php mail problem (igen....)
Fra : Mickey

Dato : 09-03-01 21:18

Jeg har en kontaktformular, meget simpel, tre felter.
Desværre for jeg to mails hver gang der afsendes...

Koden er som sådan:

$recipient .= "Contact <admin@domain.dk>" . ", " ;
$subject = "Mail afsendt fra hjemmesiden";
$headers .= "From: $navn <$email>\n";
$headers .= "X-Sender: <admin@domain.dk>\n";
$headers .= "X-Mailer: PHP" .phpversion() ."\n";
$headers .= "Return-Path: <admin@domain.dk>\n";
$message .= "Mail afsendt fra kontaktformularen på hjemmesiden\n\n";
$message .= "Navn: $navn\n";
$message .= "Email: $email\n\n";
$message .= "Kommentar: $kommentar\n\n";
if (!$email){
$message .= "Bemærk at der ikke kan svares på denne mail da afsenderen
ikke har indtastet sin emailadresse";
}

mail($recipient, $subject, $message, $headers);

nogen der kan spotte en fejl eller to ?

--
Mickey

Fra : Mickey

Dato : 09-03-01 21:20

vil lige tilføje, den første mail der kommer er som den skal være, den
anden er "dobbelt" - dobbelt sæt headers, dobbelt tekst...

--
Mickey

Fra : Thomas L. Kjeldsen

Dato : 09-03-01 21:33

In article <kUaq6.6944$uQ5.273958@news010.worldonline.dk>, Mickey wrote:

>$recipient .= "Contact <admin@domain.dk>" . ", " ;

Hvad indeholder $recipient før ovenstående linie?
Derudover lader det til at det sidste komma er overflødigt.

/tlk

Fra : Mickey

Dato : 09-03-01 22:13

"Thomas L. Kjeldsen" <tlk@tigerdyr.lyngbol.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad indeholder $recipient før ovenstående linie?

indeholder ingenting - det er første gang den "defineres" her!

> Derudover lader det til at det sidste komma er overflødigt.

prøver at fjerne det, men det sku vel ikke tredoble mailen ? *S*

--
Mickey

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 10-03-01 09:22

On Fri, 9 Mar 2001 22:12:36 +0100, "Mickey" <news001@susie.dyndns.dk>
wrote:

>"Thomas L. Kjeldsen" <tlk@tigerdyr.lyngbol.dk> skrev i en meddelelse

>indeholder ingenting - det er første gang den "defineres" her!

så prøv at fjern . (punktummet) efter recipient

--
med venlig hilsen
Thomas Jensen

Fra : Mickey

Dato : 12-03-01 16:53

"Thomas Jensen - pil.dk" <tj@dev.null> skrev i en meddelelse
> On Fri, 9 Mar 2001 22:12:36 +0100, "Mickey"
<news001@susie.dyndns.dk>

> så prøv at fjern . (punktummet) efter recipient

hjælper heller ikke...

syns det virker mere eller mindre tilfældigt hvor mange mails der
kommer afsted, men for det meste er det to stk.

- tror jeg skal til at høre med webhotel-supporten hva der går galt!

--
Mickey

Fra : Mickey

Dato : 10-03-01 00:51

godt at jeg selv har skrevet 4 ud af 5 indlæg i den her tråd...

ville bare lige sige, problemet er gået i sig selv, har ingen ide om
hvorfor det er forsvundet, ved bare at det er væk nu!

(siger ikke azero.dk har en meget underlige PHP installation ;)

--
Mickey