kærestens brug af PC'en i det skjulte.

Minder om en trojans hest eller anden vira. Og idet at skal bruges til
at tilvejebringe information der ikke kommer andre ved ja så er det vel
også principelt set ulovligt. Gjorde min kæreste det blev hun smidt ud
og meldt til politiet.
Flemming Jacobsen
Der har overvejet at tage en tur til USA.
For derefter at tage en tur tværs over.

Fra : Claus Sørensen

Dato : 17-01-03 17:47

Thunderbird @ 7100 wrote:

> [...]
> at tilvejebringe information der ikke kommer andre ved ja så er det vel
> også principelt set ulovligt. Gjorde min kæreste det blev hun smidt ud

Det er ikke ulovligt at udspionere sin ægtefælle eller samlever(ske) gennem
to år eller mere.

Bare lige for at få det retsmæssige på plads.

De herligste hilsner

Fra : Thunderbird @ 7100

Dato : 17-01-03 23:38

On Fri, 17 Jan 2003 17:47:01 +0100, Claus Sørensen <cs@chbs.dk> wrote:

>Det er ikke ulovligt at udspionere sin ægtefælle eller samlever(ske) gennem
>to år eller mere.
>
>Bare lige for at få det retsmæssige på plads.

Du skaffer dig da uberettiget adgang til personen computer for at
tilrane dig informationer der ikke vedkommer dig. Dette ville jeg da
kalde It kriminalitet.

Fra : Tomas O.

Dato : 18-01-03 02:51

"Thunderbird @ 7100 " <dsl79930[Spam Nej TAk]@vip.cybercity.dk> wrote in
SNIP

> Du skaffer dig da uberettiget adgang til personen computer for at
> tilrane dig informationer der ikke vedkommer dig. Dette ville jeg da
> kalde It kriminalitet.

Da email vist er under loven om porthemelighed vil jeg nok give dig ret.

Under alle omstændihgeder.. greb jeg en kæreste i det var hun ude inden hun
kunne nå at sige 'undsk...'

Tomas

Fra : PerX ...

Dato : 20-01-03 03:58

In article <Xns93071D745EC15IMP@130.225.247.90>, tfo@gmx.net says...
> [...]
>
> Under alle omstændihgeder.. greb jeg en kæreste i det var hun ude inden hun

Så hurtigt kærligheden dør - hvad med tilgivelse?

Fra : Tomas O.

Dato : 20-01-03 06:01

PerX ... <hyp1999@hotmail_removethis_.com> wrote in
SNIP
> Så hurtigt kærligheden dør - hvad med tilgivelse?

Den ville nok ikke engang komme i gang hvis hun var så mistænksom. Så nej
den ville ikke dø for den ville aldrig leve.

Tomas

Fra : Ole Mortensen

Dato : 18-01-03 07:00

"Thunderbird @ 7100 " <dsl79930[Spam Nej TAk]@vip.cybercity.dk> wrote in message news:<dc1h2voo0ctp5einoes9tnvp0gse4od3g6@4ax.com>...

> Du skaffer dig da uberettiget adgang til personen computer for at
> tilrane dig informationer der ikke vedkommer dig. Dette ville jeg da
> kalde It kriminalitet.

Hvem ved om formaalet med at installere programmet er at opsamle
pinkoder og passwords til online banking og andre internet sites. Jeg
ved ikke om det er ulovligt at samle saa detaljerede data, men der er
mere i dette end at kun at "udspionere" vil jeg mene.

Bortset fra det juridiske. Etisk er det helt hen i vejret synes jeg...

Ole

Fra : Jonas M. Nielsen

Dato : 17-01-03 11:38

"Peter" <bab@a_ol.com> skrev i en meddelelse

> Hvad syntes I om metoden?

Jamen god fornøjelse med metoden Peter - hvis hun finder ud af det (hvilket
jeg håber hun gør), så går der nok ikke længe før du roligt kan afinstallere
programmet igen, da du til den tid ikke har nogen kæreste længere og teste
det på!

/ Jonas M. Nielsen

Fra : Peter

Dato : 17-01-03 18:14

In article <3e27dcf9$0$10980$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, jonas@mong.dk says...
> [...]
> programmet igen, da du til den tid ikke har nogen kæreste længere og teste

Det var blot et ? til gruppen, idet nogle åbenbart har et forhold, hvor de måske med rette ikke
stoler på hinanden.

Idet jeg har 1.000.000 % tillid til min kæreste, har jeg ingen intentioner om at spionere
hende, idet jeg ved hvor jeg har hende.
Desuden har jeg omtalt denne metode for hende idet vi har diskuteret, de problemer andre
åbenbart måtte have.
Min pige og jeg er begge enige, om at såfremt der i nogens forhold måtte være mistillid, så er
det sikkert begrundet og forholdet bør tages op til overvejelse og egentlig afsluttes.

mvh Peter

Fra : Jonas M. Nielsen

Dato : 18-01-03 08:38

[...]
------------------------

Jamen så er vi enige Peter - det var dog dejligt at høre! :)

/Jonas

Fra : Funnyboy

Dato : 18-01-03 04:07

> [...]

>kunne være interesseret i at overvåge kærestens brug af PC'en i det skjulte.

Jo ideen er go nok.
Jeg vil nu også sige at det kun var et program man skulle bruge hvis
man havde en mistanke om at hun gjorde noget hun ik måtte. Ellers
ville jeg nok holde det labgt væk fra min computer.
Men hvis jeg greb min kæreste i at læse min mail så tror jeg nu også
jeg ville overveje om ik hun skulle ha sparket. Uanset om jeg havde
noget at skjule eller ej. Jeg mener at det mindste hun kunne gøre var
at spørge om lov.
Men på den anden side......Hvis min kæreste havde installeret sådan et
program og jeg fandt ud af det var jeg nok også den der var ude af
døren i løbet af meget kort tid.

Funnyboy

Fra : Anita

Dato : 18-01-03 11:35

"Funnyboy" skrev

Hejsa
> [...]
> man havde en mistanke om at hun gjorde noget hun ik måtte. Ellers
> ville jeg nok holde det labgt væk fra min computer.

Enig.

> Men hvis jeg greb min kæreste i at læse min mail så tror jeg nu også
> jeg ville overveje om ik hun skulle ha sparket. Uanset om jeg havde
> noget at skjule eller ej.

Nu har jeg faktisk engang været i den situation at fyren fortalte en række
usandheder, og den eneste måde jeg kunne få klar besked var at læse nogle
emails. Det gjorde jeg, selvom det føltes ubehageligt, så vejede den klare
besked tungere end etikken.

> Jeg mener at det mindste hun kunne gøre var
> at spørge om lov.

Ville du give hende lov? Især hvis du havde skelletter i skabet? Hvis jeg
havde spurgt om lov først, havde han naturligvis fjernet alt bevis, inden
jeg kunne kigge.

> Men på den anden side......Hvis min kæreste havde installeret sådan et
> program og jeg fandt ud af det var jeg nok også den der var ude af
> døren i løbet af meget kort tid.

Jeg forstår det godt, men jeg kan også se det fra den anden side af bordet,
fordi jeg selv har været der. Jeg ved så også, hvilken pris man betaler -
idet sådan et forhold aldrig kan blive godt. Men jeg måtte vide, hvad der
foregik bag min ryg, uanset prisen.

Venligst Anita

Fra : Thunderbird @ 7100

Dato : 18-01-03 14:49

On Sat, 18 Jan 2003 11:35:16 +0100, "Anita" <anita@*slet*stofanet.dk>
wrote:

> [...]
>emails. Det gjorde jeg, selvom det føltes ubehageligt, så vejede den klare

Gjorde min kæreste det så røg hun for porten med det samme. Endvidere
ville jeg melde hende til potiet for krænkelse af privatlivets fred
netop fordi at hun brød "brevhemligheden". På dette punkt er jeg meget
principfast. Jeg forventer faktisk at man er ærlig over for hinanden,
kan man ikke være det så er der et eller andet seriøst galt.

Fra : Anita

Dato : 18-01-03 15:11

"Thunderbird @ 7100 " skrev

> Gjorde min kæreste det så røg hun for porten med det samme. Endvidere
> ville jeg melde hende til potiet for krænkelse af privatlivets fred
> netop fordi at hun brød "brevhemligheden".

I see...

Jeg ville bestemt også tage det ilde op, hvis min kæreste gik og snagede i
mine private ting. Men at melde ham til politet synes jeg måske er at
overreagere. Jeg er heller ikke sikker på, at politiet ville gøre det helt
store nummer ud af det - men jeg ved det ikke.

> På dette punkt er jeg meget
> principfast. Jeg forventer faktisk at man er ærlig over for hinanden,
> kan man ikke være det så er der et eller andet seriøst galt.

Jep, jeg forventede også at han var ærlig overfor mig, men det var han ikke!
Jeg vidste det godt, men havde intet bevis. Og ja, selvfølgelig var der
noget seriøst galt, det kunne jeg bare ikke få bekræftet ved at gå til ham -
så nogle gange må man tage sagen i egen hånd for at få klar besked.

/Anita

Fra : Peter

Dato : 18-01-03 16:32

In article <r1hh2vobb3rlohpqa1bce6kt86gr938mn3@4ax.com>, Funnyboyxxx@hotmail.com says...
> [...]
> jeg ville overveje om ik hun skulle ha sparket. Uanset om jeg havde
> noget at skjule eller ej. Jeg mener at det mindste hun kunne gøre var

Sikken en forskellighed der er på par-forhold. Jeg ville ikke have det fjerneste problem ved at
min pige læste mine emails og omvendt. Vi sætter begge stor pris på den gensidige tillid i
forholdet. Jeg kan se, at for mange af jer der svarer ville partneren nærmest ryge ud, hmmm,
utroligt må jeg sige.

mvh Peter

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 18-01-03 19:45

Peter <bab@a_ol.com> skrev:

> [...]
> Vi sætter begge stor pris på den gensidige tillid i forholdet. Jeg
> kan se, at for mange af jer der svarer ville partneren nærmest ryge

Ja, der var vist noget der gik galt der. Der står, nærmest mellem linierne,
at den ene eller den anden har noget at skjule.

Min viv og jeg læser da konstant hinandens ICQ-beskeder og mails. Ikke for
at kontrollere noget, men mere fordi det er nemmere at sige "læs det selv",
fremfor at skulle sidde og referere det.

Tillid har generelt nemmere kår, når man ikke har noget at skjule ...

Fra : John Sahl

Dato : 18-01-03 20:41

Mark Thomas Gazel wrote:
> Min viv og jeg læser da konstant hinandens ICQ-beskeder og mails.
> Ikke for at kontrollere noget, men mere fordi det er nemmere at sige
> "læs det selv", fremfor at skulle sidde og referere det.

Akkurat sådan som Sabina og jeg også har det.

--
John Sahl, Projektleder på MandeZonen.dk
Se hvem der vandt julekonkurrencen og skal være

Fra : Bente B. Riis

Dato : 24-01-03 08:48

Mark Thomas Gazel wrote:

Hej Mark

> [...]
> fremfor at skulle sidde og referere det.
>
> Tillid har generelt nemmere kår, når man ikke har noget at skjule ...

Jeg synes ikke det er sådan det hænger sammen. Jeg stoler på min mand -
og jeg er da ret sikker på at han stoler på mig. - Men jeg ville aldrig
gå i hans mailboks og læse - uden at have en grund til det. Jeg ville
ikke nødvendigvis spørge om lov - men jeg ville under alle
omstændigheder fortælle ham at jeg gjorde det - enten før eller efter. -
For mig har det ikke noget med tillid eller ej at gøre - snarere har det
at gøre med at jeg er opdraget til man ikke bruger andres legetøj (det
være sig computer eller barbie-dukke) uden at have lov.

Besides *G* jeg er sikker på at han ville være intelligent nok til at
lave en seperat konto jeg ikke vidste noget om hvis han endelig ville
skjule noget for mig *her taler jeg naturligvis om fødselsdagsgaver osv
*

Mvh
Bente
--
Love doesn't just sit there like a stone; it has to be made, like
bread, remade all the time, made new.