Kvaliteten af Office X's stave- og grammat~
Fra : Filip Wallberg Søren~

Dato : 15-01-03 00:58

Jeg arbejder lige nu på ganske almindelig PC'er, men jeg overvejer
meget at skifte til en Apple iBook. Derfor har jeg lige et spørgsmål
til alle jer mac-brugere, som både har erfaring med MS Offices stave-
og grammatikkontrollen på PC og på mac.

Er der nogen væsentlige forskelle på dansk stave- og grammatikkontrol
på de to platforme?

/Filip - en måske kommende mac-bruger

Fra : Pingvinen

Dato : 15-01-03 06:42

Office X vs. Office XP

Nope - ingen forskel - samme produkt :)

Fra : Jørgen Tietze

Dato : 15-01-03 09:28

Pingvinen <pingvinen@msn.com> wrote:

> Office X vs. Office XP
>
> Nope - ingen forskel - samme produkt :)

Jeg stod og ragede på en iMac nede i Fredgaard en dag og der virkede
dansk stave og grammatik kontrol ikke, men det kan jo uden tvivl skyldes
deres inkompetence. Det er altså noget man kan installere, selvom det er
en US version?

mvh ~ Jørgen Tietze

Fra : x-man

Dato : 15-01-03 11:37

Mig bekendt findes Office v.X slet ikke i en dansk udgave ???

Fra : Bondi

Dato : 15-01-03 11:45

x-man <guy_6@hotmail.com> wrote:

> Mig bekendt findes Office v.X slet ikke i en dansk udgave ???

Korrekt, men det udelader ikke muligheden for stave- og grammatikkontrol
på alverdens sprog, herunder dansk.

/Preben
--
/preben@ravnekrogen.dk

Fra : Michael Holm

Dato : 15-01-03 12:05

Bondi <null@mail.dk> wrote:

> Korrekt, men det udelader ikke muligheden for stave- og grammatikkontrol
> på alverdens sprog, herunder dansk.
>
> /Preben

stavekontrol ja, men grammartik, vil den da ikke på dansk...
--
Michael T. Holm
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Magnus Rohde

Dato : 15-01-03 13:14

Michael Holm <michael.holm@anthro.ku.dk> wrote:

> stavekontrol ja, men grammartik, vil den da ikke på dansk...

Grammatikkontrol har jeg kun set på engelsk. Både på Mac og Windows.

Magnus

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 15-01-03 14:52

Michael Holm <michael.holm@anthro.ku.dk> wrote:

> stavekontrol ja, men grammartik, vil den da ikke på dansk...

Korrekt.
Hvad man ikke ser, har man ikke ondt af.
Gik faktisk ud fra at det var med i pakken, men det er jo nok opgivet
p.g.a. "den danske grammatik forvirring"
--
Preben Bødker Nielsen
preben@ravnekrogen.dk

Fra : Jørgen Tietze

Dato : 15-01-03 22:12

Michael Holm <michael.holm@anthro.ku.dk> wrote:

> stavekontrol ja, men grammartik, vil den da ikke på dansk...

Jeg har lige svar fra microsoft og de siger:

"Office til Mac kommer ikke i en dansk version, men tilgengæld finder du
en indbygget stavekontrol, grammatikkontrol og ordbog på dansk og flere
andre sprog."

Det er jo ærgeligt at de siger det hvis grammatikkotrollen faktisk ikke
findes i en dansk version.

mvh ~ Jørgen

Fra : Per Rønne

Dato : 16-01-03 04:30

> [...]

> andre sprog."
>
> Det er jo ærgeligt at de siger det hvis grammatikkotrollen faktisk ikke

Det soger de jo så heller ikke:

• Indbygget stavekontrol.
• Indbygget grammatikkontrol.
• Ordbog på dansk og flere andre sprog.

Sådan skal det læses!
--
Cand.scient. Per Erik Rønne
Frederikssundsvej 308B, 3. tv.

Fra : Jørgen Tietze

Dato : 16-01-03 20:38

Per Rønne <per.ronne@invalid.dk> wrote:

> Det siger de jo så heller ikke:
>
> • Indbygget stavekontrol.
> • Indbygget grammatikkontrol.
> • Ordbog på dansk og flere andre sprog.
>
> Sådan skal det læses!

Ja, men læser du den sådan er der jo heller ikke stavekontrol til dansk,
hvis du lissom forstår Men nu ender det vist i flueknepperi og jeg
står af. For sætningens betydning bliver først verificeret når jeg får
den næste mail af min mikrosoft supporter - jeg synes nemlig det var
lidt tvetydigt

Lad os vente med spænding og tak for indsigten.

muh ~ Jørgen

Fra : Per Rønne

Dato : 16-01-03 20:56

Jørgen Tietze <jtietze@mail.dk> wrote:

> Ja, men læser du den sådan er der jo heller ikke stavekontrol til dansk,
> hvis du lissom forstår

Opgrader til den nyeste udgave af MacSOUP, også selv om det kun er en
beta. /Den/ kan nemlig klare unicode .

Fra : Jørgen Tietze

Dato : 17-01-03 21:14

Per Rønne <per.ronne@invalid.dk> wrote:

> Opgrader til den nyeste udgave af MacSOUP, også selv om det kun er en
> beta. /Den/ kan nemlig klare unicode .

Raaahh, det får vist vente til jeg får mig en ny spand - ikke så fedt at
downloade programmer over 56k modem, når os9 alligevel skal skiftes ud
inden længe

De Bedste Hilsner ~ Jørgen

Fra : Per Rønne

Dato : 15-01-03 18:40

Bondi <null@mail.dk> wrote:

> Korrekt, men det udelader ikke muligheden for stave- og grammatikkontrol
> på alverdens sprog, herunder dansk.

På MacOS X CD-ROMen er stort set alle ordbøger der har interesse i
Vesteuropa med. Endda catalansk er med - men ikke islandsk, hvis du
skulle have brug for det.

Grammatikkontrollen findes kun tel engelsk [flere varianter], hvor den
vist også i Win-udgaven findes til fransk.

Ordbøgerne installeres ikke automatisk, så det er nok derfor de ikke
findes i Fredgaard.

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 15-01-03 21:41

Per Rønne <per.ronne@invalid.dk> wrote:

> På MacOS X CD-ROMen er

klip

> findes i Fredgaard.

Min udgave er ikke fra Fredgaard

Var det Jørgen, du ville svare.
--
Preben Bødker Nielsen
preben@ravnekrogen.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 16-01-03 04:30

Preben Bødker Nielsen <spam-01@tdcadsl.dk> wrote:

> Min udgave er ikke fra Fredgaard

Jeg tænker naturligvis på det de har installeret hos Fredgaard.

Fra : Cronos

Dato : 15-01-03 22:24

"Per Rønne" <per.ronne@invalid.dk> wrote in message

Jeg kan godt få grammatikkontrollen til at protestere i Word på en PC, men
det er få fejl den finder. Det er Word 2002 (XP).

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 17-01-03 01:12

null@mail.dk (Bondi) writes:

> Korrekt, men det udelader ikke muligheden for stave- og
> grammatikkontrol på alverdens sprog, herunder dansk.

... og danske stavekontrol følger med som standard.

-j

--
Janus Sandsgaard
http://janus.dk

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 17-01-03 01:11

"x-man" <guy_6@hotmail.com> writes:

> Mig bekendt findes Office v.X slet ikke i en dansk udgave ???

Nej, men der følger dansk stavekontrol med.

-j

--
Janus Sandsgaard
http://janus.dk