Skærme
Fijala 3554
17' TFT skærme & spil ?
Fra : Dr.Ralph

Dato : 16-01-03 14:43

Jeg ejer selv en Dell FP2000 20,1' TFT, der er forrygende.

Men står og skal købe noget nyt udstyr til en kammerat, og skal nu vælge
imellem et stort CRT skrummel eller en fladskærm til ham.

Han vil ikke give mere end ca. 7.500 kr for en TFT'er - og her er Samnsungs
nye 172T jo oplagt, men er der nogen her inde, der har prøvet at spille
lige præcis på denne model eller søster modellem Samsung 171P ?

Har der været ghosting, problemer med opløsningen (1280X1024) eller andet ?

Han vil mest spille stratetigspil på den, og det er jo ikke noget problem
på en TFT - men der vil nok også af og til blive spillet sports spil og
lidt action spil, og her er det, at TFT'er har problmer med hurtigt
skiftende billeder. Respomnstiden for 172T er 25 ms - men et er specs på
papir, et andet virkeligheden.

Jeg har derfor behov for at vide, hvordan den opfører sig i spil med
hurtigt skiftende billeder.

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Kim Jensen

Dato : 16-01-03 15:44

On Thu, 16 Jan 2003 14:42:48 +0100, "Dr.Ralph" <dr.ralph@removesol.dk>
wrote:

>Han vil ikke give mere end ca. 7.500 kr for en TFT'er - og her er Samnsungs
>nye 172T jo oplagt, men er der nogen her inde, der har prøvet at spille
>lige præcis på denne model eller søster modellem Samsung 171P ?

Jeg har en 171P + Radeon 9000 Pro 128.
Jeg er fuldt ud tilfreds, når der spilles Unreal 2003 o. lign.

>Har der været ghosting, problemer med opløsningen (1280X1024) eller andet ?

Jeg har haft 171P i ca. 3 mdr. og har ikke oplevet nogle problemer.

--
Kim

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 16-01-03 17:45

Dr.Ralph wrote:
> Jeg ejer selv en Dell FP2000 20,1' TFT, der er forrygende.
>
> Men står og skal købe noget nyt udstyr til en kammerat, og skal nu vælge
> imellem et stort CRT skrummel eller en fladskærm til ham.

Jamen du har da haft din Dell i et stykke tid snart, skal den ikke
opgraderes

Mvh

Bruno

PS. Jeg skal hilse og sige EIZO'en virker fint.

Fra : Dr.Ralph

Dato : 16-01-03 21:28

On Thu, 16 Jan 2003 17:45:05 +0100, iddqd@worldonline.dk wrote:

> [...]
>
> Mvh
>
> Bruno
>

> PS. Jeg skal hilse og sige EIZO'en virker fint.

Jo, men har ikke fundet noget, der kan matche min Dell til under 20.000 kr
:(

Iøvrigt vil jeg ikke opgradere fra noget, der dårligt kan blive bedre - og
jeg mener det virkeligt, denne Dell FP2000 glæder mig hver dag ved at give
et skarpt roligt billede og en fantastisk kontrast - det er og bliver en
SUPER skærm, som jeg kan anbefale alle at eje.

Viewsonic er kommet med en VX2000, de rmatcher min Dell - men tvivler på,
at den overgår den - selvom specs på papiret er bedre.

Godt at høre min gamle 19' Eizo stadig kører fint :)

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Martin Petersen

Dato : 16-01-03 23:55

"Dr.Ralph" <dr.ralph@removesol.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har derfor behov for at vide, hvordan den opfører sig i spil med
> hurtigt skiftende billeder.

Jeg har en 172T... Ingen problemer med FPS-spil som jeg efterhånden
udelukkende bruger min pc til .

Desuden er den jo fræk som bare f..... at se på!

- Martin

Fra : Dr.Ralph

Dato : 17-01-03 15:36

> Jeg har en 172T... Ingen problemer med FPS-spil som jeg efterhånden
> udelukkende bruger min pc til .
>
> Desuden er den jo fræk som bare f..... at se på!

Hvad med opløsningen, den er jo på 172T sat til 1280X1024 - og mange spil
kan ikke spilles i denne opløsning - men kun 1024X768 - er det ikke en
ting, der skaber problemer for dig ?

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Martin Petersen

Dato : 17-01-03 15:42

> Hvad med opløsningen, den er jo på 172T sat til 1280X1024 - og mange
spil
> kan ikke spilles i denne opløsning - men kun 1024X768 - er det ikke en
> ting, der skaber problemer for dig ?

I BF1942, er min maxopløsning 1280*960. Hvis jeg sætter skærmen til at
strække billedet, ser det egentlig ok ud. Men jeg har sat den til ikke
at udnytte hele skærmbilledet, så der er ~1 cm sort skærm i top og bund.
Ikke noget der generer mig, da billedet er så godt at man glemmer det.
Det er ligesom at se en 14/9 film på et 4/3 tv (eller deromkring).

I andre opløsninger kan man gøre det samme, men lige nøjagtig 1024*768
synes jeg ser fint ud.

Jeg savner lidt at man ikke kan vælge de samme opløsninger i spil, som
man kan i windows, men håber på det er noget udviklerne er opmærksomme
på, så det kommer med i nye spil. Evt. som en patch til ældre spil.

- Martin

Fra : Daniel Andersen

Dato : 20-01-03 22:43

> [...]
> Ikke noget der generer mig, da billedet er så godt at man glemmer det.
> Det er ligesom at se en 14/9 film på et 4/3 tv (eller deromkring).

Hvordan sætter du den til det?.

Mvh
Daniel-San

Fra : Martin Petersen

Dato : 21-01-03 00:38

"Daniel Andersen" <bluwduch@NOSPAMATALLvip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:b0hqht$11sb$1@news.cybercity.dk...

> Hvordan sætter du den til det?.

Det ligger under Device Settings > Screen Adjustment i nView i
Detonatordriveren (til mit geforce 4).

- Martin