Palm Zire og Documents To Go
Fra : John Lauritzen

Dato : 16-01-03 14:15

Min Palm III har sort skærm, og en reparation koster lige så meget som en
ny Zire. Denne Zire ser umiddelbart ud til at kunne de samme ting, som jeg
har brugt III'eren til.

Men kan jeg bruge Documents To Go (det er vist version 3, jeg har) på den?

Venlig hilsen John

Fra : Sebastian Loeck

Dato : 16-01-03 18:27

John Lauritzen <john_lauritzen@net.dialog.dk> wrote:

> [...]
> har brugt III'eren til.
>
> Men kan jeg bruge Documents To Go (det er vist version 3, jeg har) på den?
Documents toGo på en 2MB Palm?
Men selvfølgelig kører din Documents toGo på en Zire. Hvorfor skulle det
ikke?

Men hvorfor køber du ikke en ny brugt Palm III, nyder godt af alt din
periferi og udvider hukommelsen med JackFlash?
Er Zires display bedre end Palm III?

hilsen

--
Sebastian Loeck
Frederiksberg - Denmark

Fra : John Lauritzen

Dato : 16-01-03 22:21

thorfinn@forum.dk writes:
>Documents toGo på en 2MB Palm?

Jeg brugte Word og Sheet To Go. Fungerede udmærket, hvis dokumenterne ikke
var for avancerede.

>Men selvfølgelig kører din Documents toGo på en Zire. Hvorfor skulle det
>ikke?

Man ved aldrig med edb, vel?
Jeg købte FileMaker Mobile til Palmen. Det virkede ikke, og det krævede en
lang korrespondance at finde ud af, at den ikke fungerede netop på min
model. Det var ikke offentliggjort nogen steder, selv om det viste sig at
være en kendt fejl.

>Men hvorfor køber du ikke en ny brugt Palm III, nyder godt af alt din
>periferi og udvider hukommelsen med JackFlash?

Jeg kender ikke JackFlash. Hvad gør den?

>Er Zires display bedre end Palm III?

Jeg har kun set Zire på et skærmbillede, men jeg spørger til den, fordi
den ikke er dyrere end en reparation af min Palm III.

Tak for dine kommentarer.

Venlig hilsen John

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 17-01-03 00:45

"John Lauritzen" <john_lauritzen@net.dialog.dk> writes:

> Jeg har kun set Zire på et skærmbillede, men jeg spørger til den,
> fordi den ikke er dyrere end en reparation af min Palm III.

Zire er efter min mening ganske nydelig og slank, sammenlignet med
III-seriens noget kluntede design. Eneste minus er egentlig, at Zire
ikke har baggrundsbelyst skærm. Jeg har i dag en m505, og nyder
baggrundebelysningen og at den er i metal, men jeg benytter slet ikke
de 8 mb, eller muligheden for udvidelseskort. Skulle jeg smide min
Palm væk igen, vil jeg være tilfreds med en Zire (siger jeg nu..).

-j

--
Janus Sandsgaard
http://janus.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 17-01-03 07:16

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> wrote:

> [...]
> de 8 mb, eller muligheden for udvidelseskort. Skulle jeg smide min
> Palm væk igen, vil jeg være tilfreds med en Zire (siger jeg nu..).

Vi har to Palm Zire. Det skal være temmeligt mørkt, før man ikke kan se
skærmen. I den almindelige dagligdag i oplyste lokaler er der ingen
problemer. Men jeg kan da godt forestille mig, at man står udendørs en
aften og skal slå en adresse op. Så vil det nok knibe.
De to andre ulemper ved Palm Zire er, at den kun har 2 MB
hukommelse. Det er dog rigeligt til kalender og adressebog, men man skal
ikke lægge for meget ekstra ind på den. Desuden mangler den to knapper i
forhold til andre Palm. Man kan derfor ikke bruge spil eller programmer,
der udnytter disse to knapper. Endelig har den indbygget genopladeligt
batteri. Når det er slidt op, må man sandsynligvis kassere den.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 17-01-03 13:16

John Lauritzen <john_lauritzen@net.dialog.dk> wrote:
> Jeg købte FileMaker Mobile til Palmen. Det virkede ikke, og det krævede en
Hvis du gider fortælle mig mere om dette, er jeg interesseret.
vh Jens

Fra : John Lauritzen

Dato : 17-01-03 16:53

jens.rasmussen@jubiipostadresse.dk writes:
>en
>Hvis du gider fortælle mig mere om dette, er jeg interesseret.

Den 1. FileMaker Mobile, jeg fik, havde fejl på CD-Rommen, så den ville
slet ikke installere. En ny ville gerne installeres og næste sync
installerede den så på Palmen. Imidlertid kunne selve databasen ikke
overføres til Palmen.

Efter lange omveje fik jeg den besked, at der med Palm III kunne være
denne fejl, og at de arbejdede med at få den rettet. På et tidspunkt kom
en ny version af Mobile, der skulle have rettet denne fejl. Den fik jeg
gratis - hvad vel kun var rimeligt. Det viste sig imidlertid, at den ikke
fungerede med min version af FileMaker Pro. Jeg havde opdateret til en
version som ifølge hjemmesiden krævedes til den første Mobile. Den nye
krævede imidlertid endnu en opdatering af FileMaker Pro, som jeg ikke
kunne få uden beregning.

Jeg opgav på dette sted, dels fordi det ville blive for dyrt for mig, og
dels fordi jeg ikke var overbevist om det ville virke. Jeg havde jo troet
på sælgeren et par gange, at NU ville det virke.

Venlig hilsen John