Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nikon coolpix 4300: oplysninge
Fra : Langberg

Dato : 15-01-03 19:07

Hej,

Jeg står foran at skulle købe et nyt kamera og har overvejet Nikon
Coolpix 4300.
Er der nogen der har erfaringer med det? Tegner det ordentlig skarpt
(også når der er zoomet ind)?
Hvordan fungerer det i lidt lys (solnedgang - stearinlys osv.)?
Er der forsinkelse ved eksponering eller kan det bruges til
sportsoptagelser?

Hvordan er det i forhold til andre kameraer i den prisklasse og
hvilken pris skal man have det til her hjemme?

På forhånd tak

Henning Langberg

Fra : CliNtZ

Dato : 15-01-03 21:01

"> Hej,
Hej Henning

> Jeg står foran at skulle købe et nyt kamera og har overvejet Nikon
> Coolpix 4300.
> Er der nogen der har erfaringer med det? Tegner det ordentlig skarpt
> (også når der er zoomet ind)?

Jeg har selv lige fået et CP4300 og er meget glad for det. Det er mit første
digicam og har derfor ikke det store sammenligningsgrundlag, men jeg synes
at det tager utrolig skarpe og præcise billeder(også med zoom).

> Hvordan fungerer det i lidt lys (solnedgang - stearinlys osv.)?
> Er der forsinkelse ved eksponering eller kan det bruges til
> sportsoptagelser?
Med hensyn til dine specifikke spørgsmål så jeg være dig svar skyldig da jeg
ikke vil kunne give dig et fornuftigt svar.

> Hvordan er det i forhold til andre kameraer i den prisklasse og

Lige et link til en artikel omhandlende CP4300. :
http://www.pcworld.com/reviews/article/0,aid,107384,00.asp

> hvilken pris skal man have det til her hjemme?
edbpriser siger 4749 incl. fragt (sørg for at der er importeret af en dansk
importør ellers kommer det til at tage LANG til for at få det repareret)

Mvh Bjørn

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 16-01-03 00:08

In article <e6jV9.36253$Hl6.4319773@news010.worldonline.dk>, CliNtZ wrote:
> edbpriser siger 4749 incl. fragt (sørg for at der er importeret af en dansk
> importør ellers kommer det til at tage LANG til for at få det repareret)

De første måneder tager det 3 ugers ventetid, et brev, 8 dages ventetid,
og man får et nyt eller pengene retur. Normalt vil man dog straks
forretningen har konstateret fejl kunne få omleveret. Discount
postordreforhandlere er dog ikke nødvendigvis gode til at fortolke
købeloven til kundernes fordel.-

Fra : Henrik Bach Gravesen

Dato : 15-01-03 22:03

> [...]
>
> Hvordan er det i forhold til andre kameraer i den prisklasse og
> hvilken pris skal man have det til her hjemme?

Hej

Prisen har du fået, men tjek evt. tests af det her:
http://www.imaging-resource.com/PRODS/CP4300/C43A.HTM
http://www.steves-digicams.com/2002_reviews/nikon4300.html

http://www.dcresource.com/reviews/nikon/coolpix4300-review/index.html

Mvh.