Stræk af katte ved udstilling
Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 16-01-03 20:46

Hej

Det kan godt være at jeg bare er uvidende, det vil jeg slet ikke
udelukke, men nu har jeg altså undret mig meget over, hvorfor det er
kattene skal strækkes sådan, når de er på udstilling?

På billedet af Ametyst kan man tydeligt se hvad jeg mener, en hånd
lige bag forbenene og en lige under bagbenene og så bliver katten
ellers strukken. Det ser i hvert fald sådan ud. Hvorfor gør man det?
Personligt syntes jeg det ser dumt ud, men dommerne kan måske bedre se
pels og kropsbygning på den måde.

Mvh Trine

http://www.usenet.dk
http://www.biersted.com, billig overnatning i Nordjylland

Fra : Niels Peter

Dato : 16-01-03 20:54

> [...]
> ellers strukken. Det ser i hvert fald sådan ud. Hvorfor gør man det?
> Personligt syntes jeg det ser dumt ud, men dommerne kan måske bedre se

Man ser kattens kropsbygning bedst på den måde. I øvrigt er der lidt
forskel på, hvordan man strækker de forskellige racer, netop fordi de
har forskellig kropsbygning.

Niels Peter
--
www.bluewhite.dk
Cats Are People, Too!

Fra : Trine Piltoft

Dato : 16-01-03 23:22

> Man ser kattens kropsbygning bedst på den måde. I øvrigt er der lidt
> forskel på, hvordan man strækker de forskellige racer, netop fordi de
> har forskellig kropsbygning.

Ja - siameseren skal strææææækkes, så man rigtig kan se hvor lang og elegant
den er (forhåbenligt altså *g*)

Mvh. Trine

Piltoft´s Siamese & Oriental Shorthair´s
e-mail: piltofts@post.tele.dk
Web: http://home0.inet.tele.dk/piltofts/