Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Skrive dato+klokkeslet på billede
Fra : Johnny

Dato : 15-01-03 23:32

Hej...
Jeg har et enkelt spørgsmål :
Kan man, med et eller andet program, få påtrykt filnavnet på selve billedet
?
Jeg vil lave SVCD'ere til at se på TV'et, men ville gerne hvis man kunne få
filens navn med på selve billedet. F.eks. nede i hjørnet.
(Hos mig er billedfilens navn altid dato + klokkeslettet billedet er taget)
Det ville være utroligt praktisk, hvis dette kunne lade sig gøre.
Ellers lidt af et arbejde, hvis man skulle sidde og "skrive" dato+klokkeslet
på hvert billede i et billedbehandlingsprogram. Meget mildt sagt
Håber der er nogle der kan hjælpe...
Mvh Johnny

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 16-01-03 00:14

In article <b04ngc$1qtr$1@news.cybercity.dk>, Johnny wrote:
> [...]
> Ellers lidt af et arbejde, hvis man skulle sidde og "skrive" dato+klokkeslet
> på hvert billede i et billedbehandlingsprogram. Meget mildt sagt

Der findes masser af værktøjer til Linujx der kan pille EXIF
data ud af JPEG billeder, ligesom der findes libs som kan kaldes
fra stort set alle script og programmeringssprog til at lave
grafik med tekst. Og det at blænde de to billeder sammen er trivielt.

Et script der laver det hele kan vel skrives på 10 linier.

Fra : Mikael

Dato : 16-01-03 08:30

"Johnny" <j_g_j@jubiimail.dk> wrote in message
> Hej...
> Jeg har et enkelt spørgsmål :
> Kan man, med et eller andet program, få påtrykt filnavnet på selve
billedet

ThumbsPlus 5 og EyeBatch 2 kan dette. Irfanview, Exifer (begge freeware) og
Breezebrowser mener jeg også kan.