Minus link
Fra : Jimmy

Dato : 16-01-03 12:59

Hej

PowerMac 6500 med indbygget ethernetkort.
Netkort er forbundet med en router med et lige kabel.
Mac OS 9.0

Der er foretaget en formatering og en ren installation af Mac OS 9.

Der er ikke link på routeren, når computeren er tændt og den er bootet fra
systemsoftwaren.

Hvis jeg booter fra den originale Mac OS 9 installations-CD som er brugt til
at installere styresystemet fra *er* der link.

Det er altså ikke kablet, routeren eller netkortet der fejler.

Jeg har forsøgt følgende:
- Zappe PRAM to gange i træk
- Kopieret systemsoftwaren fra CD'en til harddisken og forsøgt at boote,
men dette kan man ikke
- Genstartet med Minimalt system

Nogen der kan løse dette?

Mvh
Jimmy

Fra : Ben Knudsen

Dato : 16-01-03 13:40

spoerg@efter.den writes:
>Nogen der kan løse dette?

Svjh. er 6500'eren ikke nødvendigvis født med ethernet - det er enten et
PCI-kort eller et CommII-ethernetkort, der er eftermonteret.
Det får mig til at tænke overveje, om det er et (meget) bizart
driverproblem. Jeg ved godt, at logikken måske halter lidt i det her, men
har du tjekket, hvilket ethernetkort, der er monteret og tjekket
producentens hjemmeside for drivere?
(hvis det er et af Apples egne kort, er jeg blank)

Mvh Ben

Fra : Jimmy

Dato : 16-01-03 18:38

"Ben Knudsen" <ben@net.dialog.dk> wrote in message

> [...]
> producentens hjemmeside for drivere?
> (hvis det er et af Apples egne kort, er jeg blank)

Du kan godt have ret i at det ikke er indbygget (Den står på arbejdet så jeg
kan ikke checke nu).

Jeg har ikke kigget efter drivere, da jeg finder det meget besynderligt, at
driveren virker perfekt, når man er bootet fra installations-cd'en men så
snart man har installeret fra selvsamme CD fungerer driveren ikke længere.

Systemprofiler siger, til alt udfor netkortet "Kan ikke anvendes" eller
lignende.

Fatter hat og briller af dette problem.

Mvh
Jimmy