MS Windows
briani 27239
Installeirng af ny hd
Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 16-01-03 19:02

Hejsa
En kammerat er vedat installere en ny hd.
Han får 'System error - disk error' Ligesom hvis han startede op på en
ny hd. Men han får også denne besked når han starter op på floppy med
w98-bootdisc. Det har jeg da aldrig oplevet.
Nogen der kan løse problemet?

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Sune Storgaard

Dato : 16-01-03 19:12

Morten Bowman Hansen 's insignificant opinion was stated in:

> [...]
> ny hd. Men han får også denne besked når han starter op på floppy med
> w98-bootdisc. Det har jeg da aldrig oplevet.

Det er helt normalt at man får sådan en fejl hvis man forsøger at boote på
en blank disk.
Sikker på at floppien er OK, og at pc'en er sat op til at boote på A drevet
før harddiske/cdrom? (BIOS indstilling)

Hvis den ikke står til at boote på floppy , går den bare videre til
harddisken, og så får du beskeden igen..

/Sune

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 16-01-03 19:19

On Thu, 16 Jan 2003 19:11:57 +0100, "Sune Storgaard"
<speg-fjern-@mail.dk> wrote:

> [...]
>
>Hvis den ikke står til at boote på floppy , går den bare videre til
>harddisken, og så får du beskeden igen..

Bios'en skulle være sat rigtig op, men er ikke 100% sikker på at
disketten er ok. Bootdiscen er hentet på www.bootdisk.com og den
plejer at virke.

Morten
morten@bowman.dk

Fra : mik

Dato : 16-01-03 19:40

"Morten Bowman Hansen" <morten@NOSPAMbowman.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ny hd. Men han får også denne besked når han starter op på floppy med
> w98-bootdisc. Det har jeg da aldrig oplevet.

Hej Morten

Kan du se om den faktisk booter på bootdisken - skal været slået til i bios
at den boote på floppy + CD rom inden harddisk. Hvis den rent faktisk booter
på bootdisken og den fejler så ville jeg bare prøve en ny bootdisk, da det
lyder som den ikke virker.

Mik