Amiga emulator søges
Fra : Lars

Dato : 15-01-03 17:31

Hej

Jeg kunne enormt godt tænke mig at spille de gode gamle
amiga spil på min PC, findes der en emulator og de gamle
spil?

MVH

Lars

---
Denne mail er virus fri.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 15-01-03 17:48

Lars skrev:

>Jeg kunne enormt godt tænke mig at spille de gode gamle
>amiga spil på min PC, findes der en emulator og de gamle
>spil?

http://www.google.com/search?q=amiga+emulator

Hint: Prøv at søge inden du spørger.

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din mobiltelefon

Fra : Lars

Dato : 15-01-03 20:57

> Hint: Prøv at søge inden du spørger.
>
> Venligst,
> Lasse Hedegaard

Prøv at være en idiot, som ikke gider at hjælpe,
der er jo nok forskel på de forskellige ting!

MVH

Lars

---
Denne mail er virus fri.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 15-01-03 21:09

Lars skrev:

>Prøv at være en idiot, som ikke gider at hjælpe,

Jeg skal prøve, men det lykkedes desværre ikke - jeg sendte dig jo et
brugbart link.

>der er jo nok forskel på de forskellige ting!

Det må du meget gerne forklare.

Du spørger bl.a. efter om der findes en amiga-emulator - og havde du
tastet "amiga emulator" ind i en søgemaskine, så havde du fundet
svaret. Dvs. i mit indlæg fik du ikke kun svar på dit spørgsmål, men
også på en masse fremtidige spørgsmål - fordi du lærte, at du ofte kan
bruge en søgemaskine. Finder du ikke hvad du søger, så er du
selvfølgelig mere end velkommen til at spørge på usenet.

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din mobiltelefon

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 16-01-03 02:01

Lars wrote:
> Prøv at være en idiot, som ikke gider at hjælpe,
> der er jo nok forskel på de forskellige ting!

Du er da en nar, her ber du om folks hjælp og så takker du dem på den
måde. Det er folk som dig der ødelægger usenet, du må være stolt af dig
selv.

Vh

Bruno

Fra : Lars

Dato : 16-01-03 08:57

> Du er da en nar, her ber du om folks hjælp og så takker du dem på den
> måde. Det er folk som dig der ødelægger usenet, du må være stolt af dig
> selv.

Manden talte ned til mig, og det gider jeg ikke at finde
mig i, hvis han mener at jeg ikke må bruge en nyheds-
gruppe til spørgsmålet, bør han måske lige læse reglerne
for usenet. Istedet for at spille karl smart.

Lars

---
Denne mail er virus fri.

Fra : Highlander

Dato : 16-01-03 09:29

"Lars" <lars-nielsen@SPAMFILTERmail.dk> wrote in message

> [...]
> gruppe til spørgsmålet, bør han måske lige læse reglerne
> for usenet. Istedet for at spille karl smart.

Internettet er nok ikke det rigtigte sted at være nærtagende - målet bør
være at få information og det fik De.
Hvis De skal tiltales på en bestemt måde for ikke at blive fornærmet, kan på
De ikke sætte Deres ønske, samt titel ind, som en slags signatur, så kan vi
andre se om vi har lyst at at svare Dem på den måde De måtte ønske det.

Highlander
--
Beauty is only a light switch away

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 16-01-03 10:40

Highlander wrote:
> [...]
> andre se om vi har lyst at at svare Dem på den måde De måtte ønske det.

ROFLMAO

Fra : Lars

Dato : 16-01-03 15:17

> [...]
> andre se om vi har lyst at at svare Dem på den måde De måtte ønske det.

Når man stiller et helt normalt spørgsmål, forventer man jo nok
ikke helt at få sådan et svar, men i de tre år jeg nu har brugt
nyhedsgrupper har jeg aldrig oplevet noget lignende.
Jeg synes at det var frækt.
Og jeg forventer ikke at blive talt til på nogen speciel måde,

MVH

Lars

---
Denne mail er virus fri.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 16-01-03 13:29

Lars skrev:

>Manden talte ned til mig, og det gider jeg ikke at finde
>mig i,

Talte ned? Jeg gav dig et brugbart link, og foreslog, at du selv
prøvede at søge først næste gang - det havde været hurtigere (du havde
fået svaret med det samme), og havde sparet tid for os andre. Ikke, at
vi ikke vil bruge tid på at hjælpe - men man kan nu altså godt prøve
lidt selv.

>hvis han mener at jeg ikke må bruge en nyheds-
>gruppe til spørgsmålet, bør han måske lige læse reglerne
>for usenet.

Selvfølgelig må du spørge - men du må meget gerne forklare mig,
hvorfor det ikke skulle være smartere at taste et par ord i en
søgemaskine først. Jeg må indrømme, at jeg ikke kan finde noget på
www.usenet.dk ang. dette - du er velkommen til at komme med en
henvisning.

>Istedet for at spille karl smart.

Du er godt nok nærtagende. Jeg tror du hidser dig op, fordi du godt
kan se, at du selvfølgelig burde have søgt selv.

Tænk dig om. Bliver du ved med at stille spørgsmål du vil kunne finde
svaret på på 2 sek. (ved en søgning på fx. Google), så bliver folk
trætte af det. Jeg gav dig svaret - og foreslog dig at selv søge en
anden gang - det er da et meget brugtbart forslag, da du sparer både
din og vores tid - er det ikke smart?

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din mobiltelefon

Fra : Lars

Dato : 16-01-03 15:13

> [...]
> trætte af det. Jeg gav dig svaret - og foreslog dig at selv søge en
> anden gang - det er da et meget brugtbart forslag, da du sparer både

Jo meget smart! så kan vi jo bare lukke nyhedsgrupperne,
for så kan de jo ikke bruges til noget. Jeg synes bare
ikke lige det var en særlig pæn måde at svare på spørgsmål,
godt vi ikke gør sådan i de nyhedsgrupper jeg bruger til dagligt.

Hvis du mener at det skulle spare din tid at jeg selv søgte
kan jeg ikke lige forstå hvorfor du har brugt din meget
kostbare tid til overhovedet at svare på mit indlæg.

Og hvem siger at jeg overhovedet kendte google ???

> Du er godt nok nærtagende. Jeg tror du hidser dig op, fordi du godt
> kan se, at du selvfølgelig burde have søgt selv.

Nej, kig på de andre svar der kom efter dit, de folk
har da tilsyneladende ingen problemer med at svare,
husk at man er ikke tvunget til at svare på et indlæg.

Lars

---
Denne mail er virus fri.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 16-01-03 14:35

Lars skrev:

>Jo meget smart! så kan vi jo bare lukke nyhedsgrupperne,

Nej, gør endelig ikke det!

>for så kan de jo ikke bruges til noget.

Helt forkert! Selvfølgelig kan de det! Men til så enkle spørgsmål som
dit, der er det nu både hurtigere og smartere at bruge en søgemaskine.

>Jeg synes bare ikke lige det var en særlig pæn måde at svare
>på spørgsmål,

Jeg svarede kort - med en brugbar adresse, og foreslog dig at søge
først en anden gang.

>Hvis du mener at det skulle spare din tid at jeg selv søgte
>kan jeg ikke lige forstå hvorfor du har brugt din meget
>kostbare tid til overhovedet at svare på mit indlæg.

Du er godt nok ikke i det humør? Jeg prøver at lære dig lidt om
hvordan man bør bruge nyhedsgrupper, og hvordan man bør bruge
søgemaskiner. Mener du ikke at det er smart, at vi alle kan spare tid,
hvis du havde brugt en søgemaskine?

Ganske kort:
Kan du ikke se det smarte i, at man bruger en søgemaskine til at finde
svar på sådan et spørgsmål som dit? Du behøver ikke svare, for
selvfølgelig er det den smarteste måde.

>Og hvem siger at jeg overhovedet kendte google ???

Det tror jeg nu du gjorde, og hvis ikke - så kender du helt sikkert
andre søgemaskiner - prøv dem (selvom Google er at foretrække i de
fleste tilfælde).

Selvom du ikke kendte Google, så ville du nu godt kunne bruge mit
svar, da der jo netop er et link til Google - med de søgeord der giver
dig svaret på dit spørgsmål.

>Nej, kig på de andre svar der kom efter dit, de folk
>har da tilsyneladende ingen problemer med at svare,

Jeg gav dig også et svar på dit spørgsmål.

>husk at man er ikke tvunget til at svare på et indlæg.

Korrekt - det bør du også tænke på, når du læser dette svar. Jeg vil
gerne bruge tid på at forklare dig, at jeg (og mange andre) mener, at
man lige så godt kan bruge søgemaskiner når man kan - det er hurtigere
for alle. Det havde været noget HELT andet, hvis du fx. havde spurgt
om hvilken Amigeemulatorer folk vil anbefale - så er der en debat i
gang. Du spurgte blot om der fandtes Amigaemulatorer, og mit indlæg
gav dig svaret (via en henvisning til Google).

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din mobiltelefon

Fra : Frenjon

Dato : 15-01-03 17:49

Har du prøvet at søge selv?
Google kan næsten altid hjælpe...

Min favorit (dog svær at indstille)
WinUAE
http://www.codepoet.com/UAE/

Ellers findes en oversigt her:
http://www.back2roots.org/Tools/Emu/Webdir/

-Frenjon

Fra : Per Larsen

Dato : 15-01-03 20:11

Frenjon wrote in message ...
>Har du prøvet at søge selv?
>Google kan næsten altid hjælpe...
>
>Min favorit (dog svær at indstille)
>WinUAE
>http://www.codepoet.com/UAE/

Hej, har netop downloadet denne fil, men har ikke umidelbart kunne finde
svar på hjemmesiden til hvad der sker når jeg har kørt installationen, og
hvor evt. filler skal placeres for at kunne køres. Ja og hvilke filer jeg
skal bruge. Sidst for et par år siden jeg downloadede en emulator var det
noget crab som var nærmest umulig at få til at virke da vi bla. ikke vidste
hvilke filer vi skulle downloade for at køre dem.

Mvh
Per

Fra : Lars

Dato : 15-01-03 20:59

> Min favorit (dog svær at indstille)
> WinUAE
> http://www.codepoet.com/UAE/
>
> Ellers findes en oversigt her:
> http://www.back2roots.org/Tools/Emu/Webdir/

Tak, dem vil jeg rode lidt med.

MVH

Lars

---
Denne mail er virus fri.

Fra : Luke

Dato : 15-01-03 22:15

http://cloanto.com/amiga/forever/

Fra : Lars

Dato : 16-01-03 08:58

> http://cloanto.com/amiga/forever/

Igen Tak.

MVH

Lars

---
Denne mail er virus fri.

Fra : Per Larsen

Dato : 16-01-03 17:53

Skændes det kan i sgu, men give det relevante svar i diskuterer inden for
mindst 10 indlæg er åbentbart for meget for sådan en flok drengerøve!!

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 16-01-03 17:59

Per Larsen wrote:
> Skændes det kan i sgu, men give det relevante svar i diskuterer inden for
> mindst 10 indlæg er åbentbart for meget for sådan en flok drengerøve!!

Måske du skulle kigge dig i spejlet en gang.

Dit indlæg er totalt uden værdi hvorimod de andre har dels besvaret
spørgsmålet og dels debaterret hvordan man opfører sig i gruppen, du
brokker dig derimod bare.

Mvh

Bruno

Fra : Ib

Dato : 16-01-03 19:29

> Jeg kunne enormt godt tænke mig at spille de gode gamle
> amiga spil på min PC, findes der en emulator og de gamle
> spil?

På denne side er en guide til hvordan du kan indstille programmet WinUAE,
som er helt perfekt! - Der er ikke noget som at spille Wings Of Fury :)
http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/02/12/15/6365715

mvh Ib

Fra : Steen Meldhede

Dato : 17-01-03 01:31

"Ib" <lilletulipan@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> På denne side er en guide til hvordan du kan indstille programmet WinUAE,
> som er helt perfekt! - Der er ikke noget som at spille Wings Of Fury :)
> http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/02/12/15/6365715

hold da kæft....sikke en smøre.godt man har en A-1200 + en CD 32 nede i
kælderen endnu.det er vist nemmere at sætte op end det her. *LOL*

Fra : Lars

Dato : 17-01-03 21:52

Det er helt kanon! Det virker jo ligefrem.

Jeg har dog et problem, når jeg opretter en harddisk ved jeg
ikke hvordan jeg kan få filerne ind på den, istedet for at boote
fra diskette drev simulatoren.

Nogen der ved det?

MVH

Lars