Kan ikke boote efter opdatering af BIOS
Fra : Gitte Ottosen

Dato : 15-01-03 17:59

Davs
Skulle forsøge at redde en maskine med et sygt bundkort. Forslaget lød
på at opdatere BIOS'en, men det er desværre gået helt galt. Som
resultat kan jeg nu ikke boote maskinen op overhovedet.
Er der noget at gøre eller er jeg bare "doomed".

Hov forresten i må jo hellere få at vide hvad det er for et bundkort:
Soltek 54U5

Håber der er redning, eller kender jeg en lille pige på 5 der bliver
ked af det (det er hendes computer )

Gitte

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 15-01-03 18:25

Gitte Ottosen wrote:
> Skulle forsøge at redde en maskine med et sygt bundkort. Forslaget lød
> på at opdatere BIOS'en, men det er desværre gået helt galt. Som
> resultat kan jeg nu ikke boote maskinen op overhovedet.

Prøvede du at flashe i en DOS-prompt i Windows-interfacet?

> Er der noget at gøre eller er jeg bare "doomed".

Du kan jo sende bios-chippen til mig, så kan jeg flashe den.
Det kommer dog an på hvilken chip det er, tag klistermærket af og fortæl
hvad der står på selve chippen.
(det kan godt være man skal bruge en lup til at se det)

Fra : Gitte

Dato : 18-01-03 20:14

Hej
Jeg har nu fået fundet model nummeret på min bios (fra Soltek bundkortet) og
de to numre jeg kunne finde var:
W29C011A-15
9240N291508301UG

Er det en model du evt kan flashe for mig?

Venlig hilsen
Gitte Ottosen