burger-problemer med mailto ...
Fra : rasmus carlsen

Dato : 16-01-03 11:32

På min side har jeg et par mailto-link. Og det viker fint nok her hos mig,
men der opstår et problem for de folk, der f.eks. bruger Netscape men har
Wise Group som mailprogram ... den begynder at snakke om at åbne en ny
mailkomto og den slags ... (jeg får lidt det samme problem her hvis jeg
surfer med netscape og vil maile fra en side ... så sender den jo fra
Netscapes mail, som jeg jo aldrig bruger)

Er der en måde hvorpå man kan få maskineriet til at sende fra computerens
standard mailprogram?

ras

Fra : Niels Andersen

Dato : 16-01-03 11:40

rasmus carlsen wrote in <3e268a23$0$10986$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>:
> Er der en måde hvorpå man kan få maskineriet til at sende fra computerens
> standard mailprogram?

Ved mailto-links er det browserens opgave at finde et email-program der kan
bruges. Problemet ligger altså hos brugerne.
Jeg plejer at skrive email-adressen som almindelig tekst, og lave
email-adressen til et mailto-link til samme adresse. Hvis linket ikke
virker, så kan de læse adressen og skrive den selv, eller copy/paste den
til deres email-program.

Og angående teksten i emne-feltet: Mit største burger-problem lige nu er, at
jeg ikke har en. Jeg kunne ellers godt bruge en double-cheese lige nu.

--
Mvh.
Niels Andersen

Fra : rasmus carlsen

Dato : 16-01-03 11:45

> [...]
> email-adressen til et mailto-link til samme adresse. Hvis linket ikke
> virker, så kan de læse adressen og skrive den selv, eller copy/paste den

- der er altså ingen måde hvorpå man kan få brugerens browser til at starte
brugerens faste e-mailprogram?

> Og angående teksten i emne-feltet: Mit største burger-problem lige nu er,
at
> jeg ikke har en. Jeg kunne ellers godt bruge en double-cheese lige nu.

- hehe, jeg så det lige da jeg havde sendt den prøv ect. www.mcdonald.dk

ras

Fra : Morten

Dato : 16-01-03 12:49

rasmus carlsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> - der er altså ingen måde hvorpå man kan få brugerens browser til at starte
> brugerens faste e-mailprogram?

Det er brugerens problem. Deres indstilling i internet-indstilling anfører
hvilket program der skal være default emailklient.
Det elendige mail-program GroupWise som du omtaler forstår IKKE links på samme
måde som Outlook og Netscape. Det forstår at det skal åbne, men ikke at det
skal gøre en mail klar med mailto: adressen.
Det er altså brugerens problem...

Morten

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne