MS Windows
briani 27239
Fil formater
Fra : Alice Nielsen

Dato : 16-01-03 17:22

Hej i gruppen.

Mon der er en venlig sjæl der kan fortælle mig hvordan jeg ændrer fil format
/ type i Win xp

Min situation er således ...............Hver gang jeg henter billeder fra
nettet, kommer de ned som 'bmp' filer. Jeg vil gerne ha' det ændret til
'jpg' filer. ( det er SÅ irriterende at sidde og omdøbe

Har forsøgt at gå i mappeindstillinger, og ændrer der ................Men
det hjælper ikke en hujende fil
Er der andre steder der kan/skal ændres ?

/Alice

Fra : Madsen

Dato : 16-01-03 17:37

Alice Nielsen skrev:

> [...]
> billeder fra nettet, kommer de ned som 'bmp' filer. Jeg vil gerne
> ha' det ændret til 'jpg' filer. ( det er SÅ irriterende at sidde

Det kunne tyde på at du trænger til at få tømt cachen i din browser.
Prøv at læse: <news:QHhV9.36184$Hl6.4300999@news010.worldonline.dk>

Desuden så får du ikke et JPEG-billede ud af at ændre efternavnet på
et BMP-billede fra *.bmp til *.jpg. Billedet skal konverteres for at
blive til et JPEG-billede.

Madsen.

Fra : Alice Nielsen

Dato : 16-01-03 17:51

"Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i

> Det kunne tyde på at du trænger til at få tømt cachen i din browser.
> Prøv at læse: <news:QHhV9.36184$Hl6.4300999@news010.worldonline.dk>

Tak Madsen ....................Desværre kan jeg ikke få adgang til det
link du henviser til. Du ved tilfældigvis ikke hvordan jeg finder ind til
denne 'cache mappe' ??

> Desuden så får du ikke et JPEG-billede ud af at ændre efternavnet på
> et BMP-billede fra *.bmp til *.jpg. Billedet skal konverteres for at
> blive til et JPEG-billede.

Næhhh det vidste jeg iøvrigt godt

/Alice

Fra : Madsen

Dato : 16-01-03 18:28

Alice Nielsen skrev:

> Tak Madsen ....................Desværre kan jeg ikke få
> adgang til det link du henviser til. Du ved tilfældigvis ikke
> hvordan jeg finder ind til denne 'cache mappe' ??

Godt nok så hører det til i Browser-gruppen, men det går nok.
Hvis du har et ikon til Internet Explorer på skrivebordet så
højreklik på det og vælg Egenskaber. Klik så på 'Slet Filer' i
afsnittet 'Midlertidige Internetfiler' og sørg for at der også
er flueben i punktet 'Slet alt offline-indhold'. Klik på OK og
genstart pc'en. Nu burde den gemme billeder som *.jpg, hvis det
virkelig er *.jpg-billeder som ligger på siden forstås. :)

Hvis du ikke har et ikon på skrivebordet så kan du komme derind
via Kontrolpanel > Internetindstillinger i stedet.

PS:
Hvis du har problemer med at hente et message-id via den server
som du tilgår nyhedsgrupperne med, så er der store chancer for
at du kan finde indlægget på Google Groups i stedet.

<http://www.google.com/advanced_group_search?hl=da>
I feltet 'Find beskeden med besked ID' kan du evt. prøve at ind-
sætte det message-id som jeg sendte tidligere. <news:> skal bare
ikke med. Kun QHhV9.36184$Hl6.4300999@news010.worldonline.dk

Madsen.

Fra : anus ansen

Dato : 19-01-03 17:30

hej alice
hvis de filer er bmp filer skal du starte lad os sige paint og tage det
billed der ind og så gemme det som jpg du trykker på filer/gem som og i det
felt der hedder filtype skifter du til jpg gir den er filnavn og trykker gem
mvh
anus

Fra : Leo.E

Dato : 20-01-03 11:58

"Alice Nielsen" <alice_nielsen@privat.dk> wrote in message news:<3e26dc26$0$205$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...
> [...]
> det hjælper ikke en hujende fil
> Er der andre steder der kan/skal ændres ?
Hej
Hvis du bruger Windows PAINT, kan du ændre billederne der.
Hilsen: Leo

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 20-01-03 18:30

> "Alice Nielsen" <alice_nielsen@privat.dk> wrote in message

Det er normalt jpg filer, der ligger på nettet. Af en eller anden windowsk
årsag, har de det med at ændre sig til bmp, hvis man har for meget
internetsnavs liggende på sin pc. Det vil sige, at man bør slette sine
midlertidige internetfiler, cookies m.m.
Det plejer at løse problemet.

Kurt