Socket fejl på stofanet?
Fra : Lasse Rønlev

Dato : 15-01-03 22:56

Hej NG!

ØV! Min nabos computers internet er gået kold! Lige pludselig kan de ikke
komme på nettet, uden at have gjort noget (mener de)

De har stofanet.
Det sjove er at selve forbindelsen er OK! jeg kan pinge en
hjemmesideadresse, og få svar fra IP-adressen... Men jeg kan ikke browse ind
på hjemmesiden.

Når jeg forsøge FTP via dospromt, skriver den "Socket <10047>" eller noget i
den stil...
Har prøvet det før med en anden computer, ringede til Stofanet, og de sagde
at det er en socketfejl, og at der ikke er noget at gøre ved det ud over at
reinstallere HELE computeren!

Mit spørgsmål er så om det kan være rigtigt??? Kan man på ingen måde
reinstallere socket eller noget? Har prøvet at hente Winsock2 på ms
hjemmeside, den kan ikke installeres ?

HJÆÆLP modtages!

VH
Lasse

Fra : Jan Kleis Nielsen

Dato : 15-01-03 23:02

Prøv at slette dit netkort fra Egenskaber for system, og alt andet der har
med net at gøre, eks. pppoe hvis den har været på teledanmark adsl før,
eller modem drivers.

Efter genstart skulle windows gerne selv opdage dit netkort og geninstallere
drivers.

/Jan

Fra : S

Dato : 16-01-03 20:39

"Jan Kleis Nielsen" <mora@nospam.dk> wrote in message

> [...]
> eller modem drivers.
>
> Efter genstart skulle windows gerne selv opdage dit netkort og

http://www-912.ibm.com/n_dir/nas4apar.nsf/8625633200676516862562e100130c71/3
f94d2fec4e1567c8625648200280c3d?opendocument
Der står bla: "Removing networking components and readding them does not
replace the wsock32.dll file."

Windows socket error, Couldn't create socket(10047)
This is a either a damaged or missing WSOCK32.DLL, or a 3rd-part
WSOCK32.DLL has replaced the Microsoft WSOCK32.DLL.

How to determine what version of WSOCK32.DLL you are using.

Click on Start, Find, Files or Folders, Named: wsock32.dll,
click Find Now. Microsoft puts the file in c:\windows\system.
3rd party developers may put this file where they choose.
Right-click on the wsock32.dll in the \windows\system directory,
and ensure it is from Microsoft. If it is not, consult
www.microsoft.com on how to extract the original wsock32.dll fro
your installation media. Consult the following url for instruct
http://www.microsoft.com/kb/articles/q153/6/14.htm

Microsoft has at least 2 versions of the wsock32.dll. Version
4.00.950 and 4.10.01.27. Removing networking components and
readding them does not replace the wsock32.dll file.

An excellent discussion of winsock.dll, wsock32.dll, and sockets
in general can be found at :

http://www.microsoft.com/kb/articles/q151/2/10.htm

/S