twin peaks
Fra : etta place

Dato : 16-01-03 17:12

der har været lidt snak om r1 kontra r2. hvad sker der i den pilot der
åbenbart er på den ene?
tænk, jeg troede piloten var lig med afs. 1.

mvh
etta

Fra : Jeppe

Dato : 16-01-03 20:51

"etta place" <etta@place.com> skrev i en meddelelse
> der har været lidt snak om r1 kontra r2. hvad sker der i den pilot der
> åbenbart er på den ene?
> tænk, jeg troede piloten var lig med afs. 1.

Det er den også. Piloten er det 1. afsnit på ca. 1½ time.

Da rettighederne til piloten ikke er ejet af Artisan, kom den ikke med i R1
DVD boxen. Den kom i stedet som en separat udgivelse, der kun sælge som
import i US. Åbenbart er nogen blevet enige om at samle piloten og 1. sæson
på R2 udgivelsen. Piloten, der ikke er overført til DVD sammen med resten af
1. sæson, adskiller sig, i billede og lyd, fra de resterende afsnit.
Billedet, er en smule mere "grynet" og lydsporet er mixet anderledes og
lyder anderledes, om det er direkte dårligere skal jeg ikke kunne sige.
Kvaliteten af de resterende afsnit er dog helt uovertruffen, noget af det
bedste jeg har set på DVD. Da der jo er tale om en tv-produktion, er
billedet i 4:3, og for os, der endnu ikke har widescreen tv, er det helt
suverænt at se en "almindelig" tv-skærm, fyldt til kanten, med et knivskarpt
billede. Lyden, i dolby 5.1, er også en oplevelse. Lynch var selv indblandet
i mixet og fravalgte at tilføje nye effekter, for i stedet at lave et klart
og kraftfuldt spor. Aldrig har indledningstemaet lydt så godt...

Mvh
Jeppe

Fra : Martin Andersen

Dato : 16-01-03 23:56

"Jeppe" <jbomholtSPAM@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
klart
> og kraftfuldt spor. Aldrig har indledningstemaet lydt så godt...

Eller du kan bruge www.filenexus.com hvor den også ligger hele sæson 1 +
pilot