Artiklen om scanning af mikrokort
Fra : Show The Andersens

Dato : 15-01-03 21:58

Jeg har langt om længe fået nærlæst artiklen i dec i "Slægt og Data" om
scanning af mikrokort. Jeg synes det lyder meget, meget spændende. Jeg har
aldrig fundet plads til et læseapparat herhjemme på skrivebordet men synes
dette lyder spændende, men skal jo så nok ud og købe en ny scanner og have
anskaffet nogle mikrokot.

Er der nogen der har forsøgt sig ud fra artiklen og som kan tilføje
kommentarer om forsøgene??????

Annette

Pga. spam problemer bedes du slette "sletmig¤" ved email henv.
Al post tjekkes via SpamPal mod diverse DNSBL-servere.

Fra : Arne Feldborg

Dato : 15-01-03 23:05

"Show The Andersens" <show@sletmig¤bear.dk> skrev Wed, 15 Jan 2003
21:58:24 +0100

>Er der nogen der har forsøgt sig ud fra artiklen og som kan tilføje
>kommentarer om forsøgene??????

Ikke lige netop ud fra den artikkel, som jeg selv først læste for en uge
siden. Men vi er da flere her i gruppen der i længere tid har arbejde
med det samme emne.

På baggrund af et par diskussioner her i gruppen lagde jeg i begyndelsen
af december nogle sider ud på nettet. Dels med prøver af et testbillede
og dels med nogle få personlige kommentarer til de forskellige metoder
og redskaber. Jeg forventer i løbet af kort tid at kunne tilføje
yderligere oplysninger.
http://www.haunstrup.dk/feldborg/scanner_test/

--
mvh, A:\Feldborg

Fra : Jean Seeberg

Dato : 16-01-03 00:08

Hej Arne og andre.

Mit spørgsmål hører måske ikke helt til her, men nu vover jeg det ene øje.

I som ved så meget om scannere, kan måske hjælpe mig, der ikke ved så
meget, når det ikke virker.

Jeg har lige fået opgraderet en Windows 2000 til Windows XP.
Der findes ingen HP drivere til min printer/scanner "Officejet Pro 1175c"
(kombineret scanner/printer/kopi) til XP, fordi der siges de er med i XP.

Opstået problem eft. opgraderingen er at jeg ikke kan scanne i naturlige
farver, det indscannede bliver meget mørkere end originalen.
Det samme gør sig gældende ved alm kopiering, her bliver kopien også mørk og
dårlig.

Jeg kan manuel gå ind og lave lysere og kontrast, men den kan ikke ramme
originalen, stadig mørk og forkert.

Ved udprintning af billeder/materiale direkte fra PCéren er der ingen
problemer, her er det udprintede OK.

Kan jeg være så uheldig at min scanner, samtidig med opgraderingen, er
"stået" delvis af.
Eller kan det ikke lade sig gøre at en scanner står delvis af, er det sådan
med en scanner, at enten kan den eller ikke ??

Eller er der en eller anden form for indstilling jeg skal være opmærksom på
??

På forhånd tak for din hjælp

Hilsen Jean Seeberg

jean@seeberg.dk

Fra : Kurt Hansen

Dato : 16-01-03 08:12

Thu, 16 Jan 2003 00:08:29 +0100, skrev Jean Seeberg:

>Mit spørgsmål hører måske ikke helt til her, men nu vover jeg det ene øje.

Boiiiing, der fik du den!! Flot farve, ikke? ))

> [...]
>(kombineret scanner/printer/kopi) til XP, fordi der siges de er med i XP.

Jeg går ud fra at du allerede har læst hvad HP selv skriver om XP's
built-in drivere til 1175c? Ellers gak did flux:
http://www.hp.com/cposupport/multifunction/support_doc/bpu01853.html

Under "Features not supported by the drivers built into Windows XP" er
der ikke umiddelbart noget der skulle give de problemer du beskriver,
så prøv at hente den driver der tilbydes og læs instruktionen.

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Jean Seeberg

Dato : 16-01-03 16:10

Hej Kurt.

Så-sort som jeg kan se med et øje...........

Det var også derfor jeg sneg mig ind under en andens
overskrift.................men hvis jeg nu siger at jeg kun bruger scanneren
til slægtshistorisk arbejde........går det så ?

Vi havde været på nævnte HP-side, da første problem var at den slet ikke
kunne scanne og gl. driver under Win 2000 var ikke som foreskrevet afinst.
før ny XP.

Alle spor eft. gl. drivere blev herefter fjernet og ved genstart af
maskinen, geninstallere XP det hele selv... ny driver, derefter virkede
scanneren,.........men så opstod tidl. nævnte problem med farven, meget
mørk, den kan ikke scanne hvide felter, uden at de bliver mørke.

Jeg har tidl. fået nye opgraderinger uden der har været problemer, men det
kom der denne gang ØV og jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre, så jeg
håber jo på de vise ord, som jeg kan give videre til junior, som laver det
for mig da jeg ikke er nogen ørn til det og uden at rose ham for meget, hvis
han skulle læse dette her, plejer han at være god til det.

Hilsen Jean

Fra : Dorthe Skall

Dato : 16-01-03 21:57

Hej Jean

Vi har også haft lignende problemer med vores gamle Scan Jet 4100c, vi
ringede til HP på tlf.: 70202845 og fik der hjælp, så nu virker det hele
igen i skønneste orden. Måske kan du få samme hjælp.
MVH Dorthe Skall

Fra : Jean Seeberg

Dato : 17-01-03 02:14

Hej Dorthe.

Det lyder bare godt, altså ikke at I har haft problemet, men at i fik det
løst, så jeg vil prøve at ringe til HP.

Jeg kunne da heller ikke forstå at jeg skulle være den eneste der havde et
sådan problem.

Selvom det ikke er samme printer/scanner I har, men samme problem, ved du så
hvad det var I måtte gøre for at klare problemet ?

Hilsen Jean

Fra : Dorthe Skall

Dato : 18-01-03 09:40

Hej Jean
Vores orginal software kunne ikke instaleres på windows XP, så jeg søgte med
lys og lygte på Hp`s hjemmeside efter drivere og software, driver fandt jeg
hurtig ; men softwaren var svær at finde, efter hjælp fra forskellige venner
fandt vi en software som kunne installeres på Xp, men det virkede stadig
ikke, derefter kontaktede jeg HP som sendte mig de sidste opdateringer til
softwaren, derefter virkede alt som det skulle.

MVH Niels og Dorthe