Vælg flere filer
Fra : Sinkbæk

Dato : 16-01-03 15:19

Hej!

Er det muligt at lave et form felt til fil uploadning - hvor man kan vælge
flere filer af gangen? - Så man ikke skal trykke "Gennemse" for hvert eneste
billede.

Thomas Sinkbæk
www.thomas-sinkbaek.dk

Fra : Niels Andersen

Dato : 16-01-03 21:56

Sinkbæk wrote in <b06f01$7b6$1@sunsite.dk>:
> Er det muligt at lave et form felt til fil uploadning - hvor man kan
> vælge flere filer af gangen? - Så man ikke skal trykke "Gennemse" for
> hvert eneste billede.

Nej, ikke med standard HTML.

--
Mvh.
Niels Andersen

Fra : Sinkbæk

Dato : 17-01-03 18:37

Niels Andersen skrev:
> Nej, ikke med standard HTML.

Hvordan kan det så gøres? Eksempelvis php?

Thomas Sinkbæk
www.thomas-sinkbaek.dk

Fra : Niels Andersen

Dato : 17-01-03 20:14

Sinkbæk wrote in <b09f0h$23p$1@sunsite.dk>:
> Hvordan kan det så gøres? Eksempelvis php?

PHP køres på serveren, så det ændrer ikke noget. :)

Løsningen er at bruge et andet program end lige en browser, eller at lave
noget java/activex-sjov som installeres/køres i browseren med adgang til
det lokale filsystem.

Eller den nemme: Bed brugeren om at pakke alle filerne til én fil, fx. zip
eller tar.

Fra : Sinkbæk

Dato : 18-01-03 12:48

Niels Andersen skrev:
> Eller den nemme: Bed brugeren om at pakke alle filerne til én fil, fx. zip
> eller tar.

Hvordan kan jeg så pakke filerne ud dynamisk - og behandle dem - evt. med
php?

Thomas Sinkbæk
www.thomas-sinkbaek.dk

Fra : Niels Andersen

Dato : 18-01-03 12:59

Sinkbæk wrote in <b0betp$oce$1@sunsite.dk>:
> Hvordan kan jeg så pakke filerne ud dynamisk - og behandle dem - evt. med
> php?

Jeg ville kalde et eksternt program. :)

Først ville jeg undersøge indholdet af filen. Ikke ud fra filnavn, men ud
fra indholdet. Jeg ville nok kigge efter 5 typer:

1) zip
2) tar
3) tar, komprimeret med gz
4) tar, komprimeret med bz2
5) Den type der skal bruges i den sidste ende, fx. jpeg.

Hvis det bliver 5'eren, så er det nemt nok.
Ellers pakkes der ud med "unzip" eller "tar".

Fra : Sinkbæk

Dato : 18-01-03 13:17

Niels Andersen skrev:
> Hvis det bliver 5'eren, så er det nemt nok.
> Ellers pakkes der ud med "unzip" eller "tar".

Det skal afvikles på et webhotel - og de har ikke kompileret php med
"--with-zip[=DIR]" - sådan hvordan kan jeg så udføre en unzip i php?
(Måske vi skulle rykke tråden til dk.edb.internet.webdesign.serverside.php)

Thomas Sinkbæk
www.thomas-sinkbaek.dk

Fra : Niels Andersen

Dato : 18-01-03 14:59

Sinkbæk wrote in <b0bgjb$d9s$1@sunsite.dk>:
> Det skal afvikles på et webhotel - og de har ikke kompileret php med
> "--with-zip[=DIR]" - sådan hvordan kan jeg så udføre en unzip i php?

Jeg ville kalde et eksternt program, men jeg kan godt se at det ikke altid
er en mulighed.

Jeg ville i så fald mange programmet "file", men der er vist noget med at
PHP er en tilsvarende funktionalitet. Ellers kan man også vælge bare at
gætte på filtypen ud fra filnavnet, det vil oftest være godt nok.

Det næste er så "unzip". Det er muligt der findes noget der kan "unzippe",
som er lavet i PHP. Jeg så vist noget engang... Kan ikke lige huske om det
var zip eller tar.

> (Måske vi skulle rykke tråden til
> dk.edb.internet.webdesign.serverside.php)

Der kan du i hvert fald vælge at spørge efter noget PHP-kode, som kan pakke
zip-filer ud. Finder du sådan noget, så er du godt på vej.