Problemer i FT Hejls 1803 + 1845
Fra : Jytte Frank Dekov

Dato : 16-01-03 00:26

På ovennævnte folketællinger for Hejls sogn, Nr. Tyrstrup herred, Vejle amt
er der sket en beklagelig fejl, som gør at det ikke er muligt at søge efter
personer, resultatet bliver hver gang: 0 personer fundet, så for at finde en
person er jeg altså nødt til at bladre hele FT igennem

Det skyldes at i rubrikkerne står eksempelvis:
Kildehenvisning: Hejls, Kildestednavn: et tal, Husstand: Hufengebäude,
Matr.nr/Adresse: Kristian Smith, Kildenavn: 42, Alder: ugift.

I FT 1835, samme sogn står i rubrikken: Matr.nr./Adresse - Hufengebäude!

Til hvem eller hvad retter jeg min kvide ??

Venligst

--
Jytte Frank Dekov
Munkebjergvej 102 DK-2770 Kastrup

Fra : LisBJensen

Dato : 16-01-03 01:34

"Jytte Frank Dekov" skrev d. 16-01-03 00:26 dette indlæg :
> [...]
>
> I FT 1835, samme sogn står i rubrikken: Matr.nr./Adresse -
Hufengebäude!

> Til hvem eller hvad retter jeg min kvide ??

Hej Jytte

Mit forslag:
Ring til DDA
Håber du får løst problemet

Hilsen Lis Jensen - Fensmark

http://www.kandu.dk/

Fra : Jytte Frank Dekov

Dato : 16-01-03 23:41

"LisBJensen" skrev i en meddelelse

> Mit forslag:
> Ring til DDA
> Håber du får løst problemet

Ja det må jeg så prøve og håbe at problemet vil blive løst inden næste
udgivelse af cd.
Venligst Jytte Frank Dekov

Fra : Birthe Ingerslev

Dato : 17-01-03 17:42

Hej
Fik du en løsning på problemet?
I overskriften skriver du 1803+1845. Nede i teksten nævner du 1835. Alle tre
folketællinger findes jo på cd-rom og på DDA søgesiden.

Er det den nye cd-rom som giver dig vanskeligheder?
Der skulle være et bedre søgeprogram på vej hos DIS-Danmark

Jeg har forsøgt at søge, men finder ikke nogen med navnet Smith - er du
sikker på stavemåden? I Sønderjylland er navnet Schmidt meget udbredt, men
Smith? findes det?
Jeg har fundet en Kristian Schmidt i FT 1845 på cd-rommen:
B7036 person 468 i husstand nr. 85, men han har ikke den alder, du angiver
I denne aldersgruppe 1845: 42 år er der kun Andreas Schmidt

Kjeld Jakobsen

Fra : Birthe Ingerslev

Dato : 17-01-03 20:21

Den omtalte KIP browser, se Lars Jørgen Helbo herover

Fra : Jytte Frank Dekov

Dato : 18-01-03 00:58

"Birthe Ingerslev" <> Fik du en løsning på problemet?

som jeg har skrevet i en anden tråd har jeg i dag talt med en flink mand hos
DDA i Odense som lovede at kigge på problemet, så må vi håbe at løsningen
findes inden udgivelsen af næste cd.

Og ja jeg har både cd'en med 1801 tællingerne samt DDD3 og DDD4 og alle 3
steder findes fejlen, jeg kan altså ikke i de pågældende år finde ud af at
søge på personer med andet svar end: 0 poster fundet (

Venligst