Kan i hjælpe mig med at finde en film?
Fra : Øjlen

Dato : 15-01-03 10:43

Den film jeg ikke kan finde blev sendt på DR1 eller TV2 midt i
halvfemserne.

Plottet husker jeg nogenlunde på denne måde:
En mand går til psykolog fordi han tror han er seriemorder, i
virkeligheden er det psykologen som bilder ham det ind og selv myrder
familierne med sin store samling af knive.
Af en eller anden grund havde manden i en ruinlignende by hvor han
bliver bidt af et humanoidt monster, efter dette bid bliver han skudt
af politiet og genopstår på grund af biddet.
Han vender så tilbage til byen hvor diverse mere eller mindre
menneskelige monstre lever, de fortæller at de har måtte holde sig
skjult siden hekseafbrændingerne hvor de blev jagtet og mere eller
mindre udryddet.
Det hele ender med at menneskene finder ud af at monstrene lever i
byen og angriber, med nød og næppe vinder monstrene ved at slippe
deres specielt slemme medmonstre ud. Og slutscenen er helten der
kæmper mod psykologen som bruger et sværd, men helten er død så det
kan ikke skade ham.

Så vidt jeg husker hedder helten Aaron eller lignende.

Andre scener jeg tydeligt husker:

En hvor de onde mennesker har fanget et matroslignende monster og
smider ham i solen så han dør.

Psykologen som sidder ved et langt bor hvor der er fyldt med knive.

Og et monster der siger noget lignende: "Alt er sandt, Oz er for enden
af regnbuen, Gud er en Astronaut og MOnstrene lever i Midian".

Håber i kan hjælpe og på forhånd tak.

Øjlen

Fra : Henrik Larsen

Dato : 15-01-03 10:59

Filmen er "Nightbreed".

Vh Henrik

Fra : P N

Dato : 15-01-03 11:06

On Wed, 15 Jan 2003 10:59:09 +0100, "Henrik Larsen"
<info@cultmovies.dk> wrote:

>Filmen er "Nightbreed".

Lavet efter bogen Cabal af Clive Barker

Fra : Johnny Jakobsen

Dato : 15-01-03 18:43

> Og et monster der siger noget lignende: "Alt er sandt, Oz er for enden
> af regnbuen, Gud er en Astronaut og MOnstrene lever i Midian".

Du kunne havde nøjes med at skrive den sidste sætning, det ER fra Nightbreed
og den er sååååå sej.
- Everything is true. God's an astronaut, Oz IS over the rainbow and Median
is where the monsters live!

Har den virkelig været vist på dansk tv uden jeg har opdaget det?

Er der stadig ikke nogen som har hørt nye rygter og om special edition
DVD'en?

-The Baptizer
www.area42.dk

Fra : Øjlen

Dato : 20-01-03 13:52

On Wed, 15 Jan 2003 18:43:06 +0100, "Johnny Jakobsen" <btz@area42.dk>
wrote:

>Har den virkelig været vist på dansk tv uden jeg har opdaget det?

Som sagt er det længe siden og min far fik ikke optaget starten med,
derfor blev jeg nød til at gå her ind.

MVH

Øjlen