Forum og øv :-(
Fra : Bo Rattenborg

Dato : 16-01-03 19:50

Jeg har fået lavet mig et meget simpelt forum med følgende opbygning:

id
mother
title
content

Så er det at jeg gerne vil lave et opslag der viser antallet af emner og
svar i en gruppe:
SELECT
COUNT(subject.id) AS countSubject,
COUNT(answer.id) AS countAnswer,

groupMain.Id AS groupId,
groupMain.title AS groupTitle,
groupMain.content AS groupContent,
groupMain.locked AS locked

FROM forum groupMain

LEFT JOIN forum subject ON subject.mother = groupMain.id
LEFT JOIN forum answer ON answer.mother = subject.id

WHERE groupMain.id != 0 AND groupMain.mother = 0

GROUP BY groupMain.id ORDER BY groupTitle

og det virker - troede jeg, men det lader til at countSubject tæller for
mange med

Hvad er fejlen, og kan jeg overhovedet gøre det jeg ønsker ?

Mvh
Bo

Fra : Bo Rattenborg

Dato : 16-01-03 21:10

> Hvad er fejlen, og kan jeg overhovedet gøre det jeg ønsker ?

Jeg er måske nødt til at sende queryen ad gange ?

Bo

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 16-01-03 22:00

On Thu, 16 Jan 2003 19:50:13 +0100, "Bo Rattenborg"
<bo.rattenborg@[nospam]mail.dk> wrote:

> [...]
>SELECT
> COUNT(subject.id) AS countSubject,

>Hvad er fejlen, og kan jeg overhovedet gøre det jeg ønsker ?

Det ligner mere et database-spørgsmål end et om php, så prøv i
dk.edb.database i stedet.

http://www.gartneriet.dk
Lær af andres fejl
- du lever alligevel ikke længe nok til selv at prøve dem alle.