Siemens SL45i
Fra : AO

Dato : 16-01-03 17:06

Hej!
Jeg har lige købt en Siemens SL45i og der er jo MP3 afspiller i.
Men jeg kan ikke få min COM-port til at virke, selvom at jeg har installeret
de ting der skal bruges fra cd'en!
Er der nogen der kender noget til det problem?
mvh Mads

Fra : Chris b.a.r.f.

Dato : 17-01-03 18:24

"AO" <aopc@mail.dk> wrote in message
> [...]
installeret
> de ting der skal bruges fra cd'en!
> Er der nogen der kender noget til det problem?

Har du ikke en kortlæser? Overførsel via COM-porten ta'r en h..... masse
tid. Det ta'r op til flere timer at fylde SD-kortet op med MP3 filer...

Ellers checke dine COM-indstillinger i Device Manager - jeg havde min SL45
forbundet til COM1 med flg. settings:
Bits per second: 38400
Data bits: 8
Parity: None
Stop bits: 1
Flow control: Hardware [på nogle PCer skal flow control slås fra, altså
"none" - ved ikke hvorfor]

Tryk på "Advanced" knappen, checke at der står et flueben i "FIFO buffers".

Hvis ovenstående ikke virker, prøv på at forbind din SL45 til COM2 i stedet
for (med de nævnte indstillinger). Min SL45 kunne ikke forbindes med PCen
hvis min Nokia datakabel sad i en anden COM-port.

HTH

--
Chris
: )