Udvidelse af Netværk, evt. trådløst
Fra : Ulven Peter

Dato : 15-01-03 19:25

Jeg har et Netværk bestående af en 10Mbit Hub, og nu ønsker jeg at udvide
netværket med e3 PC'ere stående i et andet rum.

Kan jeg koble en ny Hub på den eksisterende, også koble de 3 PC'ere på den
nye Hub, så jeg slipper for at trække 3 kabler igennem flere vægge indtil
den gamle Hub?

I givet fald :
- skal de blot kobles sammen med et Netstik?
- Kan den nye Hub være et trådløst netværk?

vh Peter

Fra : Thomas Demant

Dato : 15-01-03 20:13

> Kan jeg koble en ny Hub på den eksisterende, og så koble de 3 PC'ere
> på den nye Hub, så jeg slipper for at trække 3 kabler igennem flere
> vægge indtil den gamle Hub?
Ja, det kan du. Ofte er der en "Uplink" port på en hub (eller for den sags
skyld også på en switch). Den er "krydset", så du med et almendeligt
netkabel kan forbinde den til en anden hub/switch.
Du skal dog være opmærksom på at hvis det er store datamængder vil der være
en flaskehals mellem hub1 og hub2, da de 3 computere deles om et kabel.

> - skal de blot kobles sammen med et Netstik?
Ja.

> - Kan den nye Hub være et trådløst netværk?
Jeg er ikke sikker på jeg forstår det rigtigt, men du vil have de 3 ekstra
computere til at benytte et trådløst netværk? Hvis det er det du mener, ja.
Det kræver blot at du sætter et accespoint på og trådløse netkort til hver
af de nye maskiner.

--
Thomas

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 15-01-03 20:51

"Thomas Demant" <thomas.demant@adslhome.dk> wrote in message

> [...]
ja.
> Det kræver blot at du sætter et accespoint på og trådløse netkort til hver

Ellers skal man købe 2 bridge enheder... Hvor den ene sidder i den ene hub,
og så sættes den anden trådløse bridge i den anden hub... Så vil kablingen
være trådløs.. Men sådan 2 bridge koster ca. 2600kroner

Fra : Ulven Peter

Dato : 16-01-03 21:32

Hej Thomas

Tak for svaret, - det var faktisk lige, hvad jeg havde brug for.

Hvis begge Hub'ene kører 100 Mbit, så vil flaskehalsen vel være 100 Mbit,
ikke?

Jeg har nemlig en ADSL på den ene Hub, så de 3 PC,ere skal så over
flaskehalsen for at komme på internettet.

Fra : Thomas Demant

Dato : 17-01-03 16:25

> Tak for svaret, - det var faktisk lige, hvad jeg havde brug for.
Det var godt at høre :)

> Hvis begge Hub'ene kører 100 Mbit, så vil flaskehalsen vel være 100
> Mbit, ikke?
Jo.

> Jeg har nemlig en ADSL på den ene Hub, så de 3 PC,ere skal så over
> flaskehalsen for at komme på internettet.
Når det ikke er mere end en ADSL forbindelse der skal deles kan det ikke
betale sig at købe nyt udstyr for at få 100 mbit. De 3 PCer vil sagtens
kunne benytte internettet fint, uden problemer.

--
Thomas