Skærme
Fijala 3554
Hvilken 19" skærm skal jeg købe?
Fra : Michael Nielsen

Dato : 15-01-03 19:33

Hej i gruppen.

Min gamle 14" Daewoo skærm er lige futtet af eller noget, kan i hvert fald
ikke tændes mere.
Men nuvel den er 6 år gammel og jeg har længe villet have en ny 19" skærm,
men nu ved jeg bare ikke hvad jeg skal vælge, jeg har nogle ønsker som er
som følger.

Skal minimun kunne køre 85Hz i 1280x1024 (Nok den opløsning jeg primært vil
bruge)
Flat billede, lige som triniton eller dynaflat og hvad de nu hedder.
Prisen må ligger på ca. 2500 dog kan jeg gå ligt op, hvis skærmen er god

Alle råd er velkomne.

Best regards
Michael Nielsen
leahcim@chicks.dk
ICQ# 32160542

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 15-01-03 20:01

Michael Nielsen wrote:
> Prisen må ligger på ca. 2500 dog kan jeg gå ligt op, hvis skærmen er god
>
> Alle råd er velkomne.

Køb en lækker 17" i stedet for en halvgod 19", husk at desto større
skærmen er jo tydligere er fejlene også.

Mvh

bruno

Fra : Michael Nielsen

Dato : 15-01-03 20:10

> Køb en lækker 17" i stedet for en halvgod 19", husk at desto større
> skærmen er jo tydligere er fejlene også.

Korrekt, men jeg vil nu gerne have en 19" da jeg sidder med en rimelig
afstand til min skærm, der må da findes en ok 19" til ok pris, eller er jeg
helt gal i byen?

Best regards
Michael Nielsen
leahcim@chicks.dk
ICQ# 32160542

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 15-01-03 20:50

Michael Nielsen wrote:
> Korrekt, men jeg vil nu gerne have en 19" da jeg sidder med en rimelig
> afstand til min skærm, der må da findes en ok 19" til ok pris, eller er jeg
> helt gal i byen?

Når bare du ikke forventer perfektion, jeg vil foreslå du kigger på
www.edbpriser.dk og så ser efter viewsonic, IBM og Phillips.

Mvh

Bruno

Fra : Kristian Dorland

Dato : 16-01-03 11:46

> Køb en lækker 17" i stedet for en halvgod 19", husk at desto større
> skærmen er jo tydligere er fejlene også.

Nemlig. Hvis de budget kun er på 2500 kroner, bør du nok gå efter en 17'',
hvis du vil have kvalitet. Man kan godt få en 19'' ViewSonic P95f+ for 2800
kroner, og den har da både triniton-rør og flottet farver, men den jeg fik
havde problemer med geometrien og var lidt for uskarp. Andre her i
nyhedsgruppen har dog været glade for deres, så man ved jo aldrig.

Derimod kan jeg anbefale Samsung 959NF til 3300 kroner. Sådan en er jeg
rigtig glad for.

mvh
Kristian

Fra : Regnar Bang Lyngsø

Dato : 18-01-03 21:25

Kristian Dorland wrote:

> Derimod kan jeg anbefale Samsung 959NF til 3300 kroner. Sådan en er jeg
> rigtig glad for.

Jeg har en Samsung 957DF som kostede rimelig præcist 2500,-. Ganske fin skærm
til prisen.

Knus
Regnar