Dynamisk ændring af class på
Fra : Adam Sjøgren

Dato : 15-01-03 13:18

Hej.

Jeg har en række af a-elementer hvor jeg dynamisk skal skifte farven
ud (når man trykker på en pil).

Det gør jeg ved at skrifte class-attributten ud:

var oldlink=document.getElementById("link"+old);
oldlink.setAttribute("class", "");

var newlink=document.getElementById("link"+new);
newlink.setAttribute("class", "linkactive");

Det fungerer i Mozilla, men ikke i Microsoft Internet Explorer
(hverken 5 eller 6) - farven forbliver den samme hele tiden.

Jeg kan se at setAttribute udføres af MSIE - når jeg bagefter laver en
alert(newlink.getAttribute("class"))- men udseendet ændres ikke.

Er der nogen der har et forslag til hvordan man arbejder sig uden om
dette problem?

Mvh.

--
"nå skal du danse til pipå vår til du blør Adam Sjøgren
Du skal dansa ompa til du dør" asjo@koldfront.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 16-01-03 02:20

Adam Sjøgren <spamtrap@koldfront.dk> skrev:

> Er der nogen der har et forslag til hvordan man arbejder sig
> uden om dette problem?

Kan du køre asp, så har jeg en løsning.

--
Allan
http://html-faq.dk

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 16-01-03 11:34

On Thu, 16 Jan 2003 02:19:38 +0100, Allan Vebel wrote:

> Kan du køre asp, så har jeg en løsning.

Nej, det skal være clientside. Hvad går din asp-løsning ud på? (Jeg er
nysgerrig).

[Jeg omgik i øvrigt problemet ved at sætte .style.color i stedet for
at ændre på class-attributten].

Mvh.

--
"Snurra min jord igen" Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 16-01-03 17:06

Adam Sjøgren <spamtrap@koldfront.dk> skrev:

> Nej, det skal være clientside.

Så skulle du have spurgt i clienside-gruppen.

> Hvad går din asp-løsning ud på?
> (Jeg er nysgerrig).

Kig i asp-gruppen - der har jeg stillet spørgsmålet og Jakab
Andersen har svaret.

--
Allan
http://html-faq.dk

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 16-01-03 19:40

On Thu, 16 Jan 2003 17:05:56 +0100, Allan Vebel wrote:

> Så skulle du have spurgt i clienside-gruppen.

Well, da det handler om at sætte en attribut på et HTML-element i en
HTML-side vaklede jeg lidt mellem .html og .clientside.

Jeg landede på at det var mindre programmering end det var
HTML/browseres understøttelse af samme, så derfor prøvede jeg her.

Hvis jeg ville have en asp-løsning havde jeg vel skulle spørge i .asp?

Den rigtige gruppe havde sikkert været d.e.i.software.browser

Mvh.

Adam

Evt. (unødig) videre diskussion i dk.admin.netikette.