MS Windows
briani 27239
win-xp installation
Fra : kutti

Dato : 16-01-03 21:22

Jeg har en maskine der fik en grim virus som ødelade min bios opsætning jeg
fik min bios op at køre igen, bagefter fdiskede jeg harddisken og
formaterede den til sidst.

Så er det her mit problem kommer ind den har kørt med win xp før så jeg
puttede cd i og bootede fra den men den stopper hver gang ved 28% ved en fil
der hedder Driver.cab. maskinene stopper bare der og der sker intet ikke
engang efter en 1 times venten.

Er der nogne der har et bud på dette ????

Med venlig hilsen
Bornholmeren

Fra : Jens

Dato : 16-01-03 21:36

"kutti" <no@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> engang efter en 1 times venten.
>
> Er der nogne der har et bud på dette ????

Prop en w98 cd i (eller en bootdisk der _aldrig_ har været i maskinen med
den gamle xp installation.
og start den i dos med cdromdrev.
med fdisk fjerner du alle partitioner, og genstarter.
Start fra slukket, ikke bare en resset knap her.
Igen fra cd med cdromdrev i dos.
Fdisk så ny partitioner,(gerne med en primær og en udviddet part med 1 eller
2 logiske drev) og genstart fra slukket maskine.

Genstart igen som ovenfor (dos med cdrom drev)
Slet alle partitioner med fdisk, og genstart fra slukket.
(nu er de vist slettet 2 gange ikke ?)
Start så med same procedure as last..... opret de partitioner du vil have og
genstart igen som de andre gange.
Denne gang går du til [cdromdrev]:\win98\format c:

Efter fornateringen kan du enten kopiere "smartdrv.exe til dit nye c drev,
og starte smartdrv.exe fra dos og deefter isætte XPcdèn, og gå til
[cdromdrev]:\i386\winnt.exe
Det starter installationen af XP.

Eller du kan reboote med din XP cd, jeg foretreækker den første af de 2

Det er en lidt bøvlet måde at slette en XP på, men den er nødvendig.
(2*ompartitionering)

mvh Jens

Fra : kutti

Dato : 17-01-03 08:57

Hej Jens

jeg gjorde nøjagtig som du skrev nu stopper den bare et sted mellem 5 - 25 %

med venlig hilsen
bornholmeren

Fra : Jens

Dato : 17-01-03 09:44

> [...]
> Hej Jens
>
> jeg gjorde nøjagtig som du skrev nu stopper den bare et sted mellem 5 - 25

Hvilken fil/filer vil den ikke læse ?
Nu er det enten en fejl på disken eller på cdèn da du har afprøvet andre
cdrom drev.
Såørger den om du vil prøve igen eller fortsætte uden den fil ?

mvh Jens

Fra : Hans Ressel

Dato : 17-01-03 11:19

Før jeg jeg fdiskede og formaterede som du skrev stoppede den fast på 28%
ved en fil der hedder driver.cab under indlæsningen af den. Teksten og alt
bliver stående på skærmen der sker bare intet og jeg kan ikke komme i
kontakt med computeren overhoved det eneste var ar slukke. Efter jeg har
fdiskede den stopper den vilkårligt et sted mellem 5% og 28% .
Jeg har også prøvet at pille ram ud og byttet om på dem jeg har skiftet
grafikkort, jeg har pillet alt ud på nær grafikkort og ram, harddisk,
processor men intet hjælper.
Jeg har prøver flere forskellige cd med xp også

Med venlig hilsen
bornholmerne

Fra : Jens

Dato : 17-01-03 11:53

"Hans Ressel" <ressel@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> processor men intet hjælper.
> Jeg har prøver flere forskellige cd med xp også

Prøv en anden HD så

mvh Jens

Fra : Hans Ressel

Dato : 17-01-03 15:51

Ok tak for svaret.

Den kan sagtens køre win 98 se det har jeg prøvet, den kan ikke opgradre fra
win 98 til xp der låser den sig og den kan heller ikke fra ny installation.
Men jeg vil prøve en anden disk som du skrev jeg har ellers prøvet på en 6
gb og en 8 gb maxtor jeg kom til at tænke på om der var noget i bios der
kunne forstyrre den ?
Nu har jeg forsøgt at få den op at køre hele ugen og jeg mener at have
forsøgt alt.

Fra : Jens

Dato : 17-01-03 17:27

> [...]
> kunne forstyrre den ?
> Nu har jeg forsøgt at få den op at køre hele ugen og jeg mener at have

Njae, jeg husker ikke hvilken disc det er hvis du har skrevte det, men der
kan jo være problemer med idekablet, at det kun er en ata33 eller andet, men
jeg ved det ikke, prøv eventuelt disken i en anden pc.

mvh Jens

Fra : Olesen

Dato : 16-01-03 21:41

> [...]
> engang efter en 1 times venten.
>
> Er der nogne der har et bud på dette ????

Et ældre CD drev kan være en årsag.
En dårlig skive ?
Er det altid ved 28% ? så burde du måske
også checke din harddisk grundigt.

Fra : kutti

Dato : 17-01-03 08:55

Har brugt 3 forskellige cd- drev og 2 foeskellige cd skiver og intet hjælper

med venlig hilsen
bornholmerene