Jean Michel Jarre - Aero
Fra : Henrik Grønnemark Je~

Dato : 15-01-03 23:02

Da koncerten blev sendt i radion sidste år, nævnte manden der kommenterede
at koncerten ville udkomme på cd i slutningen af året, men så vidt jeg ved
er den ikke kommet, er der nogen der ved om den overhovedet udkommer?

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 16-01-03 01:34

On Wed, 15 Jan 2003 23:01:39 +0100, "Henrik Grønnemark Jensen"
<Watchmen@hotmail.com> wrote:

> [...]
>at koncerten ville udkomme på cd i slutningen af året, men så vidt jeg ved
>er den ikke kommet, er der nogen der ved om den overhovedet udkommer?

Jeg begynder også at tvivle. Der er intet nyt på nettet svjv.
Men jeg har den da liggende

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 16-01-03 09:36

"Henrik Grønnemark Jensen" <Watchmen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> at koncerten ville udkomme på cd i slutningen af året, men så vidt jeg ved
> er den ikke kommet, er der nogen der ved om den overhovedet udkommer?

Har en fornemmelse af at der ikke kommer en dyt fra det,
det var jo en "fiasko" folk krævede penge tilbage osv..
Desuden blev det vist ikke særlig godt modtaget i medierne,
eller gjorde det.?

Syntes nu heller ikke at det var så fantastisk som de havde
skruet det op til... Men Jean Michel Jarre er stadig en
fantastisk mand der har lavet meget lækkert musik..

Henrik Sørensen.

Fra : lars@zulfo.dk

Dato : 16-01-03 14:25

"Henrik Sørensen" <snurredk{REMOVE THIS}@phreaker.net> skrev i en meddelelse

> "Henrik Grønnemark Jensen" <Watchmen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Har en fornemmelse af at der ikke kommer en dyt fra det,
> det var jo en "fiasko" folk krævede penge tilbage osv..

Arrangementet var en fiasko, jeg tror IKKE der er nogen der vil anfægte
selve koncerten!

> Desuden blev det vist ikke særlig godt modtaget i medierne,
> eller gjorde det.?

Igen, selve koncerten var fremragende, og jeg mindes ikke kritik til den fra
medierne.

> Syntes nu heller ikke at det var så fantastisk som de havde
> skruet det op til... Men Jean Michel Jarre er stadig en
> fantastisk mand der har lavet meget lækkert musik..

Var du til koncerten, eller så du den blot på tv?

Det var en stor stor oplevelse, i hvert tilfælde for den lille gruppe vi var
afsted.... holdt som bil nr. 4-5 på pladsen om formiddagen inden koncerten
:)

> Henrik Sørensen.

Lars B

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 16-01-03 14:40

In news:tQkV9.36343$Hl6.4343009@news010.worldonline.dk, Henrik
Grønnemark Jensen typed:
> [...]
> kommenterede at koncerten ville udkomme på cd i slutningen af året,
> men så vidt jeg ved er den ikke kommet, er der nogen der ved om den

Hmm, nej ikke mig bekendt - der har været rygter om en eventuel
DVD-udgivelse baseret på TV2's optagelser.

Under alle omstændigheder vil jeg anbefale dig jævnligt at kigge ind på
det officielle Jarre-website:

<http://www.jarre.net>

Endvidere har jeg på min hjemmeside en række links, der kunne være
interessante:

<http://www.daimi.au.dk/~zoolook/?page=links&category=jarre>

N.B.: Hold dig *endelig* langt væk fra jarre.com eller
jeanmicheljarre.com - det er ejet af Sony Music og har ikke været
opdateret i næsten 3 år.

Med venlig hilsen,

--
Anders Thorsen Holm | http://www.daimi.au.dk/~zoolook/

Overvejer du at købe en DVD-afspiller? Så hold dig fra Fredgaard!
Læs hvorfor: http://www.daimi.au.dk/~zoolook/?page=fredgaard

Fra : Steam80

Dato : 16-01-03 20:26

Hej i gruppen...

kig evt. også på :

www.magneticfields.dk

en meget lækker side....

mvh.

Søren

Fra : BadBack

Dato : 16-01-03 20:37

"Anders Thorsen Holm" <zoolook.removethis@daimi.au.dk> wrote in news:b06chh
$6g1$1@sunsite.dk:

> N.B.: Hold dig *endelig* langt væk fra jarre.com eller
> jeanmicheljarre.com - det er ejet af Sony Music og har ikke været
> opdateret i næsten 3 år.

Det samme kunne man sige om mandens "musik".

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 16-01-03 21:01

BadBack wrote:

> Det samme kunne man sige om mandens "musik".

Hehe, ja der er jo langt imellem hans albums, og ja, han bærer vist lidt
præg af at være ejet af Sony Music.

De evindelig singles og remixes viser med al tydelighed, hvorfor den
slags musik *ikke* skal forsøges påduttet mainstream-mentaliteten. Jeg
mener, hvad i alverden tænkte de på, da de satte bl.a. Eifel 65 til at
remixe Tout Est Bleu (ikke at det var et specielt godt nummer i sig
selv)?

Det skal dog lige siges, at jeg selv er vild med albummet Metamorphoses.
Hans seneste udgivelse "Sessions 2000" bør nok betragtes som det, det
er: et eksperiment... dog ganske udmærket at slappe af til. Desuden ser
jeg frem til "Experimental 2001", der vist skulle være lidt mere rytmisk
end det jazz'ede, chill out'ede, der var over "Sessions 2000".

Og hvad angår at betegne Jarres værker som "musik" såeeehhh... jeg vil i
hvert fald til enhver tid kalde det for musikalske værker - i modsætning
til det meste af den omgang lort, der har det med at hitte (dvs generelt
alt, der spilles på diskoteker).

Fra : BadBack

Dato : 16-01-03 21:31

"Anders Thorsen Holm" <zoolook.removethis@daimi.au.dk> wrote in news:b072tf
$3ca$1@sunsite.dk:

> [...]
> hvert fald til enhver tid kalde det for musikalske værker - i modsætning
> til det meste af den omgang lort, der har det med at hitte (dvs generelt

Point taken.

Fra : BladeWalker

Dato : 17-01-03 17:53

Hej Gruppe.

Jeg var med til koncerten de den blev afviklet i gl. vrå enge ved Ålborg.
Kanon fed koncert vil jeg bare sige. Men det var sgu ikke det medierne
sagde. Det eneste du kunne koncentrer sig om var hvor, uhhhhhhh, så farligt
det var fordi det regnede så meget og alle de biler der skulle afsted da
koncerten var færdig. Det synes jeg var synd både for JMJ men slevfølige
også for selve arrangementet.

Jeg håber da også på at der kommer en cd med koncerten, men ind til videre
har jeg den liggende på computeren i meget god kvalitet, hele koncerten.

BladeW

Fra : BladeWalker

Dato : 17-01-03 17:59

BladeWalker <martinfrank@mailme.dk> wrote in

> [...]
> biler der skulle afsted da koncerten var færdig. Det synes jeg var
> synd både for JMJ men slevfølige også for selve arrangementet. Men det
var sgu heller ikke det folk var kommet efter, det var og have en fed
oplevelse med en friluftskoncert med JMJ og det var i hvert fald det jeg
fik.

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 17-01-03 18:27

BladeWalker wrote:
> Kanon fed koncert vil jeg bare sige.

Helt og aldeles enig!

> Men det var sgu ikke det medierne sagde.

Nej de hungrede mere efter skandaler end at give en seriøs beskrivelse
af koncerten.

> Det eneste du kunne koncentrer sig om var hvor,
> uhhhhhhh, så farligt det var fordi det regnede så meget og alle de
> biler der skulle afsted da koncerten var færdig.

Mængden af regn var en overraskelse for alle, og jeg tror der havde
været langt mere ballade, hvis man efter flere timers venten havde
besluttet at udskyde koncerten til næste dag.

Desuden var det også mit indtryk, at nogle folk generelt havde ladet
hjernen blive derhjemme - man checker for pokker da vejrudsigten
forinden, og tager i betragtning, at der er tale om en friluftskoncert.
Så alle dem, der klagede over ødelagte sko m.v. har jeg ikke meget
tilovers for...

> Det synes jeg var synd både for JMJ men slevfølige
> også for selve arrangementet.

Igen enig - der var for meget fokus på de uheldige/uundgåelige
omstændigheder, og for lidt på selve oplevelse.

For mit vedkommende var AERO-koncerten en kærkommen mulighed for at
tilbringe tid sammen med nogle gamle venner, der ikke havde været samlet
i et par år. Desuden var det dejligt surrealistisk at stå fuldstændig
gennemblødt, med mudder over anklen, på en mark langt fra alting, blandt
kæmpe vindmøller, omgivet af projektører og fyrværkeri - alt sammen
akompagneret af Jarres musik (der var drøn på). Ganske vist måtte vi
droppe vores ellers planlagte tur på en pub bagefter, da vi ganske
enkelt var våde, snavsede og udkørte - men på en god måde! I stedet blev
det til et par kolde hos kammeraten, der boede i Aalborg.

> Jeg håber da også på at der kommer en cd med koncerten, men ind til
> videre har jeg den liggende på computeren i meget god kvalitet, hele
> koncerten.

Ditto her.

P.S.: Jeg fik taget et par billeder fra koncerten - de blev ganske vidst
ikke så gode, men lidt har da altid ret:
<http://www.daimi.au.dk/~zoolook/aero/>

Fra : Uffe Holst

Dato : 17-01-03 18:46

In an article of 17 Jan 2003 Anders Thorsen Holm wrote:

> Nej de hungrede mere efter skandaler end at give en seriøs beskrivelse
> af koncerten.

Kan man betænke dem i det? Havde du læste diskussionerne i denne gruppe
umiddelbart efter koncerten, så gik hovedparten af snakken også her om
arrangementet og ikke om selve koncerten.

Selv alle de deltagerende Jarre-fans var mere interesseret i at snakke om
mudder og bilkøer end om musik.

> [...]
> forinden, og tager i betragtning, at der er tale om en friluftskoncert.
> Så alle dem, der klagede over ødelagte sko m.v. har jeg ikke meget

Lad os bare være ærlige: mange byboer er måske ikke klar over, hvilket
pløre det bliver, når det begynder at regne på en pløjemark.

--
Uffe Holst

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 17-01-03 18:59

Uffe Holst wrote:

> Kan man betænke dem i det?

Tjoeeh, jeg vil da sige, at de fleste af omtalerne nærmest var noget,
jeg havde forventet fra Sex & Hor - undskyld, Se & Hør - Ekstra Bladet,
BT o.lign.

> Havde du læste diskussionerne i denne
> gruppe umiddelbart efter koncerten, så gik hovedparten af snakken
> også her om arrangementet og ikke om selve koncerten.

Jeg læste nogle indlæg her i gruppen, men også en del på TV2's
hjemmeside.

Jeg er enig i, at selve arrangementet kiksede mht bustransporten;
busserne var for få, startede for sent og meget andet.

> Selv alle de deltagerende Jarre-fans var mere interesseret i at
> snakke om mudder og bilkøer end om musik.

Jeg tror nok folk gejlede hinanden op, så det faktisk fremstod værre,
end det i grunden var.

> Lad os bare være ærlige: mange byboer er måske ikke klar over, hvilket
> pløre det bliver, når det begynder at regne på en pløjemark.

Hørt.

Noget helt andet, jeg faktisk var lidt chokeret over var, at boderne
solgte både fadøl og Gammel Dansk (eller var det snaps?). Det kan da
godt være, det er normalt ved koncerter, men jeg følte selv det var
unødvendigt, og koncerten havde nok været tjent bedre uden en flok
alkoholiserede, mudrede Heinoer

Men jeg kan tage fejl - den eneste Jarre-koncert, jeg har at sammenligne
med var The Twelve Dreams Of The Sun, der forgik nytårsaften 31. januar
1999 i Egypten ... men det var jo også omkring ramadanen i et muslimsk
land.

Fra : Uffe Holst

Dato : 17-01-03 22:15

> Jeg tror nok folk gejlede hinanden op, så det faktisk fremstod værre,
> end det i grunden var.

Det skal jeg ikke afvise. Men så har koncerten på den anden side heller
ikke været så god alligevel, for så havde den jo i sig selv været nok
til at gejle folk op til at snakke om det i stedet for at snakke om mudder
og bilkøer.

> Hørt.

Sagen er vel den, at i og med at Jarre-koncerten blev holdt på en pløjemark
i Danmark, så var der en masse stueplanter, der var taget til Gl. Vrå Enge
for at høre ham der gutten fra Frankrig, der havde lavet den dersens plade
Oxygen, som de havde hørt sidst, da de var 13 år og ikke havde nogen venner.
Jeg havde klart indtryk af, at alt for mange gik til den koncert med nogle helt
forkerte forventninger.

> [...]
> godt være, det er normalt ved koncerter, men jeg følte selv det var
> unødvendigt, og koncerten havde nok været tjent bedre uden en flok

Hvorfor? Jeg synes nu nok, at jeg plejer at kunne købe øl ved koncerter
i Danmark. Hvorfor skulle man så ikke kunne det til Jarre-koncerten? Okay,
en eller anden indremissionsk vestjyde (for nu at bruge en kliché) vil
nok synes noget andet.

Havde jeg været til Jarre-koncerten og havde konstateret, at man ikke kunne
købe øl, så var jeg godt nok blive lidt muggen. Især med det vejr, der var
den dag.

> [...]
> med var The Twelve Dreams Of The Sun, der forgik nytårsaften 31. januar
> 1999 i Egypten ... men det var jo også omkring ramadanen i et muslimsk

Lige netop. Skik følge eller land fly, og i Danmark drikker vi øl, i
Egypten bygger de pyramider.

--
Uffe Holst

Fra : BladeWalker

Dato : 18-01-03 00:42

Nu har er der kommet mange meninger og den koncert.

I har ret i at der var mange folk der ikke vidste hvad de "gik" ind til.
Både med hensyn til vejret og hvilken slags musike han laver og hvem han
er.
1. Jeg så et middelalderende ægtepar som kom i kjole og hvidt og fik rød
kjole og røde højhælede sko. Nok nogel der havede købt nogle af de dyre
billeter.
2. Jeg stod helt oppe ved scenen hvor jeg mødte to piger der ikke var
blevet konfirmeret endnu, og de anede ikke hvem JMJ var.

Der er også delte meninger om det med de boder med øl og spiritus.
Rigtig nok er der øl og spiritus til koncerter i DK.
1. Jeg synes ikke rigtig at øl og spiritus passer til en JMJ koncert.
Dermed ikke sagt at jeg ikke vil lade folk drikke det til en JMJ
koncert.
2. Pga. vejret tror jeg ikke at der blev solgt så meget som arrangøerne
havede forventet. Jeg gad i hvert fald ikke gå mange meter for at få
noget at drikke eller spise i det pløre.

Jeg tror også det var bedst at de fuldførte koncerten, og så det med at
komme ud fra p-pladsen var jo en lille extra oplevelse. Folk hjalp
hinanden med at skubbe biler og 95% tog det stille og roligt og hyggede
sig og snakkede sammen om koncerten.

Det var mit indtryk.

BladeW

Fra : Jacob E

Dato : 17-01-03 23:44

"BladeWalker" <martinfrank@mailme.dk> wrote in message
> Jeg håber da også på at der kommer en cd med koncerten, men ind til videre
> har jeg den liggende på computeren i meget god kvalitet, hele koncerten.

Hmmm... hvor har du den fra? Jeg har hørt rygter om at der var en, som havde
lavet en slags superkvali remaster-kopi, som på et tidspunkt lå på
dk.binaer.musik. Er det den du har? For de andre mp3-rips jeg har hørt (om)
har lydt af lort...

Fra : BladeWalker

Dato : 18-01-03 00:43

"Jacob E" <not@realadress.ok> wrote in news:b0a0v4$k37$1@sunsite.dk:

> [...]
> havde lavet en slags superkvali remaster-kopi, som på et tidspunkt lå
> på dk.binaer.musik. Er det den du har? For de andre mp3-rips jeg har

Jeg har ikke set en CD fra AERO koncerten endnu. Men du kan få det rip jeg
har. Send en mail mig Jacob E. så finder vi ud at noget.

BladeW

Fra : Jacob E

Dato : 18-01-03 02:36

"BladeWalker" <martinfrank@mailme.dk> wrote in message
> Jeg har ikke set en CD fra AERO koncerten endnu. Men du kan få det rip jeg
> har. Send en mail mig Jacob E. så finder vi ud at noget.

Øhmm... lige et godt råd: PAS LIDT PÅ MED HVAD DU SKRIVER OFFENTLIGT!

Det var såmænd ikke fordi jeg ville have dit rip, jeg var bare interesseret
i at høre, om de rip du og andre har snakket om er et af de mange skod-rips,
eller om det er det legendariske "super-remaster" rip, som lå på
musikgruppen i efteråret. Det skulle iflg. sigende være i fuld cd-kvalitet.
Hvor det stammer fra ved jeg ikke.

Fra : BladeWalker

Dato : 18-01-03 09:34

Mit rip er cd kvalitet og det er fuldt lovligt for det er noget jeg selv
har optaget på computeren. Men du skulle også sende en mail til mig privat
så kunne vi snakke uden at lægge låg på :)

BladeW

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 18-01-03 15:20

In <b0ab2p$8t9$1@sunsite.dk> "Jacob E" <not@realadress.ok> writes:

> [...]

>eller om det er det legendariske "super-remaster" rip, som lå på
>musikgruppen i efteråret. Det skulle iflg. sigende være i fuld cd-kvalitet.

Well fra radioen ?

/Martin

Fra : BladeWalker

Dato : 19-01-03 16:54