Lopper.....hul i hunden
Fra : Margit & Sv. Aa. Jen~

Dato : 09-03-01 19:37

Jeg søger et godt råd til en kollega. Hendes schæfer har fået lopper, som
hun har behandlet med Advantage Vet. Så en dag, da hun kom hjem havde den
gnavet et stort hul på bagdelen. Hun har prøvet det før og havde svært ved
at få det helt igen. Jeg har lovet hende at få et godt råd fra gruppen her.
Håber det lykkes.........
Hilsen Margit

Fra : Nina El Falaki

Dato : 09-03-01 21:18

Måske er schæferen så stor at den skal behandles både i nakken og ved
haleroden.

Din kollagas hund lider af loppeallergi og det kløer noget så forfærdeligt,
så den arme hund har gnavet/kløet hul på sig selv. Hun skal spørge dyrlægen
om noget kløestillende evt. give den krave på.

Samtidig kan hun jo spørge om min teori om Advantage kan være rigtig. (jeg
vil meget gerne høre resultatet)

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : Margit & Sv. Aa. Jen~

Dato : 10-03-01 15:41

Tak for svaret. Hvilken teori ang. Advantage?
Margit

Nina El Falaki <feca@edb.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:98bdo1$159v$1@news.cybercity.dk...

Fra : Nina El Falaki

Dato : 10-03-01 18:37

At du skal bruge en i nakken og en ved haleroden.

Fra : Margit & Sv. Aa. Jen~

Dato : 13-03-01 17:56

Der står på pakken, at det skal kommes på i nakken og flere steder hen ad
ryggen. Vi kommer det på i nakken, haleroden og midt på ryggen.
Hilsen Margit

Nina El Falaki <feca@edb.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:98dolj$17ke$1@news.cybercity.dk...

Fra : jan@stevns.net

Dato : 09-03-01 21:59

> [...]

>at få det helt igen. Jeg har lovet hende at få et godt råd fra gruppen her.

Hunden har sikkert fået loppeallergi - Jeg bruger Lidocain til
at klare det, det er sårhelende og kløestillende, men skal få's hos
dyrlægen efter prescr.

>Håber det lykkes.........

Alt lykkedes i en gasovn så længe den kører på el ....

--
Venligst

jan@stevns.net - www.stevns.net
Der findes 3 slags mennesker, dem der kan tælle og dem der ikke kan

Fra : Mari

Dato : 09-03-01 22:54

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
> "Margit & Sv. Aa. Jensen" <saaj@esenet.dk> skrev :
>
> Hunden har sikkert fået loppeallergi - Jeg bruger Lidocain til
> at klare det, det er sårhelende og kløestillende, men skal få's hos
> dyrlægen efter prescr.

Lidocain er lokalbedøvende - så oas på at hunden ikke slikker på
stedet. En bedøvet tunge kan lukke halshusset. Det var bl.a. derfor
det blev forbudt at anvende det på babygummer for at lindre
tandfrembrud.

--

Venlig hilsen
M a r i a n n e H a n s e n

Fra : Mari

Dato : 09-03-01 23:05

> [...]
ved
> at få det helt igen. Jeg har lovet hende at få et godt råd fra gruppen

Fortæl dine venner, at de skal gå til Materialisten og købe et
loppemiddel
der indeholder Methopren.
Dette stof forebygger mod lopper, og det sprøjtes på gulvtæpper, langs
paneler, i sprækker og revner efter en grundig støvsugning - men IKKE
vask,
lopperne må ikke få vand så de kan overleve længere

Hvis det ikke hjælper - og deres bolig er meget plaget af lopper, så har
en af
en af mine venner haft held med at blande ABSOLUT-D i vand og bruge
en VAX-tæpperense-maskine til at fordele væsken i tæpper mv.

Jeg sprayer altid mine tæpper med Methopren i februar/marts - og jeg ser

at sige aldrig en loppe og jeg bruger ikke loppemidler på mine hunde
(pga. sygdom)
Når jeg har sprayet, så lukker jeg rummet af i 6-8 timer, så luften er
mættet af
loppesprayen. Derefter lufter jeg grundigt ud inden vi igen tager rummet
i brug.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 09-03-01 23:48

> [...]
> en af mine venner haft held med at blande ABSOLUT-D i vand og bruge
> en VAX-tæpperense-maskine til at fordele væsken i tæpper mv.

Jeg sværger til en Vapona og en uges ferie for både mennesker og hunde. Man
kan godt bo i huset mens vapona virker, men loppebidene bliver ret
voldsomme, så hvis hunden er allergisk er det bedst at få den helt væk.

Husk at du kan sætte alle dine møbler ud i frostvejr, så dør både lopper og
æg. Alle småting (tæpper, puder osv) kan kommes i fryseren.

Mvh Maria

Fra : Mari

Dato : 11-03-01 02:09

> Jeg sværger til en Vapona

Står der ikke på Vapona, at det kun må anvendes i stalde og
lign. steder??

Fra : Minna Krog

Dato : 10-03-01 00:32

To af mine fire hunde lider meget af loppeeksem.
Jeg har fundet frem til to midler der ikke kræver dyre loppemidler.
1. giv hunden hvidløgspiller, det lindrer eksem og lopperne bider ikke på en
hund der lugter af hvidløg.
2. hvis hunden har fået loppebid (eller skovflåt) så kom en dråbe
pebermynteolie på, det tager kløe og hævelse samt decinficerer såret og
hindrer flere loppebid.
En dråbe direkte på en skovflåt kvæler den så den hurtigt falder af.
Hvis mine hunde har kløe kommer de glade logrende bare jeg viser dem flasken
med pebermynteolie.
Hilsen Minna

Fra : Mari

Dato : 11-03-01 02:06

"Minna Krog" <minna.krog@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> 2. hvis hunden har fået loppebid (eller skovflåt) så kom en dråbe
> pebermynteolie på, det tager kløe og hævelse samt decinficerer såret
og
> hindrer flere loppebid.

Jeg går ud fra, at det er et blandingsprodukt.
Rene æteriske olier bør ikke anvendes direkte på huden. Det ætser og
kan give voldsomme overfølsomhedsreaktioner.

> En dråbe direkte på en skovflåt kvæler den så den hurtigt falder af.

En skovflåt skal drejes en omgang " mod uret" og derefter trækkes ud,
med et dejt træk. Man må IKKE klemme den eller smøre noget på den,
så man risikerer at den brækker sig. Det forøger risikoen for at der
kommer borrelia i blodbanen.
En kan købes på apoteket, hos Matas eller i dyreforretninger el.lign.
Den
koster ikke ret meget og er u-undværlig hvis man ofte møder disse
bæster.

Fra : Mari

Dato : 11-03-01 08:32

Det går ik' sent om natten

Fra : x Vuf x

Dato : 11-03-01 13:26

Sun, 11 Mar 2001 07:32:14 GMT, Mari wrote:
>"Mari" <mari@hansen.image.dk> skrev...

>Det går ik' sent om natten

Hihihi...det vidste jeg godt, du mente...
men jeg kan altså ikke bruge så'n en.
Det er nemmest (for mig) med neglene!

--
Mvh Sonja sonpet@***mixeren.com fjern de tre *
http://www.sonpet.mixeren.com

Fra : Margit & Sv. Aa. Jen~

Dato : 13-03-01 17:59

Tak for alle Jeres råd. Hunden har nu fået nogle indsprøjtninger. Dyrlægen
mente også det var loppeallergi.
Hilsen Margit

Margit & Sv. Aa. Jensen <saaj@esenet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:98b7l3$616$1@news.inet.tele.dk...