Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Filter til flash
Fra : Jacob W. Jensen

Dato : 14-01-03 23:25

Når jeg flashfotograferer indendørs, hvor lyset kommer fra glødepærer og jeg
gerne vil supplere med flashen, ramler farvebalancerne sammen. Jeg har brug
for et filter til min flash, der gør det kolde lys varmere. Er der nogen der
ved, hvad det filter hedder? Det må være et filter, der transformerer lyset
fra 5600K til 3200K.

/Jacob

Fra : Niels Svendsen

Dato : 15-01-03 01:33

Det må du slå op, se f.eks. hos Kodak.
Jeg brugte en gang (havde ikke mine filtre med) et par nylonstrømper

--
Niels W. Svendsen
Baltorpvej 173, 2. tv.

Fra : SHN

Dato : 15-01-03 07:28

Ifølge http://www.sinar.ch/down/sup/prka_filter_e.pdf sidste side
skal du have et 85B.
vh
Søren H.N.

Fra : www.analogfoto.dk L ~

Dato : 15-01-03 20:23

Hej

Det er et 85 B filter, hvad blitz har du, jeg har sådan et filter i et sæt.

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : Jacob W. Jensen

Dato : 15-01-03 22:02

"www.analogfoto.dk L Langgaard" <langgaard@klarupnet.dk> wrote in message
> Hej
>
> Det er et 85 B filter, hvad blitz har du, jeg har sådan et filter i et
sæt.

Jeg bruger en Nikon SB-80, Nikons nye model. Kunne jeg evt. købe det filter
af dig?

/Jacob

Fra : Tom Dissing

Dato : 15-01-03 22:15

Har du lyst til at bruge plastik filtre I stedet ( Eng: Gel) så hedder det
CTO ( et orange filter, der bruges I film og TV miljøet)
Skulle du ønske at gå den anden vej, altså konvertere fra tungsten til
"Dagslys" eg. 5600 kelvin (!) hedder et andet filter CTB.

I begge tilfælde har jeg glemt hvad CT står for, men O står for orange og B
står for blå.

Tom

PS
Jeg tror - vist nok at CT står for ConverT !?

Læs meget mere

http://www.tiffen.com/
Og
http://www.bhusa.com/focalbooks/us/subindex.asp