Er hun doven?
Fra : Annelise Frederiksen

Dato : 15-01-03 00:29

Hej NG

Det sker en gang imellem at min hund ligger ned og tisser.
Jeg kan ikke rigtig blive klog på om det fordi hun ikke gider at gå ud,
eller det fordi hun virkelig sover så dybt, og drømmer hun er ude, og så
tisser.
Hun fejler ikke noget i blæren, og når jeg skammer hende logre hun bare med
halen.
Det noget grisseri jeg godt kunne undvære.
Har i nogen ideer eller erfaring?
Alt er velkomment.
Venlig hilsen Annelise.

---

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 15-01-03 08:29

Hvad siger dyrlægen?
/Kim

Fra : Pia J

Dato : 15-01-03 09:17

"Kim Vestergaard Hornbech" <kvho97@hum.auc.dk> wrote in message
> Hvad siger dyrlægen?
> /Kim

desuden, alder? Steriliseret?

:Pia

Fra : Jynis

Dato : 15-01-03 09:23

Der er også mennesker der tisser mens de sover. Når hun lovre , er det måske
for at fortælle at hun ikke gør det med vilje. Ikke alle kan holde vandet ,
det kan ikke altid ses på blæren. Hvor gammel er din hund?

vh.
--
Jytte Petersen.
http://hegnoggrovvare.dk

Fra : x Vuf x

Dato : 15-01-03 11:03

Wed, 15 Jan 2003 00:29:28 +0100, Annelise Frederiksen wrote:

> [...]
>halen.
>Det noget grisseri jeg godt kunne undvære.

Skynd dig at få hende røntgenundersøgt for blæresten! Og hold op med
at skamme hende ud for det. Hun gør det jo absolut ikke med vilje!

--
Mvh Sonja nospam@***sonpet.com http://www.sonpet.com/

Ser alt sort ud, kigger du måske i den forkerte retning.

Fra : Annelise Frederiksen

Dato : 15-01-03 11:43

Bella er 8 år Gammel, en pæn alder af en neffer.
Jeg har ikke talt med lægen om hendes tisseri, for det ikke hver dag
hun gør det det sker nogle gange med en måneds mellemrun, og hun
virker ikke som om hun har det skidt.
Og når hun gør det er det altid om aftenen mellem 18 og 24, når vi hjemme
og har fri adgang til haven
Hun er steriliseret for flere år siden.
mvh Annelise.

---

Fra : Pia J

Dato : 15-01-03 11:39

Det er en eller anden form for inkontinens, kan komme af sterilisation, men
vistnok ikke så længe efter. Kan også være alder. Det er i hvert fald ikke
med vilje, så langt tænker hunde ikke, og i den alder har hun sine indgroede
reflekser og vaner mht de ting.

:Pia

Fra : Carina Enevoldsen

Dato : 15-01-03 20:00

min gamle hund blev også inkontinens flere år efter at hun var blevet
steriliseret, og det var i forbindelse med at hun også havde blæresten, så
gå ned til dyrlægen med en urinprøve og lad ham teste det , der kan du også
få piller som kan hjælpe hende med at holde på vandet. Noget andet du også
kan gøre er at kontakte f.eks. Bente Iversen, hun lavede akupunktur på min
hund og jeg fik anvist et sted som jeg skulle massere hver dag, det skulle
hjælpe hende at opstramme lukkemusklen.

Du kan ikke se, at en hund har urinsten i blæren, jeg opdagede det også kun,
fordi jeg ville finde ud af hvorfor hun begyndte at være utæt.

Det som gav urinstenene var et kosttilskud som jeg af god tro gav hende, men
det havde desværre en "bivirkning"
/Carina
www.aussies.dk

Fra : Jynis

Dato : 15-01-03 21:51

"Carina Enevoldsen" <hybrid@aussies.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fordi jeg ville finde ud af hvorfor hun begyndte at være utæt.
>
> Det som gav urinstenene var et kosttilskud som jeg af god tro gav hende,

Vil du ikke nok fortælle hvad det er for et kosttilskud du gav, så andre der
bruger det , kan være opmærksom på bivirkningerne.

--
Jytte Petersen.
http://hegnoggrovvare.dk

Fra : Mari

Dato : 15-01-03 23:31

"Jynis" <jynisFJERN@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Vil du ikke nok fortælle hvad det er for et kosttilskud du gav, så andre
der
> bruger det , kan være opmærksom på bivirkningerne.

Ved nærmere eftertanke, så ville du nok ikke foreslå det.
Den branche er særdeles velbeslået - og de kan ikke
ha' at der spredes rygter om deres produkter - så
medmindre man har bevismaterialet og pengepungen
i orden - så skal man ikke nævne produktnavne eller
andre genkendelige oplysninger.

/Mari

Fra : Annelise Frederiksen

Dato : 15-01-03 21:53

Hej Carina
Min dyrlæge giver også akupunktur.
Jeg kontakter dem i morgen tidlig, og så får vi se.
Jeg troede bare hun var blevet overmagelig på sine lidt ældre dage.
Tak til jeg alle. I skal få resultatet så snart jeg ved noget.
Venlig hilsen Annelise.

---

Fra : Annelise Frederiksen

Dato : 17-01-03 07:29

Så fik vi svar fra dyrlægen.
Bella er ikke doven, og hun har heldigvis ikke sten i blæren.
Hun har en urinvejsindikation som vi nu behandler.
Dyrlægen fortalte os at det ikke er unormalt at tæver der
er steriliseret bliver inkontinente med tiden, det har noget
med nervebanerne at gøre. Han ville i første omgang ikke
gøre noget ved det, ikke før hun er behandlet for sin
urinvejsinfikation, fordi man ikke kan få et helt klart
billede af hvor stort et problem det er, før hun er helt
rask i blæren.
Morgenhilsen fra Annelise.

---