phpmyadmin
Fra : Bo Rattenborg

Dato : 16-01-03 09:16

Jeg benytter mig af phpmyadmin, via Azero. I den forbindelse vil jeg høre om
der er nogen der ved om default antallet af viste rækker kan ændres fra de
nuværende 30 til f.eks 100 ?

Mvh
Bo

Fra : Peter Binderup

Dato : 16-01-03 09:22

"Bo Rattenborg" <bo.rattenborg@[nospam]mail.dk> wrote in message news:3e266a59$0$2532$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> Jeg benytter mig af phpmyadmin, via Azero. I den forbindelse vil jeg høre om
> der er nogen der ved om default antallet af viste rækker kan ændres fra de
> nuværende 30 til f.eks 100 ?

Hvis du benytter en phpmyadmin der er stillet til rådighed af Azero, så har du næppe adgang til dens konfigurationsfil så der er
svaret nej.

Men hvis det er en phpmyadmin du selv har uploaded så kan du godt - det er en parameter i konfigurationsfilen du skal ændre (kan
ikke lige huske hvad den hedder).

Hvis det er det første der er tilfældet så er der ikke noget i vejen for at du kan uploade din egen phpmyadmin (husk dog at password
beskytte).

/Peter

Fra : Jonas

Dato : 16-01-03 16:40

ang. phpmyadmin så er jeg "kommet til" at installere en masse portalsystemer.
Disse laver en masse bibloteket i min database. Hvordan sletter jeg flere af
gangen? Det tager nemlig røv-lang-tid at sidde og slette dem enkeltvis.

Min phpmyadmin kører over web10.dk's servere...

Jonas

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Niels Andersen

Dato : 16-01-03 21:59

Jonas wrote in <b06jns$smm$1@sunsite.dk>:
> [...]
> portalsystemer. Disse laver en masse bibloteket i min database. Hvordan
> sletter jeg flere af gangen? Det tager nemlig røv-lang-tid at sidde og

Jeg plejer at køre "SHOW TABLES", redigere listen så der kun er dem, jeg vil
have slettet (evt. med noget regexp), og så køre søg/erstat så det bliver
til en række SQL-kommandoer. Så vidt jeg husker:
DROP TABLE tabel1;
DROP TABLE tabel2;
....osv

--
Mvh.
Niels Andersen

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 17-01-03 10:19

Jonas wrote:
> [...]
> gangen? Det tager nemlig røv-lang-tid at sidde og slette dem enkeltvis.
>
> Min phpmyadmin kører over web10.dk's servere...

Du kan overveje at tage backup af de tabeller du vil gemme og så slette
alt resten i et huk...

Hvilken version af phpmyadmin er det? - i min kan man trykke på
database-titlen øverst til venstre, så får man en liste over alle
tabeller, hvor man kan krydse af og vælge "slet valgte" eller lignende
nedenfor.

mvh

Jesper Brunholm

--