MS Windows
briani 27239
Ressourcerne forsvinder!?
Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 15-01-03 21:32

Hejsa
Hvergang jeg kopierer til og fra hd'en så går WinAmp oma. i stå!
Er der et sted jeg kan pille således at systemt ikke tager alle
ressourcer til kopiering o.lign?
Det er nyt at den er begyndt på det. Siden jeg opgraderede med SP1.
Jeg kører WinXp.

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Madsen

Dato : 16-01-03 03:18

Morten Bowman Hansen skrev:

> Hvergang jeg kopierer til og fra hd'en så går WinAmp oma. i stå!
> Er der et sted jeg kan pille således at systemt ikke tager alle
> ressourcer til kopiering o.lign?

Har du tjekket om dine diske stadig kører DMA?

Madsen.

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 16-01-03 17:59

On Thu, 16 Jan 2003 03:18:11 +0100, Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk>
wrote:

>Har du tjekket om dine diske stadig kører DMA?

UDMA 2 på både primær og sekundær.

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Madsen

Dato : 16-01-03 18:29

Morten Bowman Hansen skrev:

> UDMA 2 på både primær og sekundær.

Okay. Hvis det er nok, så burde det jo være i orden. Er det ikke
andet end en ATA33 harddisk eller controller du sidder med?

Madsen.

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 16-01-03 19:03

On Thu, 16 Jan 2003 18:28:39 +0100, Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk>
wrote:

>Okay. Hvis det er nok, så burde det jo være i orden. Er det ikke
>andet end en ATA33 harddisk eller controller du sidder med?

Jo men jeg tror ikke mine kabler er ATA100. Min hd er 133.

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Madsen

Dato : 19-01-03 14:31

Morten Bowman Hansen skrev:

> Hvorfor har jeg iøvrigt ikke den sidste mulighed? Jeg har SP1

Det tør jeg ikke sige.
Muligvis er funktionen indbygget i den driver som du bruger til din
harddiskcontroller, eller noget i den stil.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 16-01-03 21:30

Morten Bowman Hansen skrev:

> Jo men jeg tror ikke mine kabler er ATA100.

Nå ok. Så er UDMA Mode 2 nok det højeste du kan få.

> Min hd er 133.

Hastigheden er bestemt af controlleren. Jeg har også ATA133-diske,
men controllerne kører "kun" ATA100, så diskene kører også ATA100
eller UDMA Mode 5 som det også hedder. Det væsentlig er dog at de
kører DMA, men det er åbenbart ikke dér du har problemet. Jeg har
tidligere hørt om flere som har fået slået DMA fra ved at opgradere
til SP1, så det kunne godt have været det.

Madsen.

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 17-01-03 11:15

On Thu, 16 Jan 2003 21:30:29 +0100, Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk>
wrote:

> [...]
>tidligere hørt om flere som har fået slået DMA fra ved at opgradere
>til SP1, så det kunne godt have været det.

Bare det at jeg checker meddelelser her i Agent, gør systemet langsomt
i et splitsekund. Musen flytter sig også i ryk pga. samme problem. Det
er ret irriterende.

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Madsen

Dato : 17-01-03 16:52

Morten Bowman Hansen skrev:

> Bare det at jeg checker meddelelser her i Agent, gør systemet
> langsomt i et splitsekund. Musen flytter sig også i ryk pga. samme
> problem. Det er ret irriterende.

Ja, det må det være. Hvad med skrivecachen på harddisken? Er den
stadig slået til? Du kommer ind til den via Enhedshåndtering hvor
du højreklikker på disken og vælger Properties > Policies.

Madsen.

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 18-01-03 14:39

On Fri, 17 Jan 2003 16:52:22 +0100, Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk>
wrote:

>Ja, det må det være. Hvad med skrivecachen på harddisken? Er den
>stadig slået til? Du kommer ind til den via Enhedshåndtering hvor
>du højreklikker på disken og vælger Properties > Policies.

Den står til til Optimer for ydelse.
Men jeg kan ikke ændre det. Hele boksen er lysegrå.

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Madsen

Dato : 18-01-03 16:03

Morten Bowman Hansen skrev:

> Den står til til Optimer for ydelse.
> Men jeg kan ikke ændre det. Hele boksen er lysegrå.

Er der ikke et felt som hedder skrive-cache underneden?
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/write_cache.png>

Madsen.

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 18-01-03 23:49

On Sat, 18 Jan 2003 16:02:46 +0100, Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk>
wrote:

>Er der ikke et felt som hedder skrive-cache underneden?
><http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/write_cache.png>

Jo men hele viduet er gråt. Jeg kan ikke vælge den funktion?

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 18-01-03 23:50

wrote:

>Er der ikke et felt som hedder skrive-cache underneden?
><http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/write_cache.png>

Rettelse:
Jeg har ikke den 3. mulighed nederst.
Jeg har Win Xp Pro Dk

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Madsen

Dato : 18-01-03 23:56

Morten Bowman Hansen skrev:

> Jeg har ikke den 3. mulighed nederst.
> Jeg har Win Xp Pro Dk

Okay. Så er jeg ved at være blank for ideer.
Nu kender jeg ikke Winamp og ved derfor ikke om man i den kan vælge om
den skal afspille digitalt eller analog. Altså om den skal køre igennem
IDE-kablet til dit cd-drev f.eks. eller om den skal bruge lydkablet ned
til lydkortet. Det kan man i MediaPlayer f.eks. Digital afspilning
belaster CPU'en mere end analog gør, så det kunne også være sådan noget
der var årsagen. Det burde dog ikke være et problem på nyere pc'er da
de er hurtige nok til at kunne trække læsset.

Madsen.

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 19-01-03 01:33

On Sat, 18 Jan 2003 23:55:53 +0100, Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk>
wrote:

> [...]
>der var årsagen. Det burde dog ikke være et problem på nyere pc'er da
>de er hurtige nok til at kunne trække læsset.

Ja men da det jo også tager ressourcer fra musen og andre ting så er
det nok ikke det.

Fra : Hanzi67

Dato : 08-03-03 10:45

Hej Morten!

Har du læst denne artikel:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;811392

Den henviser til et værktøj, Dskcache.exe, som skulle give mulighed for
selv at vælge om write cachen er slået til eller fra. Jeg har dog ikke
værktøjet, men har problemer med at få slået Write Cache til. Jeg kører
XP SP1 og har en Promise IDE controller, som XP opfatter som værende en
SCSI controller.

Så har du eller nogen andre filen, ville det være en mulighed.

Hilsen
Hans

http://www.kandu.dk/