MS Windows
briani 27239
Fra XP til ME?
Fra : ps

Dato : 14-01-03 23:01

Jeg har fornylig opgradueret W98 til XP - men nu vil jeg gerne skifte XP ud
med ME.
Hvordan gør jeg nu det? Skal jeg slette/formattere/installere helt forfra
osv., eller kan jeg erstatte XP umiddelbart med ME, og hvordan gør jeg det?
Jeg ville jo kunne "rulle tilbage" til 98, da den ligger "under" men det gør
ME jo ikke??

m.v.h.
Preben

Fra : Søren Blom

Dato : 14-01-03 23:17

"ps" <ps@vestnet.dk> skrev
> men nu vil jeg gerne skifte XP ud med ME.

Et dumt spørgsmål, hvorfor vil du skifte fra XP til noget ustabile ME?

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : ps

Dato : 14-01-03 23:47

Fordi vi på vores børns computer,som det handler om, bruger et udmærket
stykke software, pc-timer, til at begrænse deres adgang tidsmæssigt, og
dette software kan IKKE bruges med XP, viser det sig.
Derfor.
Preben

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 15-01-03 02:05

ps wrote:
> [...]
> udmærket stykke software, pc-timer, til at begrænse deres adgang
> tidsmæssigt, og dette software kan IKKE bruges med XP, viser det sig.

Jeg undres. WinXp er netop meget bedre til at styre bruger og bruger
rettigheder
end både win98 og winMe. Mon du ikke bare skulle lede efter et stykke
software
der kan det samme under WinXp og være sikker på at bagdørene er lukket.

mvh
Henning

Fra : Jens

Dato : 15-01-03 07:58

"ps" <ps@vestnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> stykke software, pc-timer, til at begrænse deres adgang tidsmæssigt, og
> dette software kan IKKE bruges med XP, viser det sig.

Hvor mange personer skaæl have forskellige bruger tider ?

Jeg har muligvis det du skal bruge, men det kommer lidt an på hvordan
betingelserne er.
(Det er faktisk indbygget i XP mener jeg.............)

mvh Jens

Fra : ps

Dato : 15-01-03 09:25

> Jeg har muligvis det du skal bruge, men det kommer lidt an på hvordan
> betingelserne er.
> (Det er faktisk indbygget i XP mener jeg.............)

Det lyder interessant. Der er 2 personer (børn), som er sat op som hver sin
bruger i XP, og som skal have f.eks. èn times adgang pr. dag. Lidt mere i
weekenden - og så måske en dag om ugen "computerfri".
Mener du det kan sættes op i XP?
Preben

Fra : Jens

Dato : 15-01-03 10:58

> [...]
> bruger i XP, og som skal have f.eks. èn times adgang pr. dag. Lidt mere i
> weekenden - og så måske en dag om ugen "computerfri".

Jeg har kikket lidt på det, jeg ved det er nemt gjort med en w2k server, men
det er nok at skyde gråspurve ned kanoner.
Jeg har så også fundet mulighedden i XP direkte, men igen......
Det er ikke en domæne controller du skal i llag med tror jeg, så derfor....
Vil jeg nu se i nogle "gamle" blade jeg har en ret stor stak af, der var for
noget tid siden et med et program som kunne styrre en xp til 5 brugere der
så hver deres maskine når de loggede på, og ikke de andres (far er
administrator hehe)
Jeg vil lige finde navnet på det senere idag og så lander det her i tråden.
Det bliver en meget bedre løsning end w98, for xp er en NT udgave og den er
sikret mod pilfingre på en noget bedre måde.

I w98 kan man jo bare trykke "esc" når der spørges om navn og pass, den går
ikke i xp og w2k

mvh Jens

Fra : ps

Dato : 15-01-03 11:58

> Jeg vil lige finde navnet på det senere idag og så lander det her i
tråden.

Tak for det -jeg venter spændt.
Preben

Fra : Jens

Dato : 15-01-03 14:12

"Jens" <mkg2@jellingnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sikret mod pilfingre på en noget bedre måde.
>
> I w98 kan man jo bare trykke "esc" når der spørges om navn og pass, den

Fundet......

Komputer for alle 10/2002 side 28.....
"Easy File & Folder Protector" og "security administrator"
Det ser ud til de udnytter nogle af de funktioner jeg fandt i xp direkte men
det er så lige meget.
Her er det nemt at gå til og giver det ønskede resultat.
Man kan endda have hver sin mus/tastatur tilsluttet hver sin usb port,
eventuelt med en usb hub imellem hvis der ikke er stik nok.

Den er såvidt jeg kan se demonstreret på en winME, men den kan garanteret
køre på xp også, jeg leder efter skiven til bladet og forsøger mig med
knægtens pc, så må vi se hvad han synes om den idè.

mvh Jens

Fra : Olesen

Dato : 14-01-03 23:51

> "ps" <ps@vestnet.dk> skrev
>
> Et dumt spørgsmål, hvorfor vil du skifte fra XP til noget ustabile ME?

Jeg undrer mig over udgiften til 3 styresystemer...

Fra : ps

Dato : 15-01-03 00:10

> Jeg undrer mig over udgiften til 3 styresystemer...

Sjovt - sådan er vi jo så forskellige. I min omgangskreds undrer man sig
mere over, at jeg ikke engang har W2000 i min samling..
Preben

Fra : LarsS

Dato : 14-01-03 23:49

> [...]

> Jeg ville jo kunne "rulle tilbage" til 98, da den ligger "under" men det gør

Næeh, men fra W98 kan du opgradere til ME...
(hvis du har upgrade-cd)

/LarsS

Fra : ps

Dato : 15-01-03 00:09

> Næeh, men fra W98 kan du opgradere til ME...
> (hvis du har upgrade-cd)

Det er jo upgrade-cd`er, både ME og XP, der er tale om, undtagen W98, som
var den første, jeg brugte. Jeg opgraderede fra 98 til ME, og så til XP. Men
efter seneste formattering gik jeg direkte fra 98 til XP - den spørger jo
selv efter den oprindelige "fulde" cd. Og så er problemet, at jeg vil rulle
tilbage til ME nu af førnævnte årsager.
Men jeg kan forstå, at det kun kan gøres via W98 igen - hvis jeg har
forstået dig ret.
Preben

Fra : LarsS

Dato : 15-01-03 00:45

> [...]
> tilbage til ME nu af førnævnte årsager.
> Men jeg kan forstå, at det kun kan gøres via W98 igen - hvis jeg har

øh, jeg vil ikke sige "kun" (hvem ved?) bare "kan"....

/LarsS