MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Fdisk problemmer
Fra : Per Petersen

Dato : 15-01-03 03:52

hej jeg skal til at fdiske hele min computer, men den kan ikke finde nogle
drev når jeg har sat bootdisken i og bootet op på den det er med dos 6,22

Hilsen

Torben

Fra : Jens

Dato : 15-01-03 07:50

"Per Petersen" <perhund"spam"@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> hej jeg skal til at fdiske hele min computer, men den kan ikke finde nogle
> drev når jeg har sat bootdisken i og bootet op på den det er med dos 6,22

Hvilkwn windovs version har der været på discen.
Hvis det er w2k eller xp, er parterne sikkert i NTFS som fdisk ikke kan
læse.
Men Fdisk kan slette en ikke dos "partition", slet alle demm der er af den
slags, så kommer din disc til syne igen.

mvh Jens

Fra : Leo.E

Dato : 15-01-03 09:46

"Per Petersen" <perhund"spam"@hotmail.com> wrote in message news:<b02icb$lb3$1@sunsite.dk>...
> [...]
> drev når jeg har sat bootdisken i og bootet op på den det er med dos 6,22

Hvilken Bootdiskette? og hvilket styresystem(er)?

hilsen: Leo

Fra : Jens

Dato : 15-01-03 10:23

> Hvilken Bootdiskette? og hvilket styresystem(er)?

Den fra win98 vel, der står dos 6.22, det var det fineste man kunne få
engang, jeg har skam de riginale disketter endnu.

mvh Jens

Fra : Leo.E

Dato : 15-01-03 17:30

"Jens" <mkg2@jellingnet.dk> wrote in message news:<b0398s$182m$1@news.net.uni-c.dk>...
> [...]
>
> Den fra win98 vel, der står dos 6.22, det var det fineste man kunne få
> engang, jeg har skam de riginale disketter endnu.

hej
hvis du kører med w98, så gå ind i kontrolpanel-tilføj/fjern
programmer, der er muligheden for at oprette en bootdiskette (med
fdisk) fordi det med dos 6.22 lyder ikke som den rigtige.
Hilsen: Leo

Fra : Jens

Dato : 15-01-03 19:20

> [...]
> programmer, der er muligheden for at oprette en bootdiskette (med
> fdisk) fordi det med dos 6.22 lyder ikke som den rigtige.

Hvis du nu gaår dertil og laver en startdiskette i win98........
Gider du så lige prøve at starte din pc med den diskette og se hvad der står
det er for en dosversion du kører med ?

Jeg gætter på Dos 6.22, som er den sidste DOS der er udgivet, kort efter kom
windows 3.0 og derefter windows 3.11 for workgroups.

At jeg har de originale disketter betyder bare at jeg havde dos 6.22 før
windows versionerne kom, windows frem til og med ME kører oven på dos 6.22,
det gør W"K og XP ikke.
Dos 6.22 fyldte iøvrigt 10 disketter af de på det tidspunkt hybermoderne
1.44mb 3.5 tommers diske

Mvh Jens som forresten har en bærbar der kører på win 3.11 endnu. en
80386/33mhz med 4mb ram og 120mb HD.
(nej, der er ikke cdrom i den)

Fra : Erling

Dato : 16-01-03 22:01

"Jens" <mkg2@jellingnet.dk> skrev i en meddelelse

> At jeg har de originale disketter betyder bare at jeg havde dos 6.22 før
> windows versionerne kom, windows frem til og med ME kører oven på dos
6.22,

Dos-kernen i Win98 bærer såvidt jeg husker betegnelsen 7.0/7.1
Hvis du har win98 på Pcen, så lave en startdisk. Den er i stand til at få de
fleste CD-drev til at køre og indeholder også fdisk.

Erling

Fra : Jens

Dato : 17-01-03 00:30

"Erling" <egu@nospam.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

de
> fleste CD-drev til at køre og indeholder også fdisk.

Det behøver jeg ikke en "start" diskette til, jeg starter altid direkte fra
cdrom når jeg vil om arragere en pc.

mvh Jens

Fra : Gevaldi

Dato : 15-01-03 10:15

www.bootdisk.com

--
/Gevaldi (remove 369)
http://www.wintip.dk/

Indlæg som sendes til Ng via kandu.dk besvares ikke.

Fra : Henning

Dato : 15-01-03 10:57

On Wed, 15 Jan 2003 03:51:56 +0100, "Per Petersen"
<perhund"spam"@hotmail.com> wrote:

>hej jeg skal til at fdiske hele min computer
Hvorfor?? Hvorfor bliver "folk" ved med at bruge fdisk - programmet er
dødt, begravet for længe siden! I dag bruger du din installations-cd
og kører installationsguiden derfra, også sletning/oprettelse af
partitioner!

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Jens

Dato : 15-01-03 11:17

"Henning" <newsmail@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> dødt, begravet for længe siden! I dag bruger du din installations-cd
> og kører installationsguiden derfra, også sletning/oprettelse af

Det kan man, men Fdisk er da sjovt at finde frem engang imellem....

mvh Jens

Fra : P N

Dato : 15-01-03 11:29

On Wed, 15 Jan 2003 10:56:48 +0100, Henning <newsmail@mailme.dk>
wrote:

> [...]
>dødt, begravet for længe siden! I dag bruger du din installations-cd
>og kører installationsguiden derfra, også sletning/oprettelse af

Sikke da noget vås. Det kommer da helt an på hvilket
operativsystem man bruger. Det er jo ikke alle der kører
Windows XP. ( heldigvis da )

Det er da nok vældig fint for newbies at bruge en
installations CD der klarer det hele, men jeg foretrækker
nu at have lidt mere kontrol med hvad der bliver gjort ved
min maskine.

Fra : Jens

Dato : 15-01-03 14:29

"P N" <nospam@invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> installations CD der klarer det hele, men jeg foretrækker
> nu at have lidt mere kontrol med hvad der bliver gjort ved

Præcis
Men mange tror at Gates`s indbyggede guider er løsningen på alle
opsætninger, det er de bare ikke.

mvh Jens