MS Windows
briani 27239
Forbinde comport til internettet
Fra : Leif Neland

Dato : 15-01-03 23:59

Er dette ikke et projekt, nogen har lyst til at gå i gang med?

En gpsmodtager afleverer løbende koordinater via dens serielle udgang

Den forbindes til en (singlechip-)cpu, der forbindes til en mobiltelefon med
GPRS.

Telefonen laver en (telnet?) forbindelse til en (web?)server, der gemmer
koordinater m.m. og evt plotter positionen.

Et program på en pc simulerer en seriel port og forbinder sig til
webserveren, eller der etableres en direkte forbindelse til mobilen.

Et kortprogram, f.ex. "det levende danmarkskort" eller Garmins MapSource
forbinder sig til den simulerede serielle port, og tror at gps'en sidder
direkte i pc'en

Dette vil resultere i et real-time tracking system.

Leif
Skal musik- og edb-industrien have ret til fratage forbrugerne deres
rettigheder i henhold til Ophavsretloven, begrænse konkurrencen og
fremme monopoldannelse ved hjælp af tekniske midler? Sig nej! Nu!
Støt underskriftsindsamlingen på http://www.digitalforbruger.dk

Fra : Lars Dybdahl

Dato : 16-01-03 00:20

Leif Neland wrote:
> Er dette ikke et projekt, nogen har lyst til at gå i gang med?

Ikke mig - jeg vil hellere være aftager af projektet

Lars.

--
Dybdahl Engineering
http://dybdahl.dk/

Fra : Per Bau

Dato : 16-01-03 00:24

"Leif Neland" <leif@neland.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
sidder
> direkte i pc'en
> Dette vil resultere i et real-time tracking system.

Findes men ikke via mobil.

Prøv at checke dette

http://www.aprs.dk/

Der findes færdige programmer til alt fra en palm til ??

/Per

Fra : Eliasen

Dato : 16-01-03 01:25

"Leif Neland" <leif@neland.dk> wrote in message
> [...]
> direkte i pc'en
>

> Dette vil resultere i et real-time tracking system.

Hvilken af delene leder du efter? Softwaren, hardwaren eller en kombination?
Jeg har alt det nævnte liggende foran mig, så giv endelig et praj, hvis du
vil vide mere!

--
Eliasen

Fra : Leif Neland

Dato : 16-01-03 02:05

"Eliasen" <FJERNDETTEeliasen@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
kombination?
> Jeg har alt det nævnte liggende foran mig, så giv endelig et praj, hvis du

Hvad koster det?

Leif

Fra : Eliasen

Dato : 16-01-03 08:22

"Leif Neland" <leif@neland.dk> wrote in message

> Hvad koster det?

Hele "pakken" består af en montageboks med GPS-antenne, GSM-antenne,
strømforsyning fra bilen og software står i 5.700,00 excl. moms. Det er
Siemens-enheder der sidder i "telefondelen" i boksen. Prisen er selvfølgelig
excl. sim-kort.

Jeg tror i øvrigt vi skal flytte os til mails i stedet for evt. at handle
her i gruppen.

--
Eliasen