Ericsson Communication Software: Portsamme~
Fra : Henrik

Dato : 15-01-03 21:55

Hej,

Jeg kan ikke forbinde få forbindelse mellem min Ericsson T39m og min laptop
via infrarød. Under Phone Monitor-funktioner > COM-Porte har jeg to porte:

COM1 - Aktiveret
COM3 - Deaktiveret

Når jeg forsøger at aktivere COM3 (som er Infrared Virtual COM Port), får
jeg fejlmeddelelsen:

Portsammenfald. Dette operativsystem understøtter IrSockets til infrarød
kommunikation. Alle IrComm-porte vil derfor blive deaktiveret.

Hvad betyder det og hvorfor kan jeg ikke aktivere COM3?

På forhånd tak.

Henrik

Fra : Henrik

Dato : 15-01-03 22:27

Nu har jeg på forunderlig vis løst programmet. Nu er mit problem, at den
virtuelle port ikke kan åbnes - og de forslag, Troubleshooter har, virker
ikke?

Fra : Morten Riis

Dato : 06-02-03 09:56

"Henrik" <hku@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> Nu har jeg på forunderlig vis løst programmet. Nu er mit problem, at den
> virtuelle port ikke kan åbnes - og de forslag, Troubleshooter har, virker
> ikke?

Er det måske fordi du benytter Win 2000 og at netop Win 2000 med en
standardinstallation ikke understøtter IRComm. Find evt. et link til det på
nokias internationale sider under telefoner med Ir-port. Der linkes til
Microsoft techNet, som har en patch til problemet.

-Morten