Problem med Wolfenstein?
Fra : Christian Skands

Dato : 16-01-03 20:43

Er det mon her man spørger? Jeg prøver.....Jeg har lige installeret
Wolfenstein return to castle men når jeg vil starte det op sker der
nedenstående???? Hvad f..... gør jeg galt?

Håber nogen kan hjælpe, jeg har ikke en sk.. forstand på den
slags.........Det skal bare virke.

Mvh.
Christian

Wolf 1.0.0 win-x86 Nov 13 2001
----- FS_Startup -----
Current search path:
C:\PROGRA~1\RETURN~1\main\sp_pak2.pk3 (232 files)
C:\PROGRA~1\RETURN~1\main\sp_pak1.pk3 (1342 files)
C:\PROGRA~1\RETURN~1\main\pak0.pk3 (4775 files)
C:\PROGRA~1\RETURN~1/main

----------------------
6349 files in pk3 files
execing default.cfg
couldn't exec language.cfg
couldn't exec wolfconfig.cfg
execing autoexec.cfg
Hunk_Clear: reset the hunk ok
....detecting CPU, found Intel Pentium III
Bypassing CD checks
----- Client Initialization -----
Cmd_AddCommand: map_restart already defined
----- Initializing Renderer ----
-------------------------------
----- Client Initialization Complete -----
----- R_Init -----
Initializing OpenGL subsystem
....initializing QGL
....calling LoadLibrary( 'C:\WINDOWS\System32\opengl32.dll' ): succeeded
....setting mode 3: 640 480 FS
....using desktop display depth of 32
....calling CDS: ok
....registered window class
....created window@0,0 (640x480)
Initializing OpenGL driver
....getting DC: succeeded
....GLW_ChoosePFD( 32, 24, 8 )
....35 PFDs found
....GLW_ChoosePFD failed
....GLW_ChoosePFD( 32, 24, 0 )
....35 PFDs found
....GLW_ChoosePFD failed
....failed to find an appropriate PIXELFORMAT
....restoring display settings
....WARNING: could not set the given mode (3)
....setting mode 3: 640 480 FS
....using colorsbits of 16
....calling CDS: ok
....created window@0,0 (640x480)
Initializing OpenGL driver
....getting DC: succeeded
....GLW_ChoosePFD( 16, 16, 0 )
....35 PFDs found
....GLW_ChoosePFD failed
[...]
....shutting down QGL
....unloading OpenGL DLL
....assuming '3dfxvgl' is a standalone driver
....initializing QGL
....WARNING: missing Glide installation, assuming no 3Dfx available
....shutting down QGL
----- CL_Shutdown -----
RE_Shutdown( 1 )
-----------------------
GLW_StartOpenGL() - could not load OpenGL subsystem

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 16-01-03 21:18

Christian Skands wrote:
> Er det mon her man spørger? Jeg prøver.....Jeg har lige installeret
> Wolfenstein return to castle men når jeg vil starte det op sker der
> nedenstående???? Hvad f..... gør jeg galt?

Hvilket grafikkort har du, og er de nyeste drivere installeret? Der er
tilsyneladende problemer med din OpenGL driver. Havde samme program med
mit GeForce2, men en opdatering med de nyeste NVidia drivere løste
problemet.

\Mandal

Fra : P N

Dato : 17-01-03 00:41

On Thu, 16 Jan 2003 20:43:29 +0100, "Christian Skands"
<cskands@stofanet.dk> wrote:

>Er det mon her man spørger? Jeg prøver.....Jeg har lige installeret
>Wolfenstein return to castle men når jeg vil starte det op sker der
>nedenstående???? Hvad f..... gør jeg galt?

Din grafikderiver er for gammel. Opdater den, så kører det.

Fra : a

Dato : 17-01-03 12:21

Ny grafikdriver løser dit problem. Derudover skal du også installere den
nyeste patch. Jeg kan sende den til dig hvis du er interesseret. Husk også
at skrive i nyhedsgruppen alt.games.wolfenstein.
a.

Fra : Decker

Dato : 18-01-03 11:16

["a" <mal@proinvent.dk> wrote:]

>Husk også at skrive i nyhedsgruppen alt.games.wolfenstein.

Det skal lige nævnes, at nyhedsgruppen alt.games.wolfenstein er en
engelsk sproget nyhedsgruppe, så hvis man skal forvente at folk som
læser denne nyhedsgruppe, også forstår de indlæg man sender til den, vil
det være hensigtsmæssigt at skrive sine indlæg på engelsk.

--
/Decker

Fra : a

Dato : 17-01-03 15:11

Udover grafikdriver kan du hente den nyeste patch samt ekstra baner efter
følgende anvisning.

Der var tidligere nogen som spurgte til de nyeste patch, maps til
Wolfenstein. Filen hedder "Wolf_Update_1_4.exe" og fylder ca 11 MB. Den kan
downloades direkte fra:

http://www.wolfensteinx.com/files.shtml#patches

Hvis du har en nyinstallation af Wolfenstein (ver 1), så skal du hente den
nyeste patch ved at klikke på ovennævnte link og gå ned under
hoveoverskriften Patches/Add-ons og trykke på "full" ud for teksten "Return
To Castle Wolfenstein 1.4 windows patch".

Alle tidligere patches kan findes på ovennævnte addresse.

Hvis du gerne vil have den officielle ekstra multiplayer-spilpakke, så skal
du downloade en fil på ca. 51 MB med navn "GOTY_MapPack.exe". Filen
downloades f.eks. udemærket fra siden:

http://www.ausgamers.com/files/download/html/2469

Banerne i ovenstående er rigtig gode og også meget udbredte på
multiplayerserverne, men dog stadigvæk ikke så udbredte som standardbanerne,
hvor "beach" efter min mening er den bedste.

Med hensyn til de hundredvis af andre baner, der findes, kan du finde dem
enkeltvis eller i store spilpakker på følgende link:

http://www.rtcwfiles.com/sort.files

Klik på Maps og herefter på Map Packs for at finde spilpakker.

Jeg synes det er lidt besværlig at downloade fra ovenstående link, fordi man
skal registreres og sættes i kø m.v. Derfor skal du bare slå det eksakte
filnavn op i f.eks. Google og finde et sted, hvor du kan downloade direkte
fra. EKSEMPEL: hvis du vil finde et sted at downloade den officielle ekstra
multiplayer-spilpakke, så skriv i Google de to ord: (GOTY_MapPack.exe
download) hvorefter en masse site fremkommer som du kan downloade fra.

Venligst a.

Fra : Christian Skands

Dato : 19-01-03 15:24

> [...]
> nedenstående???? Hvad f..... gør jeg galt?
>
> Håber nogen kan hjælpe, jeg har ikke en sk.. forstand på den

Nu virker det..........mange tak for hjælpen.

Mvh.
Christian