Telia problem
Fra : KLAUS BERGH SVENDSEN

Dato : 09-03-01 17:47

Jeg har benyttte mig af telia gratis telefon tilbud, og fik en ericsson tlf.
Efter en del tid fik jeg så sim kortet. Jeg satte kortet i og intastede
pin-koden.
Jeg får nu at vide "fejl. kontakt sim-kortlev"
kan nogen fortælle hvad problmet er og evt hvad jeg gør ved det.

mvh

klaus

Fra : Morten Larsen

Dato : 09-03-01 17:55

KLAUS BERGH SVENDSEN skrev i meddelelsen ...
> [...]
>Jeg får nu at vide "fejl. kontakt sim-kortlev"
>kan nogen fortælle hvad problmet er og evt hvad jeg gør ved det.

Det kan jeg. Jeg fik mit kort til telefonen for 14 dg. siden, og
det er simpelthen ikke åbnet (aktiveret) endnu. Det er også dit
problem.
Jeg har snakket med en fyr fra Telia support-halløj for en halv
time siden, og "det var da også mærkeligt" at der er gået så
lang tid og bla bla jeg rykker for det, bla bla bla meget mærkeligt,
og
vi har meget travlt pga. Wannasave tilbudet osv.
Du kan godt læne dig tilbage, og væbne dig med tålmodighed.

Morten

Fra : John Frandsen

Dato : 09-03-01 19:44

"Morten Larsen" <hos@larsen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> lang tid og bla bla jeg rykker for det, bla bla bla meget mærkeligt,
> og vi har meget travlt pga. Wannasave tilbudet osv.

Jeg sad netop og overvejede om jeg skulle ringe ind og rykke dem i ørerne -
men det lyder som skønne spildte kræfter

--

Mvh John

Tilmeld dit link på http://fp.worldonline.dk/fpeisl27461/

Fra : Kenneth Olsen

Dato : 09-03-01 22:25

John Frandsen skrev:
> Jeg sad netop og overvejede om jeg skulle ringe ind og rykke dem i ørerne -
> men det lyder som skønne spildte kræfter

Jepper, jeg sidder selv med et sim kort, jeg modtog for 2 uger siden, og
mangler så stadig telefonen til det, ringede så ind og fik af vide, at
hvis jeg fik min telefon idag (hvilket jeg så ikke gjorde), så ville der
gå alt mellem nu og tre uger frem før den kunne bruges...

--
Kenneth Olsen
E-mail: kenneth@olsen.dk

Fra : jan steen sørensen

Dato : 10-03-01 15:45

> [...]
>hvis jeg fik min telefon idag (hvilket jeg så ikke gjorde), så ville der
>gå alt mellem nu og tre uger frem før den kunne bruges...

Vrøvl, det tager normalt ikke så lang tid - prøv igen, hvis du kender dit
mobilnummer - fortæller ICC-nummer (nummer på SIM-kort) og IMEI nummer på
telefonen, har de MULIGHED for at hjælpe dig - (fax evt. også din kopi af
kontrakten ind til dem) har selv fået mit åbnet på under en halv time -selv
om de havde travlt!

Jan

Fra : Peter Sørensen

Dato : 09-03-01 22:48

Jeg fik telefon + simkort mandag i sidste uge,
igår ringede jeg til Telia kundeservice(vælg ikke fejlmelding i deres voice
responce)
og fik åbnet med det samme.
Jeg skulle nævne nummer på stregkode der står øverst
på brevet med simkort, tlf. nr. + tlf. IMEI nr.

Vupti ca. 30 min senere virkede det.

--

Mvh.

Peter Sørensen

Fra : Morten Larsen

Dato : 10-03-01 09:42

>Jeg skulle nævne nummer på stregkode der står øverst
>på brevet med simkort, tlf. nr. + tlf. IMEI nr.
>
>Vupti ca. 30 min senere virkede det.

De fik også mit stregkodenummer, så
måske har jeg sat lidt skub i tingene alligevel.
Der er godt nok ikke åbnet endnu.

Morten

Fra : John Frandsen

Dato : 10-03-01 08:42

"Peter Sørensen" <pso@agurk.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg fik telefon + simkort mandag i sidste uge,
> igår ringede jeg til Telia kundeservice(vælg ikke fejlmelding i deres
voice
> responce) og fik åbnet med det samme.

Jeg har lige talt med kundeservice, og iflg. den meget hjælpsomme fyr jeg
talte med var eneste mulighed for at fremskynde sagen hvis man tilfældigvis
havde taget en kopi af den kontrakt man indsendte... Så kunne man indsende
den og de ville åbne den med det samme.

Han forklarede arbejdsgangen vedr. oprettelse af Wanna-Save.
De modtager kontrakterne og sender dem vidre til et firma der så sidder med
stabler af kontrakter.
De tager den øverste i bunken, laver noget tastearbejde - og så tager de den
næste i bunken.......

Pt. mangler der at blive åbnet for 3-4000 kort

Fra : LaC

Dato : 10-03-01 16:53

> [...]
> og fik åbnet med det samme.
> Jeg skulle nævne nummer på stregkode der står øverst
> på brevet med simkort, tlf. nr. + tlf. IMEI nr.

Ja, ja. Fik telefon for 3½ uge siden. Rinegde til Telia og oplyste alt
ovenstående for 2 uger siden, og stadig intet er sket!

Lars

Fra : Chris b.a.r.f.

Dato : 13-03-01 14:11

> [...]
> Jeg får nu at vide "fejl. kontakt sim-kortlev"
> kan nogen fortælle hvad problmet er og evt hvad jeg gør ved det.

Jeg fik en gratis Ericsson A2618s fra wanna-save.com, der gik 2 uger og jeg
fik stadig "card-error". Jeg ringede til Telia's kundeservice og snakkede
med en kundeservice medarbejder, han var fudstændig ligeglad med problemet
"jamen, så må du bare snak med wanna-save" (jeg var iøvrigt meget
tålmodig/høflig mens jeg talte med ham; jeg klagede ikke, men spurgte bare
hvornår jeg kunne begynde at bruge telefonen da wanna-save skrev at "der kan
gå 5-6 dage").
Jeg brugte i søndags wanna-save's Telefoni-reklamation formular og vupti,
der var gang i telefonen dagen efter, jeg fik også en pæn
undskyldnings-email fra wanna-save.....det betaler sig tydeligvis at klage
til forhandleren i stedet for Telia....

Men jeg har stadig ikke modtaget brevet med mit nyt telefonnummer; jeg blev
nødt til at sende en sms til mig selv for at se nummeret...

Chris
: )